Shetlander @ spring work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Shetlander @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 18:33

MarlinH & MonicaG

Gister weer even naar Ester geweest. We gingen springen, hier komen de foto's.

Eerst even longeren
Afbeelding

Jaja, laag beginnen..
Afbeelding

Kruisje
Afbeelding

Iets hoger
Afbeelding

Het was warm dus we hebben tussendoor vaak gestapt
Afbeelding

En weer lekker verder
Afbeelding

En toen de hoogste
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk kan het niet altijd goed gaan..
Afbeelding

Los rennen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk hebben we haar ook even lekker natgemaakt.
Afbeelding

Rollen
Afbeelding

Wij hoeven geen commentaar op het hindernismateriaal, dat de balk in het hek hangt. Wij weten zelf dat het veilig is, zelf getest, en je ziet een foto waarbij de balk valt dus er kan niets gebeuren.

Reactie zou leuk zijn Ja

Carmen2

Re: Shetlander @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:45

mooie shetter hoor...Lachen
En springt goed,,
Ga zo door..Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:51

Het is inderdaad een leuke shet. Leuke frontriem Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:04

Ik vind het een mooie pony, ze ziet er erg goed uit, zo te zien verzorgen jullie haar goed en bovendien is het fijn dat jullie tussendoor vaak stappen. Tot zover dus alleen maar complimenten! Go jij! Go jij!

Maar.. Ook al zeggen jullie dat jullie geen commentaar willen op het gaas, zou ik jullie toch willen vragen inderdaad iets beter naar het hindernismateriaal te kijken. Op deze manier ben je er namelijk niet zeker van dat de balk altijd 'veilig' meekomt. En je wilt toch niet dat het een keertje misgaat? Een ongeluk zit in een heul klein hoekje.
Bovendien vind ik persoonlijk schapengaas en paarden altijd een slechte combinatie. Niet zo lang geleden heb ik daar een pony heel lelijk in zien hangen (en bevrijd). Verder ken ik meer dan één paard met hele nare littekens van gaas of prikkeldraad. Het lijkt misschien veilig, maar echt, dat is het niet.

Ik zeg dit niet om jullie aan te vallen, vermoedelijk hebben jullie niets te zeggen over de afrasteringen. Maar probeer in elk geval alsjeblieft toch je hindernissen op een andere manier te bouwen. Lachen

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:08

leuke shet , kan leuk springen,
Ik heb een klein simpel maar goed idee.
Heel makkelijk ook .

1 - ga naar de praxis
2 - vraag waar de emmers staan
3 - koop 2-1000000 emmers
4 - ga naar je shet toe
5 - stapel de emmer opelkaar
6 - je hebt veilig en goed hindernis matriaal

tis maar een idee , krijg je er ook niet meer ozveel opmerkingen over

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 19:15

Bedankt voor de reacties,

joy76@ Het is niet onze pony, maar een verzorgpony. Wij kunnen dus niks aan de omheinig doen.
Aan het hindernismateriaal natuurlijk wel. Tot nu toe is hij altijd omgevallen en dat kwam dan niet doordat de pony er tegenaan kwam, maar omdat de longeerlijn er dan tegen aan komt. Wij kunnen ook niet gaan springen als het waait, want dat valt de hindernis om. Het in elkaar zetten is ook lastig, want hij valt vaak direct weer om. Door al deze dingen ben ik er zeker van dat het een veilig hindernis is. Hij valt namelijk bij iedere zachte aanraking al om.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:19

Leuke shet en springt goed Haha!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 20:08

marlinH schreef:
Bedankt voor de reacties,

joy76@ Het is niet onze pony, maar een verzorgpony. Wij kunnen dus niks aan de omheinig doen.
Aan het hindernismateriaal natuurlijk wel. Tot nu toe is hij altijd omgevallen en dat kwam dan niet doordat de pony er tegenaan kwam, maar omdat de longeerlijn er dan tegen aan komt. Wij kunnen ook niet gaan springen als het waait, want dat valt de hindernis om. Het in elkaar zetten is ook lastig, want hij valt vaak direct weer om. Door al deze dingen ben ik er zeker van dat het een veilig hindernis is. Hij valt namelijk bij iedere zachte aanraking al om.

Maar als ik een andere oplossing kan vinden, dan doe ik dat Knipoog Maar het probleem is dan om de hindernis wat hoger te krijgen. Als ze een tijdje over lage hindernisjes gesprongen heeft word dat saai voor haar en doet ze haar best niet meer. Ze gooit ze dan gewoon om. als ik ze telkens hoger maak blijft ze haar best doen Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:19

marlinH schreef:
Maar als ik een andere oplossing kan vinden, dan doe ik dat Knipoog Maar het probleem is dan om de hindernis wat hoger te krijgen. Als ze een tijdje over lage hindernisjes gesprongen heeft word dat saai voor haar en doet ze haar best niet meer. Ze gooit ze dan gewoon om. als ik ze telkens hoger maak blijft ze haar best doen Knipoog

Volgens mij heeft nicky_f best een goed idee met die emmers. Desnoods koop je ook wat grotere emmers, om de hindernis wat hoger te maken.
Ik heb nog een keertje (of eigenlijk wat meerdere keertjes) naar de foto's gekeken, en het viel me op dat ze af en toe wel errug dicht langs het gaas gaat. Zie jij dat ook? Het zou niet handig zijn als de hindernis omvalt, en de pony intussen met een been vast komt te zitten.

Je zou je natuurlijk ook gewoon kunnen proberen ietsjes te varieren, om te voorkomen dat ze het saai gaat vinden. Dus zet na een keer of wat je hindernis ergens anders neer. We vinden het volgens mij allemaal niet zo spannend om elke keer dezelfde rondjes te lopen en dezelfde hindernisjes te nemen. Knipoog Daarvoor zijn die emmers dan weer handig, die kun je gemakkelijk verplaatsen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:25

ja, maar dan gaat ze erlangs, ze springt nergens anders, alleen daar.. Heb de hindernis ook wel eens ergens anders neergelegt, maar dan springt ze niet. Ze gaat er dicht langs, maar dat doet ze ook als er geen hindernis staat.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:36

Daar was ik al bang voor... Is er niets wat je tussen het gaas en je emmer-hindernis zou kunnen zetten waardoor ze er niet meer langs gaat? Baal stro of zo? Of stopt ze dan om daar aan te knagen..? Haha! Tong uitsteken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:25

baal stro hebben ze niet.. En eten zal ze niet zo snel doen, ze vind het leuk om te springen.. Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:54

nicky_f schreef:
leuke shet , kan leuk springen,
Ik heb een klein simpel maar goed idee.
Heel makkelijk ook .

1 - ga naar de praxis
2 - vraag waar de emmers staan
3 - koop 2-1000000 emmers
4 - ga naar je shet toe
5 - stapel de emmer opelkaar
6 - je hebt veilig en goed hindernis matriaal

tis maar een idee , krijg je er ook niet meer ozveel opmerkingen over

Dat is wel een idee ja, ik zal eens overleggen met de andere verzorgster, monicaG

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:08

Leuke foto's Marlin Haha!
Ester Lovers

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 18:24

hihi, je hebt ze zelf gemaakt.. Tong uitsteken haha
Ja, essie is lief.. Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:39

marlinH schreef:
baal stro hebben ze niet.. En eten zal ze niet zo snel doen, ze vind het leuk om te springen.. Knipoog

Oh........
Ik probeer met jullie mee te denken, zodat we kunnen voorkomen dat ze heel misschien toch een keertje per ongeluk in het gaas springt... Want ze vindt het dus nóg leuker om langs de hindernissen te crossen dan er overheen te springen, als ik jullie goed begrijp.... En het gaas gebruiken jullie, behalve als balkhouder, ook een beetje als barricade.
Ehm.. een strobaal leek mij de meest veilige optie... maar die is er dus niet..?
Hebben jullie al eens balkjes geprobeerd? Schuin voor de hindernis.. misschien helpt dat.

In elk geval zou ik haar dus echt niet meer zo dicht langs het gaas laten springen. Als ik op de manege springlessen had in de bak, zorgden we er ook altijd voor dat het paard nog tussen de hindernis en de wand/ruit door kon. Waarom? Omdat dan de kans het kleinst was dat een enthousiasteling dóór de ruit of óp het schot zou springen. Dan maar een weigering of er langs gescheurd, maar in elk geval geen ongelukken.

Nou, ben benieuwd of jullie de emmers al hebben geprobeerd, of misschien op een ander briljant idee zijn gekomen! Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:05

joy76 schreef:
marlinH schreef:

Oh........
Ik probeer met jullie mee te denken, zodat we kunnen voorkomen dat ze heel misschien toch een keertje per ongeluk in het gaas springt... Want ze vindt het dus nóg leuker om langs de hindernissen te crossen dan er overheen te springen, als ik jullie goed begrijp.... En het gaas gebruiken jullie, behalve als balkhouder, ook een beetje als barricade.
Ehm.. een strobaal leek mij de meest veilige optie... maar die is er dus niet..?
Hebben jullie al eens balkjes geprobeerd? Schuin voor de hindernis.. misschien helpt dat.

In elk geval zou ik haar dus echt niet meer zo dicht langs het gaas laten springen. Als ik op de manege springlessen had in de bak, zorgden we er ook altijd voor dat het paard nog tussen de hindernis en de wand/ruit door kon. Waarom? Omdat dan de kans het kleinst was dat een enthousiasteling dóór de ruit of óp het schot zou springen. Dan maar een weigering of er langs gescheurd, maar in elk geval geen ongelukken.

Nou, ben benieuwd of jullie de emmers al hebben geprobeerd, of misschien op een ander briljant idee zijn gekomen! Lachen

Waar de hindernis nu staat spring ze altijd, maar als ie ergens anders ligt, dan spring ze niet, niet eens over een balkje op de grond. Dan gaat ze heel moeilijjk doen. We hebben de emmers nog niet geprobeerd want ze ligt de laatste tijd een beetje veel en zweet snel. Ze is al wat ouder, dus we doen het even rustig aan. Bedankt dat je meehelpt!