zena , beyonce en hun moeder al springend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chance

zena , beyonce en hun moeder al springend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:41

Deze boef is beyonce , een jaarling casantos merrie ze is nu al supergroot, Het springen zit in haar bloed Tong uitsteken
Dit was de eerste keer dat we haar lieten vrijspringen en ze kon daarna geen genoeg van krijgen ze bleef maar springen. haha
Zij wordt over 2 jr ingereden en dan mag ik daar mee verder gaan rijden. ik zal wel een trapje nodig hebben om erop te komen over 2 jr (we denken nl dat ze zeker 1,80 dik zal gaan halen, ze is nu al bijna 1,60m)

Afbeelding
Afbeelding

Dit is zena, ze is nu 3jr en een halfzusje van beyonce. Dit is een zeer lieve concorde merrie en op het moment dragend van whizzerd WV.
Ik mag met haar komend jr gaan dressuren en over 1 jr misschien springen. Ze vind springen ook helemaal super.

Afbeelding
Afbeelding

En dit is nemanda de moeder van de bovenste 2 paardjes. Helaas is ze al verkocht. Ik mis haar super erg.
Zij is meer een dressuur paardje als een springpaardje , maar een sprongetje vind ze wel leuk.

Afbeelding
Afbeelding

vaaleriee

Re: zena , beyonce en hun moeder al springend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:12

Waarom laat je een jaarling springen?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:16

Een jaarling! Volgens mij is dat echt NIET GOED!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:19

Heb er zo mijn bedenkingen bij. Een jaarling laten springen, laat die nog een paar jaar lekker in de wei genieten van het groen.. En voor de andere paardjes, misschien is het beter om een grondbalk te gebruiken, zo kunnen ze de afstand beter inschatten.
Maar je hebt vast en zeker leuke paardjes

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:23

Een jaarling laten springen?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:28

kan echt wel hoor! een jaarling laten springen.
Ik las een half jaartje geleden een artikel in de Bit over een fokker van springpaarden. Hij laat veulentjes zelfs al springen, dan kan je nl. al zien of er talent in zit.

Een foto hiervan stond, geloof ik, zelfs op de cover. Springtalent herkennen bij veulens was, geloof ik, de titel.

Wil het artikel wel eens opzoeken.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:42

Nou ik vind ook best dat het wel kan om te ontdekken
of ze er aanleg, maar je moet het natuurlijk niet iedere week
gaan doen. Knipoog gelijk reacties als "WAAR BEN JE MEE BEZIG?" vind ik nogal overdreven Nagelbijten / Gniffelen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:48

Dat je een jaarling eventjes een paar sprongetjes laat maken vind ik opzich niet zo heel spannend, dat er geen grondbalk voor ligt vind ik erger.
En de mensen die om het hardst roepen dat dit echt NIET GOED is, willen jullie dan even een uitleg geven waarom niet? Want schreeuwen dat het niet goed is kan iedereen!
Als het 1 keer gebeurt voor de lol, en die 20 cm, ze springen in de wei nog gekker Knipoog.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:16

hey mensen.

om even uitleg te geven betrefd springen.
Deze foto's waren toen gemaakt om de moeder (nemanda) van deze twee te promoten voor de verkoop. Want ze is weer dragend van casantos en we wilden zo laten zien want haar nakomelingen onder al goed kunnen/presteren.

De reden dat er geen grondbalk lag is dat we op dat moment niet genoeg springbalken hadden liggen vanaar dat we helaas dit op deze manier moesten doen. Maar dat probleem is inmiddels opgelost.

Tevens zijn dit mijn paarden niet maar ik verzorg ze en mag ze dadelijk ook in de wedstrijden uitbrengen.

Ik heb zelf een onwijs lieve haflinger/tinker kruising van bijna 5.
Zijn foto zal ik ook spoedig plaatsen.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:34

Leuke paardjes.
Je alleen een keer springen met een jaarling lijkt mij niet zo erg.
Je moet alleen wel oppassen, je zegt zelf al dat hij onwijs groot wordt en grote jaarlingen staan erom bekend, dat de eerste paar jaar heel (hoe zeg je dat ook alweer..) zeg maar risicovol zijn.
Zij moeten dan ook echt de tijd krijgen netjes uit te groeien.
Maar volgens mij als je het bij een keer laat kan het niet zoveel last.
Ik zou het zelf niet doen, dat wel.

Ik vindt die 3jarige erg mooi, wij hebben ook een paard op stal die nu drachtig is van Wizzerd.
Ben benieuwd wat eruit komt, bij deze.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:28

die jaarling laten springen was ook maar eenmalig, ze staat nu lekker in de wei te grazen samen met een jaarling belg.
We gaan van de week wel samen met die twee een keer wandelen. We willen die 2 samen verkeersmak maken zodat we in de toekomst ook kunnen gaan buitenrijden.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:35

OMG ! wat een gezaag over die jaarling ..
EEN KEERTJE met een jaarling springen kan echt geen kwaad hoor .. t'is helemaal niet hoog dus kan echt geen kwaad.
Is ook leuk voor hun eens iets anders !
Leuke paardjes heb je zeg Haha!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:43

Miss_Maya schreef:
OMG ! wat een gezaag over die jaarling ..
EEN KEERTJE met een jaarling springen kan echt geen kwaad hoor .. t'is helemaal niet hoog dus kan echt geen kwaad.
Is ook leuk voor hun eens iets anders !
Leuke paardjes heb je zeg Haha!

idd, een keer springen kan geen kwaad. Ik had het nog even opgezocht op het internet.

Het zijn idd superleuke lieve paardjes. Ik ben blij dat ik ze mag verzorgen enzo....
Die bruine (zena)mag ik dit jaar gaan starten met dressuur (ik begin natuurlijk met onderlingen wedstrijden rijvereniging).

Ik heb zelf zoals eerder geschreven een zeer, live, ondeugende schattige haflinger tinker kruising zie de foto. Knipoog

Afbeelding

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:24

1 keer springen voor een jaarling is niet erg je moet toch op den duur kijken wat voor cappaciteit het beestje heeft niet? en in de natuur springen die dingen ook wel ! haha

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:32

volgens mij heb ik dat artikel ook gelezen in het bit.
en 1x springen kan voor zo ver ik weet ook echt geen kwaad, ik wil mijn mannetje ook wel eens een keer vrij zien springen (2 jaar)
ik zou persoonlijk alleen niet zelf deze foto's als promotie gebruiken voor de moeder, het zijn volgensmij wel mooie dieren maar foute foto's.

sweetangel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:11

Leuke naam beyonce ook genaamd naar de artiest zelf groetjes

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:58

Een jaarling kan zeker wel gewoon een keertje springen.. Als je hem maar geen meters laat springen en ook zeker niet regelmatig laat springen.. Je paardjes zien er leuk uit.. Alleen voor het springen zou ik voortaan een grondbalk gebruiken.. Zeker bij deze jongen paarden, ze kunnen dan de afstand veel beter inschatten..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:01

Als ik mijn shetlandveulen van 3½ maand in de bak losgooi dan springt ze ook over de balken en kleine sprongetjes heen. (en ja zonder opjagen) Zij houdt er ook niks aan over, dus dan moet dit zeker kunnen. Daarbij komt: ze gaan er zelf overheen, niks geen dwang. Knipoog

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:38

springen met jonge paarden is niet goed omdat ze snel een blessure oplopen. omdat de benen van jonge paarden nog niet sterk genoeg zijn.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:46

Je wilt straks vast een paard die last heeft van zijn gewrichten!

Goed zo, ga zo door!!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:20

leuke beestjes heb je! Haha! echt mooie veulens. en het paard natuurlijk ook!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:33

een jaarling kan zoals hier boven gezegd best wel een keertje laag springen. in de wei maken ze immers ook gekke sprongen.
met het commentaar over de grondbalk ben ik het ook eens...

enne... deze foto's bijsluiten bij verkoop voor de moeder zou ik persoonlijk niet doen. het zijn foto's van stuntelsprongen die op het verkeerde moment genomen zijn...

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:16

pittig_ding schreef:
Je wilt straks vast een paard die last heeft van zijn gewrichten!

Goed zo, ga zo door!!

hoe oud ben je ? kind jij hebt duidelijk nog niet genoeg verstand van paarden dus ga jij ef ergens anders reageren..!

Annemiek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:06

een jaarling laten springen niet zo erg toch zolang het niet te hoog en vaak is!

Jarva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:15

Van de site : http://www.wendyscholten.nl/index.php?c ... tail&id=73

Wim van Dam (vooraanstaand fokker), Eric Naberink (handelaar en veelgevraagd jurylid), Henk Nooren (toptrainer en handelaar), Marc Houtzager (succesvol ruiter) en Drs. Jan Greve (veterinair en hengstenhouder) zijn vijf stellingen voorgelegd.
Jan Greve: “Het gaan tussen de hindernissen moeten we blijven meenemen. Sterker nog, het mag niet afgeschaft worden!”

door Wendy Scholten

Van Dam: “Deze vraag is mij laatst gesteld door iemand die met zijn vereniging een wedstrijd vrij- of losspringen (hoe je het noemen wilt) zou willen organiseren voor jonge paarden, want er zou behoefte aan zijn. Mijn antwoord was toen; dat is jullie zaak, maar ik doe niet mee. Natuurlijk laat ik mijn jaarlingen voordat ze in het voorjaar het land ingaan een paar keer springen Zo krijg ik een indruk of ik op de goede weg ben met mijn fokkerij. Ik doe dat ook met de twee- en driejarigen, maar dat gebeurt zeker niet met dwang of geweld; ze worden daartoe netjes opgeleid. Mijn driejarige merrie die vorig jaar 95 punten voor springen kreeg op de stamboekkeuring heeft daarna nooit meer los gesprongen. Ze is zadelmak gemaakt en heeft nu lichte sprongetjes te maken, maar wel steeds verschillende want ze is erg kijkerig. Uw stelling dat een paard pas vanaf zijn negende jaar op Grand Prix-niveau kan lopen hangt naar mijn mening af van het paard zelf, maar ook van de ruiter, begeleiding, enz. Zoals ik ook heb opgemerkt ten aanzien van de jonge paarden en de daarvoor verantwoordelijken.”

Tja...........................