Achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanett35

Achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:53

Mijn pony heeft soms nogal moeite met de achterhand. Vooral in de galop kantelt ze op de voorhand. De draf en de stap gaan al goed, maar in de galop valt hij weg, heeft er iemand tips om die achterhand aan het werk te krijgen??
Alvast bedankt:)

Klikoo

Re: Achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:47

heel veel overgangen rijden in de galop. Wat ik vaak doe is hem op de volte zetten, heel erg terug rijden tot dat je bijna overgang galop/stap kan maken, en dan weer heel erg voorwaarts en dan weer heel erg terug, vergeet vooral niet om er vaak genoeg uit te rijden uit dat verzamelde, want dit is wel heel erg zwaar voor je paard.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:29

Giorgio_x schreef:
heel veel overgangen rijden in de galop. Wat ik vaak doe is hem op de volte zetten, heel erg terug rijden tot dat je bijna overgang galop/stap kan maken, en dan weer heel erg voorwaarts en dan weer heel erg terug, vergeet vooral niet om er vaak genoeg uit te rijden uit dat verzamelde, want dit is wel heel erg zwaar voor je paard.

Idd, veel schakelen Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:12

Caris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:10

Ik herken het probleem en ben bezig met die overgangen.
Vaak genoeg valt ze dan in draf, dan ben ik waarschijnlijk net te laat geweest met weer voorwaartser gaan. Blijven proberen met veel geduld Lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:14

Schakelen is idd de oplossing om de achterhand sterker te maken. Misschien helpt het ook om af en toe met pasoa teugel te longeren

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:05

Probeer ook in de galop je paard een beetje schoudervoor te zetten zodat de achterhand goed onder de massa moet treden. Hierin niet overdrijven! Schoudervoor is geen schouderbinnenwaarts. En inderdaad ook veel schakelen. In het begin hou je het verschil minimaal zodat je zelf de grens leert opzoeken en die moet je dan verleggen. Probeer wel om zo min mogelijk beenhulp te gebruiken. En rij maar heel korte stukjes terug. Enkele passen is meer dan genoeg. Probeer er wel op te letten dat je bij het wegrijden hem niet vanonder je gaat rijden. Ook in de middengalop moet hij op de achterhand blijven lopen en aan de teugel. Vooral in de middengalop op een rechte zijde je paard wat schoudervoor proberen zetten.
Als je paard wat beter gaat verzamelen kan je ook de contragalop proberen, dit maakt de achterhand ook sterker maar dan moet je eerst wel al een beetje kunnen verzamelen zodat hij niet helemaal uit elkaar valt in de contragalop want dan brengt dit ook niets op.
Stap-galop-stap overgangen zijn ook heel goed om de achterhand te activeren in galop. Zorg wel dat je verzamelde stappassen maakt en vanuit een verzamelde stap in galop aanspringt.

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:52

Ik longeer idd ook met pessoa Ja