Probleem 1:
sins in terug ben van vakantie (van drie weken) ben ikweer langzaam een paar weken aant rijden nu.
maar wesco mijnverzorg pony wil alleen nog maar racen!
voor de vakantie hadden ik en mijn instructise juist het idee dat het steeds beter met hem ging (hijis jongen en moet nog veel leren) hij begon mooi zijn achterhand er onder te krijgen, zijn hals kwam als wat meer naar beneden..
maar nu ik terug ben van vakantie wil hij alleen nog maar racen en daar bedoel ik mee:
snel draven
als ik hem in galop heb NIET of bijna niet terug komen
ik probeer hem te coriseren door diep in het zadel te zitten en steeds gewoon duidelijke kneepjes aan de teugel te geven.
hem stilzetten in een hoek heeft geen zin want hij trekt gewoon de teugels uit mijn hand, want me brenkt op
Probleem 2:
op wat voor manier ik het ook probeer hij pakt altijd de teugels vast en gaat aan het lopen met me,
bijvoorbeeld:
als ik een volte wil maken maar meneer heeft daar geen zin in, pakt hij het bit vast trekt zijn hooft om en begint gewoon rechtdoor te racen!
afwenden in daarom echt een ramp bij hem!!!
wat ik doe om dit te voorkomen ( maar wat dus niet helpt) is gewoon zoveel mogelijk tussen de kneepjes door ehm ruimte tegeven zo dat hij eigelijk niks heeft om vast te pakken doordat er geen druk op de teugels staat, maar hij krijgt het nog voor elkaar!
ook heb ik andere bitten geprobeerd, iets scherpere bitten een stangetje enz.
HELPP alsjeblieft!
(als iets niet duidelijk is ook graag gewoon vragen hea
)