Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
prints schreef:wanneer je je paard lang laag rijdt kun je wanneer hij los laat die halsspier goed tevoorschijn zien komen.
achterhand trainen doe ik met pessoalijn en cavaletties ,deze leg ik op een gegeven moment steeds verder uit elkaar en dan moet mijn paard gaan verruimen ook kun je deze in een halve volte leggen 15 mtr.
ook met overgangen kun je veel bereiken.
een vraagje;
waarom is het mis als een paard geen goed ontwikkelde bovenhals spier heeft?past het zadel dan niet?
jonge paarden hebben deze ook nog niet.(uitzonderingen niet meegeteld).
succes
Giorgio_x schreef:prints schreef:wanneer je je paard lang laag rijdt kun je wanneer hij los laat die halsspier goed tevoorschijn zien komen.
achterhand trainen doe ik met pessoalijn en cavaletties ,deze leg ik op een gegeven moment steeds verder uit elkaar en dan moet mijn paard gaan verruimen ook kun je deze in een halve volte leggen 15 mtr.
ook met overgangen kun je veel bereiken.
een vraagje;
waarom is het mis als een paard geen goed ontwikkelde bovenhals spier heeft?past het zadel dan niet?
jonge paarden hebben deze ook nog niet.(uitzonderingen niet meegeteld).
succes
als je paard een goeie ontwikkelde bovenhals spier heeft, loopt hij mooier rond in de hals. Het zadel past dan wel.