vragen over training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klikoo

vragen over training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 17:25

Hallo,

Ik ben vandaag naar de zadelmakker geweest, en die kon me zo in 10 minuten vertellen wat er verkeert was aan mijn paard. Maar hij er niet bij wat daar goeie oefeningen voor zijn om het te verbeteren.
Hij noemde de volgende punten op:
* Paard moet sterke rug krijgen
* Paard moet meer boven half krijgen (ik moet die spier boven op de hals meer trainen)
* paard moet meer broekspier ontwikkelen

Nou weet ik voor het versterke van de rug dat je je paard goed over de rug moet laten lopen en de achterhand er goed onder moet hebben. Verder zou ik veel cavvelties moeten draven.
Nou wou ik graag oefeningen van jullie willen weten om deze 3 bovenstaande dingen te verbeteren.

Alvast bedankt!

lianne125

Re: vragen over training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:30

longeren met pessoa teugel. dan lopen ze over de rug en ze moeten dan meer hun achterbenen gebruiken.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:33

Als jij je paard goed over de rug rijdt en mooi rond in de hals, dan ontwikkelt de bovenhalsspier vanzelf. Je paard ontwikkelt hierdoor ook sterkere rugspieren. De broekspier kun je trainen door af en toe te springen en door veel overgangen te rijden tijdens je training en te schakelen in tempo. Suc6.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:39

wanneer je je paard lang laag rijdt kun je wanneer hij los laat die halsspier goed tevoorschijn zien komen.
achterhand trainen doe ik met pessoalijn en cavaletties ,deze leg ik op een gegeven moment steeds verder uit elkaar en dan moet mijn paard gaan verruimen ook kun je deze in een halve volte leggen 15 mtr.
ook met overgangen kun je veel bereiken.

een vraagje;
waarom is het mis als een paard geen goed ontwikkelde bovenhals spier heeft?past het zadel dan niet?
jonge paarden hebben deze ook nog niet.(uitzonderingen niet meegeteld).

succes

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 07:48

prints schreef:
wanneer je je paard lang laag rijdt kun je wanneer hij los laat die halsspier goed tevoorschijn zien komen.
achterhand trainen doe ik met pessoalijn en cavaletties ,deze leg ik op een gegeven moment steeds verder uit elkaar en dan moet mijn paard gaan verruimen ook kun je deze in een halve volte leggen 15 mtr.

een vraagje;
waarom is het mis als een paard geen goed ontwikkelde bovenhals spier heeft?past het zadel dan niet?

succes

als je paard een goeie ontwikkelde bovenhals spier heeft, loopt hij mooier rond in de hals. Het zadel past dan wel.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:41

Dit heeft meer te maken met de rugspieren van het paard. Wanneer een paard wat "schraal" is op de rug, ligt de schoft wat vrijer. Het kan zijn dat hierdoor het zadel dan minder goed past.

maryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:16

Longeren wil idd wel goed helpen. Verder met rijden er goed opletten dat je zn achterhand eronder zet. Hierdoor train je automatisch zijn billen.
Tempowisselingen, achterwaards zijn ook goede oefeningen.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:32

Giorgio_x schreef:
prints schreef:

een vraagje;

succes

als je paard een goeie ontwikkelde bovenhals spier heeft, loopt hij mooier rond in de hals. Het zadel past dan wel.

ja dat snap ik Haha!
maar ik las/maakte uit het verhaal dat er dus geen zadel was aangeschaft ivm niet goed ontwikkelde bovenhalsspier. mijn fout Tong uitsteken