Niet willen buigen rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piposansjo

Niet willen buigen rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:12

Wij hebben weer eens een probleem.

Mijn paard wil rechtsom niet buigen. Hij houdt zich heel erg recht. Ik moet ongeveer een 1/2 uur rijden wil hij uberhaupt een beetje buigen. Linksom heeft hij dit niet. Ik rijd veel figuren, overgangen en zijgangen om hem los te maken. Ook heb ik hem al een paar keer gemasseerd maar helaas zonder resultaat. O ja, ook nog even melden dat ik bitloos rijd. Wie heeft er tips voor me om dit probleem zsm op te lossen zodat ik weer met een super los paard kan rijden.

Nog even een ding. Ik kan hem ook niet meer goed bij elkaar houden. Voorheen lukte dit wel. Dus tja,,,,,
Laatst bijgewerkt door piposansjo op 24-08-07 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit_

Re: Niet willen buigen rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:13

misschien moet je naar de fysio

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:47

misschien is les nemen een optie? Lachen

piposansjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:51

Ik heb iedere week 1/2 uur priveles. Dus dat is het ook niet. Ik denk dat hij een spier vast heeft zitten die ik zelf niet los gemasseerd krijg. Weet iemand misschien goede oefeningen om de nek met rijden los te krijgen???

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:04

Paardje dat ik rijd heeft ook als moeilijkere kant rechts, na goed losrijden komt het wel wat losser. Bij bij voelt het, tsja, net of ze het bit vastheeft aan de rechterkant zegmaar. Ik doe de laatste tijd vierkantjes rijden, werkt wel goed. Wat ik dan doe is rechtrichten, wending door(en dan mag je best eens overdreven stelling naar rechts vragen, maar zorg dat ze niet wegloopt over de buitenschouder, want het is best zwaar omdat ze op die manier haar binnenachterbeen er meer onder moet zetten en door over de buitenschouder weg te lopen komt ze zegmaar onder dat werk uit dus daar moet je echt goed op letten) nouja en dan steeds weer rechtstellen en weer de wending door, en dan ook eens linksom de wending door, varieer het een beetje. Lachen
Wat bij mij ook goed werkt is volte openen en sluiten, en er dan weer op letten dat ze niet weg loopt over de buitenschouder Haha!

Je kan ook eens aan je instructrice vragen of je scheef zit, en hoe je je houding kunt verbeteren want dat heeft er ook wel degenlijk mee te maken, bij mij tenminste wel.

vw_ot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:27

Hey
Ik ken der nog zo 1 die van mij, loopt momenteel L2, vond het nodig om maar niet meer met halthouden netjes zijn hoofd naar beneden te houden, en als ik me been extra aanlegde of stelling probeerde te vragen hielp niks hij hield net zo hard "vast".
Linksom kauwt ie netjes bitje af, rechtsom houd ie echt strak.
Ik ben zwaar tegen de slof, maar afgelopen maandag wilde hij echt amper netjes rond lopen met zijn hals, dus hebben we er voor het eerst een slof aan gehangen.
Het gaat al stukken beterder, ineens kon hij ook een middendraf laten zien, en travers wilde hij al wijken pakte hij heel netjes aan. Ik ben tegen de slof maar een enkele keer onder begeleiding wil dit echt uitkomst bieden.

Groetjes

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:15

Ik heb het vandaag even gevraagt aan m'n instructrice,
van haar moest ik eerst gaan vragen wanneer het paard voor het laatst naar de tandarts geweest is, omdat het kan zijn dat ze haken heeft.

is dat niet zo, kan het zijn dat ik zelf scheef zit (en ik weet van mezelf dat ik scheef zit omdat ik een scoliose in mijn rug heb) en waarschijnlijk komt het daar dus door. Nu ben ik al een tijd in therapie voor die scoliose en dat scheef lopen en zitten, maar ik had een tijd die oefeningen voor die therapie niet gedaan omdat ik te lui was Tong uitsteken maarre die ga ik dus snel maar weer doen en kijken of het dan beter word.. Knipoog

Ik heb nog een oefening waarmee je zelf kunt kijken of je scheef zit of niet, zal m morgen ff neerzetten dan kan je zelf kijken Haha!