[POLL]Op manege blijven of priveles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Les op manegepaard of les op verzorgpaard

Verzorgpaard
5 (27%)
les op manegepaard
Geen stemmen
Manege
8 (44%)
Les op verzorgpaard
5 (27%)

Totaal aantal stemmen: 18

tanya89

[POLL]Op manege blijven of priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:09

Ik rij op dit moment nog op de manege (1x per week les) en ik heb sinds April een verzorgpaard.
Nu twijfel ik, het is of de manegeles of 1keer in de 2 weken les op haar, allebei kan niet want dat is te duur. Ik wil geen wedstrijden rijden op haar maar zou les toch wel fijn vinden omdat sommige dingen niet allemaal even goed gaan.
Maar op de manege rijd ik weer bijna iedere week op een ander paard en daar leer je ook weer van, ook rijd ik daar wel eens (niet vaak dus) een onderling wedstrijdje en ik heb het naar mijn zin op de manege.
Wat zouden jullie doen les op verzorgpaard of les bij de manege?

Edit; stemmers willen jullie ook zeggen waarom? Lachen
Laatst bijgewerkt door Apple op 01-09-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Re: [POLL]Op manege blijven of priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:13

Ik stem nog niet Bloos

Ik ben ook aan het dubben ik mag op onze eigen pony les nemen volgend jaar/dit jaar alleen ik wil ook wel op de manege blijven!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:16

Haha ook wel handig voor jou dus Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:20

Ik zou priveles nemen op je verzorgpaard; met een goede instructrice leer je daar echt ontzettend veel van. Maar als je twijfelt zou ik gewoon eerst eens een proeflesje doen.
Van veel verschillende paarden leer je natuurlijk ook wel, maar op een manege kan je niet echt gaan trainen en werken aan bepaalde dingen bij het paard.
Misschien is het trouwens zelfs wel te regelen dat je dan eens met je verzorgpaard mee kan doen op de onderlinge wedstrijd van de manege.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:21

Verward nu is mijn poll ineens weg?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:23

Ik zie geen poll Vork

Maar ik zou ook les op Des nemen Ja Op de manege leer je misschien veel van het op verschillende paarden rijden, maar dat heb je ook al een poos gedaan. Des heeft al wat gelopen, en daar kan je dus erg veel van leren, zeker als je leert van iemand hoe je dat goed eruit kan rijden Ja

En ach, voor de afwisseling stap je dan maar een keer op Tivara Knipoog

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:30

Als je serieus wedstrijden wilt rijden zou ik prive les gaan nemen en de manege paarden even laten voor wat het is.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:33

Dat hoeft dus niet Vork

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:37

Ik zou priveles nemen op je verzorgpaard. Dan kan je jezelf op dat paard verbeteren en met het paard trainen. Op de manege rijd je meestal op verschillende paarden en andere mensen dus ook, en wat jij er dan in rijd rijd een ander er weer voor je uit. Tenminste zo is mijn ervaring.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:47

Moeilijk. Je raakt je verzorgpaardje niet kwijt als je op de manege blijft rijden, maar je bent de manege wel kwijt als je alleen maar op je verzorgpaard 2 keer per maand les krijgt.
Daarnaast vertel je niet wie er nog meer op je verzorgpaard rijdt en of je daar mee mag gaan starten als het goed gaat. En 2 keer per maand is eigenlijk niet echt voldoende om snel verder te komen. Misschien af en toe een privelesje en verder de gezelligheid van de manege??

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:56

Ik rijd alleen op mijn verzorgpaard, verder niemand.. En ik wil niet starten met haar...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:08

Met priveles leer je véél meer, maar het is wel minder gezellig dan op de manege lekker kletsen met al je vriendinnen!

Ik heb een eigen paard, rij op de manege op de manegepaarden elke week, heb elke woensdag les en om de week ook op de maandag.
Omdat ik begin 2008 ook nog wil starten met wedstrijden word het voor mijn ouders veel te duur, daarom moet ik waarschijnlijk van de manege af.

Als ik jou was zou ik dan gewoon priveles nemen, daar heb jij en je verzorgpaard veel meer aan omdat je dan ook waarschijnlijk veel meer leert. Je kan natuurlijk wel altijd nog voor de gezelligheid naar de manege gaan zonder te rijden Ja

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:15

Hé tan,
Dat is moeilijk!
Ene kant is het natuurlijk leuk om met Des te doen, dan leer je weer wat met haar samen en kun je oefenen.
Maar aan de andere kant, ga je ook geen wedstrijdjes rijden ofzo? Niet dat het hoeft natuurlijk..!

En de manege, tja dan ben je gezellig met mij in de les Tong uitsteken
Haha, nee grapje!
Maar op de manege, is wel gezellig natuurlijk en de westrijden die je ook wel eens rijd heb je dan ook niet meer..

Hm ik zou het niet zo 1,2,3 weten wat ik zou doen.

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:34

aerdenhout1 schreef:
Moeilijk. Je raakt je verzorgpaardje niet kwijt als je op de manege blijft rijden, maar je bent de manege wel kwijt als je alleen maar op je verzorgpaard 2 keer per maand les krijgt.
Daarnaast vertel je niet wie er nog meer op je verzorgpaard rijdt en of je daar mee mag gaan starten als het goed gaat. En 2 keer per maand is eigenlijk niet echt voldoende om snel verder te komen. Misschien af en toe een privelesje en verder de gezelligheid van de manege??

dit is toch een goed plan,af en toe een priveles op des en gewoon op de manege voor de gezelligheid enzo,met des ga je toch niet starten,doe je toch af en toe een lesje op haar?

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:40

tjaah, vorige maand zat ik precies met het zelfe probleem, ik vond de groepslessen super leuk, maar van de prive les leer je toch veel meer ben ik achtergekomen! wat mij toen in een maand niet luktte, kreeg ik het in 1 les voorelkaar! Dus het is waar je voor kiest,, de gezelligheid of het leren Clown

Ik heb trouwens elke week priveles, en dan 1 keer in de maand een groepsles Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:08

hey Tanya,
hoewel je van privéles natuurlijk veel meer leert is ontspanning en gezelligheid ook heel erg belangrijk.
ik zou gewoon voorlopig lekker op de manege blijven rijden, helemaal omdat je toch niet wilt gaan starten met Des en je het daar gezellig vindt.
dan kun je gewoon als je af en toe geld over hebt een privé lesje nemen om met Des even wat hulp te krijgen (of misschien kan ze af en toe zelfs mee naar de manege om daar een lesje mee te rijden, doe ik ook wel eens).
Maar het blijft een lastig probleem.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:37

Ik zou eerst een proeflesje nemen met Des Lachen Kijken hoe dat bevalt... Ik denk dat je van priveles meer zou leren... Maar het is een persoonlijke keus Knipoog Als je gezelligheid belangrijker vind zou ik op manege blijven Lachen Maar als je priveles neemt kun je misschien nog wel af en toe op de manege rijden??
Nou ja een echt antwoord heb ik ook niet voor je Knipoog

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:22

les op des