Unique @ dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Unique @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:31

Nou hier mijn eerste Horses At Work topic van Unique!! Bloos Haha! Dit is tijdens de les. B-dressuur, nog niet gestart, want mijn starkaart is nog niet binnen Hamer
Over de foto's:
Ja ik weet mijn houding verslapt soms, maar dan ben ik zo geconcentreerd op Unique dat ik mezelf even vergeet Bloos De concentratie zie je ook aan mijn uitdrukking Tong uitsteken Hoezo nors?? Ja
Commentaar is welkom, kan ik alleen maar van leren. Maar hou het lief! Ik ben van suiker.. Schijnheilig

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVPNTTAZ.jpg[img]
Woehoe lekker opwarmertje!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-D84FAYZ3.jpg[img]
Niet de bedoeling, wel leuk Haha!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7QWUPMM.jpg[img]
mmm.. rare manier van schouder buitenwaarts inzetten Tong uitsteken
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAKWZJ3X.jpg[img]
Schouderbuitenwaarts oefenen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTF8Q6QL.jpg[img]
Weer schouderbuitenwaarts inzetten.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KD8RBAO7.jpg[img]
Jammer van het licht.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WB8GAS3E.jpg[img]
Unique hangt wat in mijn hand.. Einde van de les nadert.. Ik vind iets grappig.. Wat??
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6DY3VFV.jpg[img]
Nog even een mooi foto van mijn schatje Knipoog

Nou dat was het dan even samengevat, ong.. Tong uitsteken
Ik heb ook nog wel andere dingen in de les gedaan hoor maar daar had ik geen foto's van.
Groetjess!!

Hopelijk doen de foto's het Nagelbijten / Gniffelen

Sorriso

Re: Unique @ dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:38

Naomi_unique schreef:
Nou hier mijn eerste Horses At Work topic van Unique!! Bloos Haha! Dit is tijdens de les. B-dressuur, nog niet gestart, want mijn starkaart is nog niet binnen Hamer
Over de foto's:
Ja ik weet mijn houding verslapt soms, maar dan ben ik zo geconcentreerd op Unique dat ik mezelf even vergeet Bloos De concentratie zie je ook aan mijn uitdrukking Tong uitsteken Hoezo nors?? Ja
Commentaar is welkom, kan ik alleen maar van leren. Maar hou het lief! Ik ben van suiker.. Schijnheilig

Afbeelding
Woehoe lekker opwarmertje!

Afbeelding
Niet de bedoeling, wel leuk Haha!

Afbeelding
mmm.. rare manier van schouder buitenwaarts inzetten Tong uitsteken

Afbeelding
Schouderbuitenwaarts oefenen

Afbeelding
Weer schouderbuitenwaarts inzetten.

Afbeelding
Jammer van het licht.

Afbeelding
Unique hangt wat in mijn hand.. Einde van de les nadert.. Ik vind iets grappig.. Wat??

Afbeelding
Nog even een mooi foto van mijn schatje Knipoog

Nou dat was het dan even samengevat, ong.. Tong uitsteken
Ik heb ook nog wel andere dingen in de les gedaan hoor maar daar had ik geen foto's van.
Groetjess!!

Hopelijk doen de foto's het Nagelbijten / Gniffelen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:46

Ik vind je schouderbuitenwaarts te betwijfelen, waarom oefen je dit? Het wordt nooit gevraagd... Ook vind ik het er niet soepel uitzien, denk dat je eerst wat verder moet zijn met rijden, miss is alleen naar buiten stellen voor jullie meer toevoegend. Ik vind de aanleuning er ook nog niet helemaal lekker uitzien. Ik bedoel het echt niet slecht hoor! Maar naar mijn zin mag ie nog wat ronder... Let op waar je je handen laat. Verder leuk paard, grotendeel van de foto's zit je er netjes op, maar laat je paard je niet meetrekken in het hang-gedrag! Jullie komen er wel, B moet je zeker aankunnen!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 10:49

@ sorriso thnx voor het commentaar daar kan ik weer wat mee Tong uitsteken Schouderbuitenwaarts oefen ik omdat als ik schouder binnenwaarts probeer met haar valt ze heel snel naar binnen... dus als er een hek voor haar neus zit niet.. Maar dat schouderbuitenwaarts oefenen we ook pas net, 2de les ofzo, dus ziet het er idd nog niet super uit!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:52

Maar waarom zou je nu al schouderbinnenwaarts oefenen? Als ze door je binnenbeen heel valt is de basis dus nog niet goed..

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:01

ik snap het ook niet helemaal wat de bedoeling er van is en als je rijd moet je er op letten dat je niet teveel naar voren valt voor de rest heb je een mooi paardje maar net zoals mywishmax als zei waarom nu al schouder buitenwaarts oefenen als ze door je binnen been heen valt.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:21

Bedankt voor jullie commentaar, Ik vind dat jullie goede punten hebben! Ik ben nu bezig met aan de basis werken Knipoog

marlinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:24

ten eerste een leuk paardje.Lachen
maar volgens mij moet je je beugels wat korter doen omdat je op een veelzijdigheids zadel zit. Clown

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:24

Hee Naomi!
Wat is Unique toch een mooie pony! Heel erg veel succes met haar!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:30

Leuk paardje en leuke combinatie:D
Probeer wel om je benen onder je paard te houden ipv erachter;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:05

idd wat de rest ook zegt over het "schouderbuitenwaarts" zorg eerst dat de basis goed zit en dat het paard meer van achteren gaat lopen, zo te zien duikt hij nog te veel. Ook ziet het gehele plaatje er heel gespannen uit en val je ook nog wel regelmatig (zo te zien op de foto's) naar voren.
Verder is het een heel leuk paardje! Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:16

Ik ga mee met Pashon en de rest! Het ziet er meer uit dat jij hem trekt (dat ook weer niet maar dan met een zachte hand) tegen de bakrand en dan zijn kont naar binnen drijft. Niet echt de goede manier. De ontspanning is ook niet aanwezig.

Veel succes met je debuut!

celinedarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:06

je paardje loop super mooi van beweging
maar ik denk dat jij zelf wel beejte op je houding mag werken
veel succes he wel mooie combinatie hoor:)
groetjesss

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:45

Leuk paard! Wat jij schouderbuitenwaarts noemt, is *mits goed uitgevoerd* een goede manier om een jong paard te leren wijken. In dit geval lijkt het me nog niet heel veel toevoegen aan jullie trainingen. maar ach, voor jezelf is het af en toe wel leuk om mee te nemen.
verder denk ik dat je in je trainingen vooral heel goed moet letten op:
- je eigen houding, probeer goed recht te zitten en oefen veel zonder beugels rijden, zodat je een onafhankelijke zit krijgt. Dan leer je ook je paard beter aan te voelen en voel je wanneer hij ergens scheef gaat.
- oefen veel overgangen metj e paard. Zo wordt hij wat actiever van achter en zal ook de aanleuning fijner worden. Focus dus op het voorwaartse in plaats van op het koppie fijn naar beneden rijden.
- draai veel wendingen en voltes maar vergeet ook je rechte lijnen (niet langs een bakrand) niet. ben dan heel kritisch en stel je paard goed recht.
Veel succes met trainen!