L'Amour (Haflinger) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

L'Amour (Haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:43

Vandaag weer eens mijn zus meegesleept naar L'Amour voor foto's.

Voor vergelijkingsfoto's, zie profiel.
Een jaar geleden slofte haar achterhand er maar wat bij, en kende ze in galop maar één snelheid: heel erg snel.

Eigen commentaar:
* hakken wat meer uitduwen, heb de neiging mijn hakken op te trekken als ik been geef
* schouders meer achteruit houden
* niet naar voor gaan zitten in galop

Commentaar mag, maar hou het normaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts (of poging tot)
Afbeelding

Travers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijgangen beginnen beter en beter te gaan, maar zijn uiteraard nog niet perfect. We werken er hard aan *LOL*

rozahorse

Re: L'Amour (Haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:45

Ik vindt het er goed uitzien ga zo door

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:51

Dankje, rozahorse Lachen

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:59

Probeer je teugels iets korter te nemen en je hand wat meer vooruit te steken, vooral op de laatste foto valt het erg op, waarschijnlijk een momentopname, maar op de andere foto's mogen je teugels ook een klein stukje korter.
Bij traver en schouderbinnenwaarts loopt je paard bijna loodrecht met de hoefslag, dit is niet de bedoeling bij deze oefening, je paard moet op 3 hoefslagen lopen, je ziet ook dat je haflinger niet plooit, ze loopt gewoon helemaal recht. Het is goed dat ze opzij gaat, dat wil zeggen dat ze toch aan de benen is.
Verder ziet het er zeker niet slecht uit, misschien nog wat voor je kijken, maar ik vind jullie een mooie combinatie.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:37

Daar, de grote liefde van mijn paard Haha! Haha!
Jullie zijn erg sterk vooruitgaan Tessa!

Let er inderdaad wel op dta je in de zijgangen niet te schuin gaat, zo verliest ze aan buiging. 3 hoefslagen zijn voldoende, het linkerachterbeen moet zo in het spoor komen van het rechtervoorbeen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:46

Ik sluit me aan bij Courage, teugels ietsje korter en hand meer voor geven, nu lijkt het soms alsof je wat terugwerkt in de richting van je eigen lichaam, eerder dan naar de mond toe.
Maar, een foto kan sterk bedriegen natuurlijk want op Balte werkte je geen seconde terug.

Aan het bijna loodrecht lopen zou ik niet zo tillen. Bij de travers houdt ze de juiste stelling, dus das al een mooi beging. Uiteraard, heb je geen buiging dan in deze oefening en gaan de achterbenen eerder kruisen dan meer ondergezet worden.
Maar, ik heb zelf een setje compacte paarden en het is verdomd moeilijk om die duidelijk te maken wat er bedoeld wordt. Door zo te "overdrijven" en het niet echt "correct" te doen, denk ik wel dat je een bepaalde tendens in L'Amour haar hersentjes kan planten, waardoor ze het principe snapt. Later kan je dan vanuit die overdrijving terugkeren naar het normale en denk ik dat ze de oefeningen ook makkelijker zal oppikken.

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:51

Mooie foto s tessa! elke keer zie je verbetering!!!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:19

Amai Tessa je gaat het snel vooruit met L'Amour.
Het rijden ziet er echt goed uit!
L'Amour staat heel netjes vierkant op die foto van het halthouden.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:59

Erg leuk paardje, maar dat wist je al Clown
Rijtechnisch kan ik niet veel zeggen. Vork

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:40

Dankje voor de uitleg, Courage, Lobke en Anja. Het is inderdaad zo dat ze te veel hoek neemt bij de zijgangen, en ik vind het zelf heel moeilijk om ze dan terug goed te krijgen. Binnenkort nog eens les nemen, want het is nu al zeker een maand geleden, en het probleem eens aankaarten.
Voor mij zijn de zijgangen ook nog moeilijk, voor ik ze met L'Amour begon te rijden, heb ik dat nog nooit gedaan, dus we zijn beide beginners op dat vlak.
Vandaag heb ik er inderdaad op gelet dat ik mijn teugels wat korter neem en mijn handen meer naar voor doe, want dat irriteert me zelf ook op de foto's.

Bedankt voor de reacties allemaal *LOL*