Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melodyke schreef:ik heb een paard met veel problemen tijdens het rijden. in stap en in draf wil ze maar niet vooruit en vanaf je 1 keer gegallopeerd hebt kan je ze niet meer tegenhouden! ze schud ook steeds met haar hoofd en ik houd nochtans goed contact en hou mijn handen stil. ze wil ook niet nageven en geen stelling geven.
heeft iemand een tip want rijden is helemaal niet leuk meer!
yasmin_agnes schreef:melodyke schreef:ik heb een paard met veel problemen tijdens het rijden. in stap en in draf wil ze maar niet vooruit en vanaf je 1 keer gegallopeerd hebt kan je ze niet meer tegenhouden! ze schud ook steeds met haar hoofd en ik houd nochtans goed contact en hou mijn handen stil. ze wil ook niet nageven en geen stelling geven.
heeft iemand een tip want rijden is helemaal niet leuk meer!
haaj!,
ick had eerst ook een probleem pony!,
kon helemaal niks met der!,in de galop ging ze echt hele hard!,en kanniet door de bochten gaan!,en als je der nu ziet!,je ziet haar neit meer terug zo als ze geweest is,ze is nu echt een top paardje:D
ik heb het zelf heel veel geprobeerd met longeren mte 2 touwen!,ick weet niet of je dat kent!..?
maar daardoor is het presies hetzelfde als jet erop zit,aleen dan is het met het longren veel makkelijker!,
daar heb ick heel veel mee geoefend!,
en toen met rijden na een week aleen maar gelongeerd te hebben,erop gegaan en toen eerst na een tijdje een paar rondjes uit gegalopeerd en der niet echt ingehouden!,en toen stevig aanpakken!,
suczes:D
groetjes
yasmin_agnes schreef:haaj!,
ick had eerst ook een probleem pony!,
kon helemaal niks met der!,in de galop ging ze echt hele hard!,en kanniet door de bochten gaan!,en als je der nu ziet!,je ziet haar neit meer terug zo als ze geweest is,ze is nu echt een top paardje:D
ik heb het zelf heel veel geprobeerd met longeren mte 2 touwen!,ick weet niet of je dat kent!..?
maar daardoor is het presies hetzelfde als jet erop zit,aleen dan is het met het longren veel makkelijker!,
daar heb ick heel veel mee geoefend!,
en toen met rijden na een week aleen maar gelongeerd te hebben,erop gegaan en toen eerst na een tijdje een paar rondjes uit gegalopeerd en der niet echt ingehouden!,en toen stevig aanpakken!,
suczes:D
groetjes
midgie schreef:Heb je je paard wel ens laten onderzoeken ?
B.v het gebit , zijn rug , er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom hij dit gedrag vertoont, zoek dat eerst uit en zoek iemand die jou les kan geven in grondwerk en vertrouwen en rijden, want paardrijden moet leuk zijn voor jezelf maar ook zeker voor je paard .