Ik & Verity @ jumpwork (verbetering?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Ik & Verity @ jumpwork (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:03

Hoi HOi,,

Even een verhaaltje

Vroeger heb ik veel op D ponys gesprongen (ook wel 1.20) enzo, maar als ik dan op oefenparcours kwam klapte ik helemaal dicht en durfde ik helemaal niks meer.
Toen ben ik ook maar gestopt met springen en ben ik verder gegaan met paardjes trainen in dressuur.
Een paar maanden geleden kwam er een paardje bij ons op stal!
Ze had al een stuk of 4 verschillende ruiters gehad, maar die haakte steeds af, In die periodes reed ik Verity ook wel!
Op een gegeven moment ben ik me weer gaan verdiepen in springen,
het begon bij miezerige kruisjes, maar al gauw werd het toch 90 cm en had ik goed mijn balans!!

====================================================
Nu heb ik hartstikke veel vertrouwen met dit paardje en ga ik de wedstrijd met haar op. Eerst dressuren en na een tijdje springen!!
Ik heb mijn 1e 2 oefenparcoursen al achter de rug en dat ging echt super!! we hebben echt een band met elkaar.

jammer genoeg heb ik geen fotos van de oefenparcoursen:( maar wel van het oefenen thuis.

het paardje is nog maar 5 en we zijn samen aan het leren!!

Verity moet vooral nog leren om haar rug echt te gebruiken bij alle sprongen!!

kruisjes springt ze al bijna niet meer ook al geef je een mega afzet:P

Afbeelding

je ziet dat ze hier nog niet echt lekker haar rug gebruikt, en ik moet meer meegeven 90 cm

Afbeelding

Hier gebruikt ze al iets beter haar rug en ik geef beter mee 90 cm

En toen ging ik 2 1/2 werken en kon ik haar dus niet rijden.

hier foto's van nu:
Afbeelding
Bij deze hindernis had ze ook iets meer haar rug kunnen gebruiken

Afbeelding

mooie sprong alleen ietwat te lang in het lijf 1 meter

Afbeelding

Hier gebruikt ze lekker haar rug!!:D 1 meter

Afbeelding

ook wel een grappige foto (was ik net aan het vrijgeven) 1 meter

En hier nog even een foto met een D pony (mister Jingles) waar ik ook heel goed mee overweg kon, helaas is hij verkocht:(

Afbeelding

Ik ben nog maar een beginnende springruiter en er kan nog wel van alles verbeterd worden, maar ik ben vooral trots op dit paardje (en ook een beetje op mezelf) dat we zo snel al een goede band hebben, en dat het zo goed klikt tussen ons!!

Iemand nog tips om haar er meer bij te krijgen bij het springen??

houd het een beetje lief!!:D

Groetjess

oow ja, en nog even het nieuwe paardje, deze wordt nu zadelmak gemaakt en ga ik ook de wedstrijden mee op als ze klaar is!!:D:D

Afbeelding

Vitality v. Guidam

Afbeelding

Coberlina

Re: Ik & Verity @ jumpwork (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:34

ik denk niet dat je hoogtes kloppen Nagelbijten / Gniffelen Daar waar je zegt "1meter" dat kan nooit hoger staan dan 80cm.
Verder springt ze wel leuk
veel succes verder

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:37

Leuk paard, maar je heb helemaal geen contact met je paard boven de hindernis, je hangt scheef en ligt véél te plat.
Je zit alsof je een barage van 110 cm crosst.
D hoogtes kloppen inderdaad niet, de hoogste is hooguit 90 cm.
Veel succes verder en probeer zelf netter te springen, netjes boven je paard en niet te plat gaan liggen.

(*bij de hindernis waar jij zegt dat het een meter is, tel ik op de gaatjes toch echt 70 cm)

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:17

sorry dat ik het zeg maar vind het er niet zo denderend uitzien.
je zit erop alsof je een 1.40 parcours aan het springen bent terwijl er maar hele lage sprongetjes staan.
probeer op de sprong mooi rechtop te blijven zitten, voor je uit kijken en niet zo mee duiken naar voren, daarmee haal je je paard uit zijn balans.
gewoon rechtop blijven zitten(natuurlijk wel mee gaan met de beweging van het paard), handen iets naar voren(niet naar beneden)en ellebogen aangesloten houden en dus niet naar buiten gooien!

wel fijn voor je dat je weer wat vertrouwen hebt gekregen en heel goed dat je oefent op deze lage sprongetjes en niet direct te hoog springt!

succes ermee!

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:20

oja vergeten te zeggen...
ga eens in uitjes springen met haar, is heel goed voor het ruggebruik.
gewoon lage kruisjes met 3 meter ertussen en dan bv een stuk of 4 hindernisjes.
gewoon in een rustige draf in laten komen en mooi doorspringen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 17:28

Hoi,,

bedankt voor jullie reacties...

over de hoogtes heb ik niet veel verstand, maar ik heb het half opgemeten (bij mezelf) en dat is toch echt 80 á 90 cm, misschien geen 1 meter, maar dat is dan mijn eigen fout (sorry Bloos )

Over mijn houding: ik ben inderdaad nog maar een beginneling in het springen, en ik doe me niet stoer voor om zo plat te gaan liggen, dat is gewoon mijn houding, en ik weet ook niet waarom ik dat doe:P

maar het paard heeft er iniederige geval geen last van, en ik zit haar ook nooit in haar mond (gelukkig:D)

En het is inderdaad wel een goed idee om in uitjes te gaan springen, bedankt voor de tip!!:D

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:44

Foryourneeds schreef:
ik denk niet dat je hoogtes kloppen Nagelbijten / Gniffelen Daar waar je zegt "1meter" dat kan nooit hoger staan dan 80cm.
Verder springt ze wel leuk
veel succes verder

Van de zelfde mening, ik denk dat het mss maar 70 cm is.

Een meter is echt wel hoger dan dat!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:47

Ik ook van zelfde mening, dat is echt geen meter Nagelbijten / Gniffelen

Probeer inderdaad op jje houding te letten, en contact te houden boven de hindersnis Knipoog

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 17:48

__PrinCes schreef:
Ik ook van zelfde mening, dat is echt geen meter Nagelbijten / Gniffelen

Probeer inderdaad op jje houding te letten, en contact te houden boven de hindersnis Knipoog

ja, ik vond het juist goed dat ik het paard juist goed vrijlaat boven de sprong, maar je hebt in een parcours inderdaad meer te zeggen als je haar op contact houd dank je wel!!:D

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:55

Heb je haar bij dressuur goed onder controle??
En dan kan je langzaam aan rustig lage hindernisjes springen .. zodat jij aan je houding kan werken en de pony het springen kan leren.. (zou ik doen..)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:10

katrien13 schreef:
Heb je haar bij dressuur goed onder controle??
En dan kan je langzaam aan rustig lage hindernisjes springen .. zodat jij aan je houding kan werken en de pony het springen kan leren.. (zou ik doen..)

ja, ik heb haar goed onder controle tijdens dressuur.
Maar er hebben al een stuk of 4 ruiters aan geprutst dus ja dan duurt het net even iets langer voordat je zo'n paardje bij je hebt, maar het gaat de goede kant op!!

en ik begin inderdaad gewoon lekker laag, aan mijn en aan haar techniek werken, daar begint het toch mee!!

dank je:D

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:27

Krijg je les met haar? Je houding vind ik nog niet zo denderend, maar die kan je zeker nog verbeteren!
Wel fijn dat je terug vertrouwen hebt, en dat je het goed opneemt (lage hindernisjes). Veel plezier nog samen

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:44

Leuk paard, commentaar over je houding is al gezegt, probeer ook je ellebogen niet opzij te duwen. Het lijkt ook wel of het paard heel ongecontroleerd over de hindernis gaat en zich er dan soort van "over heen gooit". Beetje oefenen en dan komt het vast goed!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:43

Nerootje schreef:
Leuk paard, commentaar over je houding is al gezegt, probeer ook je ellebogen niet opzij te duwen. Het lijkt ook wel of het paard heel ongecontroleerd over de hindernis gaat en zich er dan soort van "over heen gooit". Beetje oefenen en dan komt het vast goed!

dank je:D

ja, aan mijn armen wordt gewerkt, daar ben ik al bijna van af haha:p
het paard komt wel in een heel mooi en verzameld galopje op de hindernis af, maar ze zeggen dat hij "Frans" Springt.

er is al een keer een koper geweest die dat "Franse" springen maar niks vond??

ik weet ook niet wat dat inhoud, maar ik vind het iniederige geval wel fijn springen (voor mijn doen haha:P)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:50

Ziet er netjes uit, hij gebruikt inderdaad zijn rug beter.
Alleen, zoals net al was gezegd, moet je niet teveel op je paard 'duiken' boven de sprong.
En laat hem boven de sprong je hand opzoeken, want je gooit hem nu een beetje los
en hij zal meer steun hebben als je boven de sprong wat meer contact houd met de mond.
Maar vergeleken met de eerste foto's zijn jullie goed verbeterd, jullie komen er wel!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 18:54

dank je wel voor jullie reacties!!:D

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:51

alles is al wel gezegt zie ik maar ik wou ook nog even wat zeggen Tong uitsteken!.. ten eerste leuke pony! maar ze zit erop alsof je over 1.20 springt (heb ik zelf ook wel is hoor).. probeer echt aan je houding te werken (dan maar op laage kruisjes). En ik vind het heel erg knap van je dat je het springen weer hebt opgepakt! succes verder Haha!

Kennyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:52

Ik ben zelf absoluut geen springer (vind 40cm al hoog... *schaam schaam*) dus ben ik niet in de positie om je adviesen te geven, en je hebt er al een hoop gekregen, maar ik wil wel even zeggen dat ik het fijn voor je vind dat je je vertrouwen in jezelf en je paard hebt gevonden en samen eraan werken om vooruit te gaan!! Succes ermee he!

Groetjes!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:08

Ziet er goed uit Ja
Verity is echt leuk Haha!
Ze duikt ook leuk over de hindernissen heen Lachen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:38

loesaardbei schreef:
alles is al wel gezegt zie ik maar ik wou ook nog even wat zeggen Tong uitsteken!.. ten eerste leuke pony! maar ze zit erop alsof je over 1.20 springt (heb ik zelf ook wel is hoor).. probeer echt aan je houding te werken (dan maar op laage kruisjes). En ik vind het heel erg knap van je dat je het springen weer hebt opgepakt! succes verder Haha!

haha, ja ik weet ook niet wat het is, het zou wel mijn manier van springen zijn ofzo??:P ik heb het eigenlijk bij alle hindernissen wel, behalve bij een kruisje, want dat kan ik echt niet springen, en Verity tilt haar benen daar ook bijna niet bij op:P Dank je wel!!:D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:38

Kennyboy schreef:
Ik ben zelf absoluut geen springer (vind 40cm al hoog... *schaam schaam*) dus ben ik niet in de positie om je adviesen te geven, en je hebt er al een hoop gekregen, maar ik wil wel even zeggen dat ik het fijn voor je vind dat je je vertrouwen in jezelf en je paard hebt gevonden en samen eraan werken om vooruit te gaan!! Succes ermee he!

Groetjes!

het maakt niet uit dat je niet durft te springen, ik vond 40 cm eerst ook al hoog haha!!:P maar toch bedankt voor je berichtje!! Haha! Haha! Ach gut

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:39

Riss schreef:
Ziet er goed uit Ja
Verity is echt leuk Haha!
Ze duikt ook leuk over de hindernissen heen Lachen

dank je!!:D

jaa cker een leuk paardje!!:D:D

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:01

ik dacht net
oh, als dat 1m is , dan kan felka 1m springen Haha!
niet dus Tong uitsteken Verdrietig

nuja, van je houding is het allemaal al gezegt Lachen
verder is het een leuk paard en naar mijn mening ook heel mooi Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:40

Hey niet zo gemeen doen allemaal!! Al dat commentaar, terwijl ze zelf al zegt dat ze nog heel veel moet leren! Ik vind het heel hoog, 90 cm! Ik doe nog geen balkjes draven Tong uitsteken en dat met een paard onder mijn kont die minstens over een Z parcours heen komt (geen ervaring onder het zadel, maar vrijspringen.. poeh).

Ik vind het knap dat je het weer op durft te pakken na zo'n tijd en de negatieve ervaring. Super!! Veel succes ermee!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:38

@ kellykeuhh: haha, ja ik dacht ook dat ik 1 m kon springen haha (not:P) en ja het is een heel lief paard!

@ Jethafa: OOh, dank je wel!! haha, ach, springen is niet voor iedereen weggelegd, als je niet houd van springen, moet je het ook vooral niet doen he!! Clown En dank je wel!!:D (mooi paard heb je trouwens)