rijden redelijk goed alleen op de club les niet.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

rijden redelijk goed alleen op de club les niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 08:23

Hallo bokkers,
We hebben een probleem (dochter en ik) we hebben een lease pony (hakney inslag, marathon pony geweest dus een sjees pony) mijn dochter rijd er nu een half jaar intensief en met veel plezier een c pony. Zelfs springen gaat steeds beter, 90 cm dubbel geen probleem zelfs niet op de club.

Nu komt het zo gauw ze club les heeft met meerdere is het mis, geen contact meer en te veel voorwaarts. Zo loopt ze een ander in de weg wat niet leuk is voor ierdereen. Prive les heeft ze ook al
en dat gaat best goed. Alleen met meerdere pony's is het frustrerend om dat ze zo niet actief kan deel ]
nemen aan de les. M a w ze doe zo mee voor spek en bonen..... En aangezien ze toch de intensie heeft
te willen starten is dit nou niet bepaald hoopgevend. Wat vinden jullie stoppen of doorgaan... en dan
maar geen concoursen. Hebben jullie evt tips voor een marathon pony (voor de kar) om hem rustiger en minder heet te krijgen met andere pony's. Verder is het een leuke lieve pittige pony. En ze is er al best ver meegekomen. En dat wil ze natuurlijk ook laten zien....

Nou een heel verhaal van mij nu jullie nog Tong uitsteken

Elanor

Re: rijden redelijk goed alleen op de club les niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:42

Eerst toch even de opmerking: let aub een beetje op je spelling en interpunctie, want ik heb je stukje drie keer moeten lezen om te snappen wat je nou bedoeld....

Enfin, inhoudelijk: Niet opgeven omdat het niet meteen vanzelf gaat. Je geeft al aan dat dit een ´sjeespony´ is, die zeer voorwaarts is en al een verleden voor de kar heeft. Een half jaar is dus logischerwijs wel een erg korte tijd om dat om te bouwen naar een ´braaf suffertje´. Knipoog

Oefenen dus! Alleen gaat nu met een half jaar al kennerlijk al prima, dus dat is mooi! Kun je niet proberen het daarvanuit op te bouwen? Bijvoorbeeld vragen of er iemand in de bak wil gaan rijden als ze priveles heeft. Als dat dan goed gaat nog iemand bij vragen, ect. Zo went de pony langzaam aan het feit dat hij geconcentreerd bij zijn ruiter moet blijven, ook als er anderen in de bak zijn. Werk dus vooral aan ´oplet´oefeningen, veel overgangen, wendingen, voltes, schakelen, en heel ontspannen!

Als de groepslessen echt een ´puinhoop´ worden eventueel overwegen daarmee tijdelijk te stoppen terwijl je hierop traint.

Citaat:
Ze doe zo mee voor spek en bonen..... En aangezien ze toch de intensie heeft
te willen starten is dit nou niet bepaald hoopgevend. Wat vinden jullie stoppen of doorgaan... en dan
maar geen concoursen.

Dit is echt onzin! Ik rijd ook geen wedstrijden, en dat wíl ik ook niet, maar dat heeft er niets mee te maken dat ik wél goed wil rijden!
Als ze niet wil starten hoeft dat toch niet? Gewoon rijden omdat rijden leuk is, om vooruitgang te boeken met een pony, dát is leuk!
En ´t gaat al prima als je binnen een half jaar hebt weten te bereiken dat hij onder het zadel alleen al netjes loopt. Keep up the good work and have fun! Lachen

madelon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:46

Als ik jullie was zou ik gewoon blijven doorzetten. Je moet niet te snel opgeven vooral niet omdat jullie er nog zoveel plezier in hebben en ook omdat jullie nog maar een half jaar bezig zijn. Meestal duurt het een jaar voordat ruiter en paard een goede combinatie vormen. Probeer met een beetje extra hulp het op te lossen.
Ga bijvoorbeeld een keer met je instructeur ergens lessen waar meer mensen in de bak rijden, zo kan je instructeur ook zien wat er fout gaat en kan helpen het probleem op te lossen.

Puck18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:33

Ja gewoon doorzetten. Die tip van Madelon inderdaad ook, even ergens anders kijken hoe het daar gaat.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:36

Het is juist goed om in de les te oefenen met andere pony`s!!
De inrij-bak op wedstrijden is vaak voller

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:57

thuis loopt de mijne ook veel beter dan op de clubles.
sterker nog, in de groepslessen kan ik over het algemeen niet eens tegelijkertijd op de volte galloperen voor langer dan 2 voltes. ( en dat terwijl ik L1 start!)
En dat terwijl ze thuis en op concoursen prima is in de galop. heeft echt met de situatie te maken. op concours rijdt je ook niet met 6 dieren in een bak in je proef of in het parkours, dus gewoon lekker doorrijden ( leren ze alleen maar van)
en als het thuis goedgaat en op vreemd terrein kan je toch prima starten.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 08:13

bedankt voor de bemoediging, hebben we idd wel eens nodig. De instructrice van de club is dezelfde als prive dus ze ziet het enorme verschil ook. En ze zegt eigenlijk ook wel hetzelfde als jullie. Maar idd plezier is het allerbelangrijkste en dat heeft ze ook wel, maar het is frustrerend voor haar het gevoel te hebben dat dan alles voor niets is en dat je in de weg loopt! We zullen a.s. maar eens een nieuwe poging wagen Haha! Haha!