paard een maand na school sturen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

paard een maand na school sturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:41

tjaa,,, ik heb een merrie van 8 jaar oud, die vrijwel niks kan!(alleen de bassisbegrippen stap, draf, stuurwijs, en verkeersmak) aangezien ze op dit moment(Al een maand) veel te sterk voor mij is, zeiden me ouders of we dr niet beter een maand naar school konden sturen, zodat ze van alles leert.

Weten jullie waar zulke scholen zijn, hoeveel dat kost en hoe ze daar paarden dingen leren?

Heeft iemand hier ook ervaring mee, wat kan ik het beste doen?

nou ben benieuwt!

ps: ik weet niet of het hier goed staat, maar weet niet waar ik het anders moet zetten Bloos!

yolande

Re: paard een maand na school sturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:47

Hoi Horsefan,

Naar school sturen kan een hele goede oplossing zijn als je er zelf niet uitkomt. Een goede school gaat eerst met het paard aan de slag en dan met paard en de ruiter zelf. Vooral dit laatste is superbelangrijk.

1 van die scholen is gelegen in Egmond en ja dat is die van ons. Bekijk mijn profiel gerust en als je vragen hebt stuur dan gerust een pbtje.

Groetjes en succes, Yolande

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:51

een africhtingstal is idd een oplossing. een africhtingstal bij ons in de buurt vraagt 25 euro per dag. hij begint eerst met longeren, daarna legt hij een zadel op en doet een hoofdstel in. als het paardje braaf is gaat hij erop zitten, gewoon nog aan de longe. als het goed gaat, gaat hij er los mee in de bak rijden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:53

ja oke,maar dan stuur je je paard naar school omdat ze te sterk voor je is...
maar ga je zelf mee dan?
want dan moet je natuurlijk zelf ook het een en ander leren zodat jij dan ook weet hoe je dat moet oplossen Knipoog

dus eigenlijk moeten jullie samen dan naar school..dat zou wel het beste zijn Haha!

krijg je al prive les?

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:54

Itsmy1987 schreef:
een africhtingstal is idd een oplossing. een africhtingstal bij ons in de buurt vraagt 25 euro per dag. hij begint eerst met longeren, daarna legt hij een zadel op en doet een hoofdstel in. als het paardje braaf is gaat hij erop zitten, gewoon nog aan de longe. als het goed gaat, gaat hij er los mee in de bak rijden.

Maar dit paard is wel al bereden, als ik het goed begrijp? dus ik denk dat ze dan wil weten, wat ze eraan gaan doen dat ze zo sterk is e.d of begrijp ik het verkeerd?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:55

Inderdaad, een africhtingsstal, of waar ze paarden zadelmak maken- doortrainen daar zou ik hem dan naar toe doen. Kosten is meestal verschillend, reken maar zo op de 450 pmnd.

succes

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:55

Ze kunnen je in elk geval daarbij helpen!!

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:55

jaah maar mijn paardje is gewoon zadelmak hoor, en bokt niet enz. Maar hij moet gewoon even doorgereden worden, leren hoe die aan de teugel moet lopen, en mij beter leren begrijpen!... want nu zijn wie alleen maar een stel die wel bij elkaar past maar elkaar niet begrijpt Verdrietig

ojaa ik krijg al even priveles, maar deze instructrice kan er helaas niet op omdat ze van een paard is gevallen, en de eerste jaren niet meer mag paardrijden Verdrietig (geen gevoel meer in haar 1e been)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:57

ohw gelukkig krijg je dus al les, dat is wel beter.
anders heb je kans dat je paard straks heel slim terug komt en jullie elkaar dan nog niet begrijpen Tong uitsteken

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:59

haha tjaah,, als me ouders op 450 euro moeten rekenen, gaat het denk ik wel door! datis maar 100 euro meer als de pensionstal waar ze nu in staat.
Of is het dan niet inclusief eten, weidegang, stro, hooi enz?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:02

meestal. is dat wel inclusief, bij die stal wat er toen was, was dat wel zo.
Het gaat inderdaad om het doorrijden. Ik weet niet waar je vandaan komt?

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:19

Als je een combinatie wil worden (wat ik uit dit verhaal begrijp) dan moet je gewoon geduld hebben en zelf gaan rijden africhtingstallen zijn meestal voor de probleempaarden of paarden die zadelmak moet worden gemaakt niet voor iemand die zelf niks wil doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:41

africhtingsstallen zijn er ook gewoon voor paarden die een beetje doorgereden moeten worden,hoor.
Het is een goedidee,je paard even door te laten rijden. Een goede africhtingsstal of instructrice zal jou daar ook regelmatig even helpen,met het rijden van je paard.(anders heeft het niet veel zin).En misschien is er na die tijd ook iemand die af en toe eens op je paard kan stappen? Succes met je beslissing,weet je al iets meer?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:31

Je zal het op den duur toch echt zelf moeten doen. In dit geval, hoe l*lig het ook is, zou ik voor een andere instructeur(trice ) gaan. En dan een die zowel jou, als het paard verder kunnen helpen, zodat jullie een eenheid worden. En met de juiste persoon naast je gaat dat ZEKER lukken aan de foto's te zien in je profiel. Dus mijn advies...gebruik het extra geld dat je anders had moeten uit geven aan de africhtingsstal, voor meerdere privelessen per week.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:35

Je paard is welkom bij mij. Ik heb meerdere paarden op stal om te corrigeren en/of verder op te leiden(zie profiel). Meestal heb ik ze 1 maand volledig in training en daarna wordt het paard onder begeleiding weer door de eigenaar gereden. Dan leg ik uit wat het paard allemaal geleerd heeft in de afgelopen maand en hoe je daar nu zelf het beste mee om kan gaan.

Stuur anders even een PB'tje voor nog meer info!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:00

IK zou een goeie instructrice zoeken die jou en het paard kan leren verder te komen,
Scheelt je een hoop geld maar het is ook heel veel leuker om het samen met je paard te doen.
De juiste persoon kan jou leren de knopjes bij jou en het paard erop te zetten.
Ook grondwerk is heel goed om mekaar te leren kennen en begrijpen, zo dat je vanaf het zadel ook daar mee aan de slag kan.
Sucses,
Waar kom je vandaan??
Want bij mij in de buurt weet ik wel iemand die jou en je paard verder zou kunnen helpen.

Sirocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:08

Vaak kan je bij je instructeur ook je paard in training zetten.

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:21

Probeer een africhtingsstal tevinden die jou en maand lang elke dag helpt en met het paard zelf bezig is.
Wij zouden in dit geval dus aanraden om minimaal 5x per week zelf met je paard aan de slag tegaan onder begeleiding van 1 van ons en daarnaast zouden wij er elke dag wat mee doen, dus een half uurtje extra rijden zodat wij je beter kunnen begeleiden etc.
Ik denk dat er zoiets bij jullie in de buurt ook wel is...of anders een goede instructeur/trice een paar keer per week laten komen en daar dat geld aan uitgeven.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:25

horsefan08 schreef:
haha tjaah,, als me ouders op 450 euro moeten rekenen, gaat het denk ik wel door! datis maar 100 euro meer als de pensionstal waar ze nu in staat.
Of is het dan niet inclusief eten, weidegang, stro, hooi enz?

Kijk eens op www.paardelarij.nl
Zij doen vanalles met paarden en uit eigen ervaring heb ik hier niets verkeerd over te zeggen. Ik weet alleen niet hoever dat van jouw woonplaats is. Voor vragen kun je hun altijd bellen maar mij natuurlijk ook hoor Tong uitsteken

Suc-6 ermee

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:51

Mijn paard is in de leer geweest bij Stal Mireille, ben ZEER tevreden met haar.
Mijn paard was ook zadelmak en moest doorgereden worden ik vind haar erg goed.
Succes

www.stalmireille.nl

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:57

Ik had ongeveer het zelfde probleem met mijn pony ze werd sterk kon wel aan de teugel, maar brak weg en luisterde niet meer. Ik heb er over gedacht en nu staat ze al ongeveer 1 maand bij een africhtingstal zelf er een paar keer op geweest en wat een verschil, ik kan nu haar dwarze buien sturen ze kan me niet meer uitbreken en het gaat stukken vooruit ze bokt nu wel af en toe maar dat is gewoon haar norsigheid van he ik kan niet meer weglopen keihard galoperen enz.
en ik krijg nu dus ook 'les' van die man en het is voor ons beide goed en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ze staat in Bourtange. voor meer info mag je pben