Twister @ work Dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twistzanlynx

Twister @ work Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:56

2 weken geleden zijn er foto's van mij en me pony gemaakt. Ik wilde ze al een tijdje plaatsen maar had het erg druk, maar hier zijn ze dan.
Ik rij nu denk ik ongeveer 1,5 maand Dressuur met haar, eerst werd ze western bereden.
Ik heb natuurlijk ook losgereden, daar helaas geen foto's van.

Hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Me eigen commetaar:
- op me handen letten soms heb ik pianohandjes
- En er voor zorgen dat Twister niet te diep gaat lopen, daar heeft ze soms de neiging toe.

Twister trekt haar lip op met rijden, dit doet ze altijd.

Commetaar mag, maar houd het vriendelijk.

Groetjes.

Redrumfox

Re: Twister @ work Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:58

Hier en daar mag de achterhand er wat beter onder en ze loopt op een aantal foto's inderdaad veel te diep. Je zit er netjes op, idd pianohandjes maar dat valt goed te corrigeren. Lachen

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:59

Leuke pony heb je Lachen
Vindt wel dat je de slof echt té strak hebt zitten... Hij loopt echt goed diep af en toe.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:00

waarom meteen een slof als je net dressuur rijd? zonder moet het toch ook kunnen?
ben wel benieuwd en bedoel het niet negatief!! Lachen
nieuwsgierig naar je reden Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:00

Mag ik vragen waarom je met een slofteugel rijdt?
Ben er niet tegen ofzo hoor, alleen benieuwd.
Ik vind het een mooi paard! Ga je ook nog een engels zadel aanschaffen of niet? Let er inderdaad op dat Twister niet te diep gaat lopen. Ik zie dat je in je profiel foto's hebt zonder slof. Hier vind ik Twister een stuk beter lopen dus ik zou die slof in je zadelkast laten liggen. Knipoog

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:03

Mooie pony Lachen

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:08

ten eerste, WAAROM die slof???
je zegt zelf dat ze al snel te diep loopt, en dan trek je die slof ook nog aan :S kan aan mij liggen hoor mar dit vind ik niet echt eerlijk voor het paard, zie foto 3. slof helemaal strak waardoor je je paard helemaal uit fatsoen trekt. nee dit heeft vind ik niets met goed rijden te maken, wordt hier echt droevig van

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:09

ach ach ach bokt weer met zijn slof hoor.. Zielig omg.. Bloos

Ze zal hier vast en zeker wel een reden voor hebben en ik vind dat ze hem goed gebruikt!

Het rijden ziet er netjes uit, afentoe wat te diep maar daar werk je aan. Een hele leuke pony heb je Lachen

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:13

nou ben niet tegen slof mits je hem goed gebruikt natuurlijk!!
alleen vind ik het vooral op foto 3 er niet fijn uitzien, de slof staat veel te strak waardoor het paard zijn neus niet eens meer netjes op de loodlijn kan krijgen.

twistzanlynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:14

Hoi,

Het met slof rijden is mijn eigen keuze, inderdaad soms zit de slof te strak ik zal daar volgende keer op letten. Ik rij trouwens ook niet altijd met slof, over het algemeen rij ik zonder. Dit keer had ik geen zin in een uur door de bak te crossen aangezien twister dat gewent is(ze werd gebruikt voor polebeding, heel hard om paaltjes heen galoperen). Met een slof komt ze sneller in de ontspanning.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:16

ok ik vind het ook niet erg als je met slof rijdt hoor, var het niet verkeerd op, maar doe het aub niet meer zo strak, is gewoon niet eerlijk en je krijgt er alleen maar meer problemen van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:17

vind je het vreemd dat je pony te diep loopt als je hem op zn borst rukt met die slof? Op alle foto's waar de slof losser hangt komt de pony ook hoger. Door met slof te rijden ga je je probleem niet oplossen. Met goede les daarintegen wél! Wees maar blij dat je zo'n braaf peerd hebt.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:18

pharagirlke: AMEN

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:21

ik vind het een ontzettend leuk dier! ik ben zoiezo tegen bijna alle hulpmiddelen, maar goed dat terzijde...ik zou meer gaan werken aan de achterhand, zo kun je het te diep gaan ook voorkomen en zul je meer gemak hebben als van de slof Knipoog veel succes!!

twistzanlynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:27

@ pharagirlke: Waar de pony staat (in amerika) daar in de omgeving wordt nauwelijks tot geen dressuur gereden. hierdoor is er heel moeilijk iemand te vinden die dressuur les geeft. en als ze het doen is het niet te betalen. En zoals ik al zei ik rij over het algemeen zonder slof. En ik weet ook dat hij op een paar foto's te strak zit.

@ klomp: bedankt voor je reactie aan zo een reactie heb ik nog wat.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:28

Ik vind dat je een ontzettend leuk paard hebt! Mooi dier. En knap dat ze zo snel omschakelt van Western naar Dresuur. Lijkt me niet simpel hoor.

Tja, die slof. Iedereen valt daar direct over op Bokt. Je hebt hem misschien op 2 foto's strakker, maar voor de rest heb je je handen niet vastgezet.. en het zijn maar moment opnames.
Ik wil je als tip meegeven veel meer vanuit achter naar voren te rijden. Dus haar echt tegen je hand aan rijden. Dan kan ze over haar rug je hand volgen en blijft ze er mooi onder en voorwaarts.

Succes hoor!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:32

twistzanlynx schreef:
@ pharagirlke: Waar de pony staat (in amerika) daar in de omgeving wordt nauwelijks tot geen dressuur gereden. hierdoor is er heel moeilijk iemand te vinden die dressuur les geeft. en als ze het doen is het niet te betalen. En zoals ik al zei ik rij over het algemeen zonder slof. En ik weet ook dat hij op een paar foto's te strak zit.

@ klomp: bedankt voor je reactie aan zo een reactie heb ik nog wat.

Dan zie je ook dat het dier enkel op die foto's echt te diep loopt. Dus moet je dat al niet op de pony steken maar is dat je eigen schuld. Knipoog Als je wil, wil ik een paar tips pb'en. Maar dan zou ik specifieker moeten weten wat ie doet Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:33

Jammer...de eerste foto dacht ik...ziet er niet verkeerd uit, maar de andere foto's gebruik je je slof inderdaad verkeerd. Natuurlijk mag je hem best een keer aantrekken, maar direkt daarop moet dan de nagevelijkheid en het neerwaarts met het neusje eruit volgen en dat mis ik op de foto's. Daarbij lijkt het me voor de dressuur ook niet echt lekker rijden, zo'n westernzadel. Verder is het een erg leuk paard en ik denk dat je, met goede begeleiding, een heel eind kan komen in de dressuur.

Kennyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:40

Leuk paard! En met mooie gespierde westernbillen! Haha! Lachen