ik hebeen probleem , een groot probleem al bijna 3 jaar.
mijn paard gaat het erf niet af en het is mij een raadsel waarom niet .
ik heb alles al geprobeert , aan de hand het erf af en het dorp in loppen en dan daar opstappen en verder rijden maar dat helpt niet. dan draait hij om en gaat al bokkent terug en wil ik hem dan stoppen gaat hij heel raar springen, en met zijn hoofd zwaaien
met zweepje helpt ook niet . dan word hij aleen maar gevaarlijker vanen hij moet niet bang voor de zweep worden
en zelfs als hij in een groep loopt gaat hij het erf nog niet af terwijl je zou zeggen dat het een kude dier is .
dus ik weet echt niet wat ik moet doen.
ik kan niet eens over het erf droogstppen kan nog niet op zijn rug naar de buitenbak rijden als ik een wedsrijd .
in het weiland heb gaat hij raar doen als ik de ring in moethij wil dan niet bij de andere paarden weg ,
ik weet het echt niet meer hoor,
jullii vragen jevast af wat hij doet als ik hem het erf af probeer terijden nou dat zal ik vertellen hij gaat stijgeren en draait op zijn achterbenen om rend trug naar zijn stal en hij blijfd daar maar mee door gaan hij bljft steigeren als ik hem om draai .
achter elkaar door wint hj het niet met seigeren gaat hij ook bokken .
en ik ben heel eerlijk k durf het ook niet weer te proberren en dat vind ik wel jammer wnt ik kan nooit op mijn eigen paard naar buten,
en in de bak is het zzoo,n schat hij doet alles we zijn L2 dresuur en springen dat doet hij als de beste aleen dat vindik eng
ik hoop dat er iemand hier mij nog kan helpen alle hulp is welkom want ik wil zo graag met mijn vrienden mee naar buiten op mijn [ eigen ] paard en niet op die van een ander