Lady [Welsh] en ik @ de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

Lady [Welsh] en ik @ de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 08:41

Hallo Doei!
Hier een paar fototjes van de les. Ze zijn al een week of 4 oud, maar vond het wel leuk om ze even te plaatsen.
Commentaar/tips zijn welkom, maar vertel er ook bij wáárom je iets vind ajb Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Ze kanteld dr hoofd in t begin altijd wat. Ze vind t nl nogal moeilijk.

Afbeelding

Afbeelding
Ik steek mn rechtervoet wel raar naar voren Sigaar

Afbeelding

Vind mn houding reuze meevallen. Had het véél erger verwacht, maar ben er dan ook druk mee aan 't werk. De bovenste foto's zijn van het begin van de les. Dan laat ik dr hoofdhouding even voor wat het is, en probeer ik me te concentreren op het tempo (ze is echt een heethoofd). Vandaar dat ze niet echt nagevelijk loopt enzo Lachen
Hopenlijk kan ik volgende keer méér foto's laten zien.

Groetjes Doei, doei

Renee

Re: Lady [Welsh] en ik @ de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:43

leuke foto's ze lijkt wel een beetje op mijn oude pony Nicky Tong uitsteken (foto's zie pro )

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:43

t gaat er steeds beter uitzien marlies Lachen
nog eventjes lekker doorlessen! Je houding wordt ook echt steeds beter Lachen
heel veel succes nog samen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 08:50

Dank je Haha! Ja ben echt druk bezig met mn houding, en ik vind het er ook al beter uitzien ja ! Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:52

Leuk paardje Lachen!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:07

LEUKE WELSH! Lovers
Ziet er leuk uit.
Je tenen gaan soms nog wat naar buiten draaien!
Ach maar dat valt ook reuze mee,
ik heb hier eigelijks niet veel op aantemerken.
Op die laatste foto vind ik haar echt super mooi lopen.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 09:08

Dank jullie Lachen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:26

Leuk beestje Lachen
Het lijkt alleen wel dat je je beugels veel te kort hebt. Of lijkt dat maar?
Verder ziet het er wel goed uit Lachen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:29

erg leuk dier!
idd vind ik dat je beugels wel wat langer mogen! Haha!
succes!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:52

leuk beestje

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 09:58

We hadden springles, en had ze alvast een gaatje korter gemaakt ! Vandaar kortere beugels Knipoog

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:00

Leuk paardje !!
Probeer iets minder naar beneden te kijken. .
Verder heb ik niks optemertken !! Je houding is verder goed !
Succes nog !

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:03

je houding is stukke beter Knipoog

ziet er leuk uit

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:23

wat mij opvalt is dat ik bij meerdere uit jou les dezelfde fouten zie, wordt daar niets van gezegt?
Zo zie ik jullie ongeveer allemaal je handen vastzetten, zo kan een paard nooit lekker lopen, een paard beweegt constant, ook met zijn hals en hoofd en als jij je handen vastzet zal het bij het opzoeken van je hand telkens zijn mond stoten en dan je hand gaan ontwijken, en dus of hoofd omhoog en rug wegdrukken of achter de teugel kruipen.
Probeer je rug recht te maken, schouders en bovenarmen af te laten hangen, en mogen vrij zwaar aanvoelen en netjes langs je lichaam, niet vastzetten. Je onderarmen moet je bij voorstellen dat ze drijven op water, en er moet een rechte lijn ontstaan van elleboog naar bit. Als je de lijn "breekt" kun je dit beter naar boven doen (dus handen hoger) want anders zet je je handen sneller vast en trek je je pony meer naar beneden. Probeer eerst minder te letten op nagevelijk en aan de teugel, maar probeer eerst netjes te zitten en buiging/stelling te vragen. Dus in de hoeken met je lichaam meedraaien, en voldoende binnenbeen en buitenhand erbij. Op je binnenhand moet evenveel of minder spanning blijven staan maar haar niet met je binnenhand door de bocht sturen, een ophouding om te verduidelijken mag natuurlijk wel. Waarschijnlijk omdat ze dan al meer haar binnenachterbeen eronder moet zetten en een buitenhand heeft die ze kan opzoeken zal ze al meer je hand opzoeken en omdat je meer in evenwicht zit zal ze ook meer in evenwicht gaan lopen. Je benen liggen vrij netjes alleen zouden misschien je beugels wat langer kunnen, maar dat hoeft ook niet perse.

HEt laatste wat me opvalt is dat jullie allemaal naar beneden kijken, probeer te voelen of je paard goed loopt en kijke waar je heengaat, en ik weet dat dat erg moeilijk is, maar doordat je naar beneden kijkt is het bovenste stukje van je wervelkolom niet netjes gestapeld en dit zal elder in je lichaam weer onnodige spierspanning opleveren. Daarnaast voor een verschil bij een paard zichtbaar is had je het al kunnen voelen en oplossen dus je hoeft niet eens te kijken.

Ik vind dat je pony een erge mooie hals erop heeft en vooral een cool kleurtje!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:25

lailapri schreef:
wat mij opvalt is dat ik bij meerdere uit jou les dezelfde fouten zie, wordt daar niets van gezegt?
Zo zie ik jullie ongeveer allemaal je handen vastzetten, zo kan een paard nooit lekker lopen, een paard beweegt constant, ook met zijn hals en hoofd en als jij je handen vastzet zal het bij het opzoeken van je hand telkens zijn mond stoten en dan je hand gaan ontwijken, en dus of hoofd omhoog en rug wegdrukken of achter de teugel kruipen.
Probeer je rug recht te maken, schouders en bovenarmen af te laten hangen, en mogen vrij zwaar aanvoelen en netjes langs je lichaam, niet vastzetten. Je onderarmen moet je bij voorstellen dat ze drijven op water, en er moet een rechte lijn ontstaan van elleboog naar bit. Als je de lijn "breekt" kun je dit beter naar boven doen (dus handen hoger) want anders zet je je handen sneller vast en trek je je pony meer naar beneden. Probeer eerst minder te letten op nagevelijk en aan de teugel, maar probeer eerst netjes te zitten en buiging/stelling te vragen. Dus in de hoeken met je lichaam meedraaien, en voldoende binnenbeen en buitenhand erbij. Op je binnenhand moet evenveel of minder spanning blijven staan maar haar niet met je binnenhand door de bocht sturen, een ophouding om te verduidelijken mag natuurlijk wel. Waarschijnlijk omdat ze dan al meer haar binnenachterbeen eronder moet zetten en een buitenhand heeft die ze kan opzoeken zal ze al meer je hand opzoeken en omdat je meer in evenwicht zit zal ze ook meer in evenwicht gaan lopen. Je benen liggen vrij netjes alleen zouden misschien je beugels wat langer kunnen, maar dat hoeft ook niet perse.

HEt laatste wat me opvalt is dat jullie allemaal naar beneden kijken, probeer te voelen of je paard goed loopt en kijke waar je heengaat, en ik weet dat dat erg moeilijk is, maar doordat je naar beneden kijkt is het bovenste stukje van je wervelkolom niet netjes gestapeld en dit zal elder in je lichaam weer onnodige spierspanning opleveren. Daarnaast voor een verschil bij een paard zichtbaar is had je het al kunnen voelen en oplossen dus je hoeft niet eens te kijken.

Je haalt me de woorden uit de mond. Ik ben het hier volledig mee eens Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:30

haha scheelt jou weer typen Tong uitsteken
Ik zat nog eens te kijken maar ligt je zadel goed?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:32

lailapri schreef:
haha scheelt jou weer typen Tong uitsteken
Ik zat nog eens te kijken maar ligt je zadel goed?

hihi, idd, het heeft niet zo veel zin om het hele verhaal 2 keer te posten....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:44

nee dat vind ik ook, je ziet ook vaak 10x van je bent veel te groot voor die pony ofzo, maar wat voegt het toe om het 10 keer te zeggen, als je dan toch niets beters te zeggen heb, reageer dan niet, of zeg bij iemand die goed opbouwend commentaar geeft dat je het ermee eens bent.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 10:47

lailapri schreef:
wat mij opvalt is dat ik bij meerdere uit jou les dezelfde fouten zie, wordt daar niets van gezegt? Natuurlijk wordt daar wat van gezegd, dit was in de 1e paar minuten van de les, dus dan is mijn instructrice nog bezig om dingen uit te leggen, en te zeggen hoe je het beter kan/moet doen etc,

Zo zie ik jullie ongeveer allemaal je handen vastzetten, zo kan een paard nooit lekker lopen, een paard beweegt constant, ook met zijn hals en hoofd en als jij je handen vastzet zal het bij het opzoeken van je hand telkens zijn mond stoten en dan je hand gaan ontwijken, en dus of hoofd omhoog en rug wegdrukken of achter de teugel kruipen. Ik zet mijn handen níét vast. Vanaf het begin dat ik paardrij, heb ik geleerd goed met de bewegingen van het hoofd van het paard mee te gaan. Wel heb ik een rare knik in mijn pols, waardoor het lijkt alsof ik ze vast zet . Daar werk ik al aan.

Probeer je rug recht te maken, schouders en bovenarmen af te laten hangen, en mogen vrij zwaar aanvoelen en netjes langs je lichaam, niet vastzetten. Je onderarmen moet je bij voorstellen dat ze drijven op water, en er moet een rechte lijn ontstaan van elleboog naar bit. Als je de lijn "breekt" kun je dit beter naar boven doen (dus handen hoger) want anders zet je je handen sneller vast en trek je je pony meer naar beneden. Probeer eerst minder te letten op nagevelijk en aan de teugel,Dat doe ik in het begin ook niet, staat erbij Knipoog maar probeer eerst netjes te zitten en buiging/stelling te vragen. Dus in de hoeken met je lichaam meedraaien, en voldoende binnenbeen en buitenhand erbij. Op je binnenhand moet evenveel of minder spanning blijven staan maar haar niet met je binnenhand door de bocht sturen, een ophouding om te verduidelijken mag natuurlijk wel. Waarschijnlijk omdat ze dan al meer haar binnenachterbeen eronder moet zetten en een buitenhand heeft die ze kan opzoeken zal ze al meer je hand opzoeken en omdat je meer in evenwicht zit zal ze ook meer in evenwicht gaan lopen.
Stelling en buigen vind ze nog moeilijk. Daar werk ik thuis, en in de les aan. Door de bocht sturen met mijn binnenhand doe ik niet, ik heb mn binnenteugel heel ontspannen, maar geef wel aan welke kant ik wil. Lachen
Je benen liggen vrij netjes alleen zouden misschien je beugels wat langer kunnen, maar dat hoeft ook niet perse.

Wederom..inmijn berichten staat dat ik mijn beugels al een gat korter had gemaakt, omdat we gingen springen.

Verder bedankt voor de tips. Mijn rug recht houden, en mn schouders en armen naar beneden/naar achter vind ik nog steeds moeilijk ja. Al is het wel een stuk verbeterd, want eerst zat ik echt met een kromme rug helemaal naar voren.
Verder, de dingen die ik erbij heb gezet, bedoel ik niet aanvallend of hoe dan ook. Meer als verduidelijking. Lachen (bestaat dat woord?) Werken aan buigen en stelling doen we in het begin van de les inderdaad. Mijn instructrice wil niet dat je in de mond zit te trekken en sjorren om ze aan de teugel te krijgen. Ze wil eerst dat ze om je been heen buigen, en aan je been zijn. Dan gaan ze vanzelf naar beneden.

Ik ga zeker je tips gebruiken. Bedankt.

En ja mn zadel ligt goed. Al schuift hij momenteel heel iets naar voren, door dr dikke buik, maar ze is onderhand al op dieet hoor ! Tong uitsteken

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:50

Ziet er leuk uit hoor marlies Lachen
Suc6 saampjes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:03

Oke ja had het al gelezen maartoch nog even in mijn mening meegenomen, misschien had je er nog wat aan. Met je rug zou je kunnen proberen hem een paar keer hol en bol te maken en dan het midden op te zoeken, dit kan je per deel (onder/bovenrug) of per werveltje doen, en stapel de wervels dan recht op elkaar. Doe je het per wervel zou je kunnen proberen tijdens het bollen naar de wervel toe te ademen, denkbeeldig dan. Is je recht recht en stevig gestapelt hoef je je schouders niet naar achter te houden maar langs je lichaam ontspannen en zwaar te laten afhangen. Ik deed ook altijd mijn schouders krampachtig naar achter maar kreeg dan erg last van mijn rug, dus dat zou betekenen dat je onnodig spieren aanspant.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:04

Oke bedankt. Ja soms heb ik ook wel last van mn rug ja. Vooral omdat Lady echt super heet is (hier op de foto's trouwens niet te zien). Daardoor ga ik soms onbewust toch wat gespannen zitten.

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:05

Ziet er goed uit,
jullie gaan alvast de goeie kant op.
nog veel succes Haha!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:06

Bedankt Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:15

Ik had altijd last van me rug, moest altijd veel te veel aan de voorkant doen maar heb nu iemand gevonden die anders les geeft (centered riding en klassiek dressuur) en doe veel minder met mijn handen en mijn pony's lopen veel netter!