hoofd naar beneden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ann3l03s

hoofd naar beneden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:57

hallo,

Ik help soms een meisje van 10 met rijden. Het pony'tje waar ze op rijd staat namelijk bij ons in het weiland. Het pony'tje is eigenlijk super braaf wel eigenwijs en het meisje rijd ook goed, maar nou waren we laats weer aan het rijden, en als ze dan wou aan draven ging Sofie (pony'tje) steeds met der hoofd naar de grond. Viel ook steeds terug in de stap. Op een gegeven moment dat meisje natuurlijk helemaal uit geput van het been geven. Nou was ik eigenlijk benieuwt wat je nu kunt doen tegen het feit dat ze steeds haar hoofd naar de grond doet, want het meisje trekt het nu steeds weer omhoog met de teugels en is daar dus steeds druk mee, en kan dan weer niet goed op andere dingen letten.
Als ik zelf op Sofi ga zitten dan loopt ze we gewoon goed, heefd dat dan ook te maken met kracht in de benen of niet?

nanett35

Re: hoofd naar beneden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:32

Misschien is ze nog niet goed de baas over haar pony. Wees strenger, en probeer haar voor te zijn als ze haar hoofd naar de grond wil doen. Veel succes!

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:41

ja dat dacht ik zelf ookal maar omdat het nog maar zo'n jong meisje is en niet super veel kracht heefd.. daarom ben ik er toen ook even op gaan zitten.. Lachen
bedankt!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:21

het heeft ongetwijfeld met respect te maken, maar als je een paard echt op kracht wilt gaan rijden, kan je beter op een fiets gaan zitten.......

Ipv met de teugels omhoog trekken, been geven. en als ze niet reageert dan maar een keer een schop. Desnoods (als er echt geenr eactie komt) een keertje bijtikken. maar van terugtrekken leert de pony alleen maar harder trekken.

Ik vraag me echter wel af hoe verstandig is als jij haar 'les' geeft, want dit is een vrij veel voorkomend basisprobleem wat niet door het trekken aan de teugels moet worden opgelost. En wat je iemand een keer aangeleerd heb, word heel moeilijk om weer af te leren!

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 20:35

oké
ik geef haar ook geen 'les' hoor!! daar ben ik idd niet bevoegd voor..
ik help haar alleen zo af en toe, als de eigenaar van Sofie niet kan, met opzadelen enz..
Sofie is alleen echt heel bang voor de zweep dan word ze helemaal gek :S dus dat is ook geen optie..

Omdat ik het meisje wel wil helpen maar idd niet wil dat ik haar iets verkeerd aan leer omdat ik zelf eigenlijk ook niet weet hoe het moet. dit wil ik voorkomen daarom dacht ik, ik vraag hier wat je het best kan doen in dit geval!

ik bedoelde trouwens met kracht de kracht in haar benen als ze been geeft komt daar dus bijna geen reactie van..