Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwe stal. We hebben daar geen piste maar we zitten wel vlak aan het bos. Ik doe dus enkel nog buitenritten. Terwijl ik hiervoor enkel in de piste met mijn paardje draafde en dat nu buiten moet doen ben ik op het volgende probleem gestoten ... Als ik zo'n tweemaal een stuk draf heb gedaan en ik wil dan nog draven luistert ze erg slecht naar mijn hulpen terwijl ze normaalgezien vrij goed luistert. Ze wordt na een aantal keer daven nogal hevig en gaat dan maar sneller en sneller, ik probeer dan kleine ophoudingen te maken met de teugel om ze toch bij mij te houden maar op dat moment stormt ze gewoon door het bit heen, ook om haar terug naar stap te krijgen heb ik dit probleem. Ik rijd met een dubbelgebroken kneveltrens waar ze normaalgezien erg goed op reageert maar op zulke momenten dus niet, ook met mijn zit kan ik dan niet veel beginnen.
Wie heeft dit probleem ook en hoe kan ik het het beste aanpakken/oplossen?
Ik moet wel zeggen dat het een kruising draver is, misschien worden die wat heviger als ze lange stukken mogen draven? Hiervoor heeft ze ook nooit op zulke bospaden kunnen lopen, het is misschien omdat het allemaal nieuw is?