Even een verhaaltje
Vroeger heb ik veel op D ponys gesprongen (ook wel 1.20) enzo, maar als ik dan op oefenparcours kwam klapte ik helemaal dicht en durfde ik helemaal niks meer.
Toen ben ik ook maar gestopt met springen en ben ik verder gegaan met paardjes trainen in dressuur.
Een paar maanden geleden kwam er een paardje bij ons op stal!
Ze had al een stuk of 4 verschillende ruiters gehad, maar die haakte steeds af, In die periodes reed ik Verity ook wel!
Op een gegeven moment ben ik me weer gaan verdiepen in springen,
het begon bij miezerige kruisjes, maar al gauw werd het toch 90 cm en had ik goed mijn balans!!
====================================================
Nu heb ik hartstikke veel vertrouwen met dit paardje en ga ik de wedstrijd met haar op. Eerst dressuren en na een tijdje springen!!
Ik heb mijn 1e 2 oefenparcoursen al achter de rug en dat ging echt super!! we hebben echt een band met elkaar.
jammer genoeg heb ik geen fotos van de oefenparcoursen:( maar wel van het oefenen thuis.
het paardje is nog maar 5 en we zijn samen aan het leren!!
Verity moet vooral nog leren om haar rug echt te gebruiken bij alle sprongen!!
kruisjes springt ze al bijna niet meer ook al geef je een mega afzet:P

je ziet dat ze hier nog niet echt lekker haar rug gebruikt, en ik moet meer meegeven 90 cm

Hier gebruikt ze al iets beter haar rug en ik geef beter mee 90 cm
En toen ging ik 2 1/2 werken en kon ik haar dus niet rijden.
hier foto's van nu:

Bij deze hindernis had ze ook iets meer haar rug kunnen gebruiken

mooie sprong alleen ietwat te lang in het lijf 1 meter

Hier gebruikt ze lekker haar rug!!:D 1 meter

ook wel een grappige foto (was ik net aan het vrijgeven) 1 meter
En hier nog even een foto met een D pony (mister Jingles) waar ik ook heel goed mee overweg kon, helaas is hij verkocht:(

Ik ben nog maar een beginnende springruiter en er kan nog wel van alles verbeterd worden, maar ik ben vooral trots op dit paardje (en ook een beetje op mezelf) dat we zo snel al een goede band hebben, en dat het zo goed klikt tussen ons!!
Iemand nog tips om haar er meer bij te krijgen bij het springen??
houd het een beetje lief!!:D
Groetjess
oow ja, en nog even het nieuwe paardje, deze wordt nu zadelmak gemaakt en ga ik ook de wedstrijden mee op als ze klaar is!!:D:D

Vitality v. Guidam
Daar waar je zegt "1meter" dat kan nooit hoger staan dan 80cm.
)
!.. ten eerste leuke pony! maar ze zit erop alsof je over 1.20 springt (heb ik zelf ook wel is hoor).. probeer echt aan je houding te werken (dan maar op laage kruisjes). En ik vind het heel erg knap van je dat je het springen weer hebt opgepakt! succes verder

En dank je wel!!:D (mooi paard heb je trouwens)