Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aleida_thijs schreef:Het eerste wat ik zou doen is even alles laten nakijken. Zijn rug, gebit, kijken of hij ergens last van heeft. Misschien is je tuig ook wel niet in orde, of kan je eens proberen om bitloos te gaan rijden! Als hij is onderzocht zou ik eens vragen aan een goede instructeur om je te helpen, en heb geduld!

LisaxFalco schreef:Men denkt dat hij een draver is doordat hij ook nog voor de kar gelopen heeft. We weten niks over het verleden van het paard+ ouders enz. Wat denken jullie? Of is dit koppigheid?
LisaxFalco schreef:Ik heb dus ongeveer 3maand en half een eigen paard.
In het begin ging alles goed. 2 maand geleden begon de miserie. Mijn paard wou geen linkergalop meer nu nog altijd niet en het lukt echt niet! Mijn paard wil het bit niet aanvaarden, vroeger duurde halfuur tegen dat ik het hoofdstel aan had. Nu 5minuten maar het gaat niet volgens de juiste normen. Ik bind hem met 2 touwen aan elke kant vast. Doe zijn mond open en steek het bit in. Meneer is ook erg lastig in de les zoals kopschudden niet achter ander paard willen lopen, willen bokken achter andere paarden,... Hij is ook bang van springbalkjes. Duurt tien minuten tegen hij over één balkje is. Maar de linkergalop is het ergst vanal! hij loopt altijd met mij weg. Men denkt dat hij een draver is doordat hij ook nog voor de kar gelopen heeft. We weten niks over het verleden van het paard+ ouders enz. Wat denken jullie? Of is dit koppigheid?