Schudden met z'n hoofd (Tandpijn?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helliepel

Schudden met z'n hoofd (Tandpijn?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:10

Het paard (warmbloedruin van 6jaar) van een vriendin schudt bijna voortdurend met z'n hoofd, toen ik er even op reed en hem een beetje ontspannen wilde rijden ging dat zonder schudden, zolang het contact behouden blijft. Valt het contact een fractie weg, begint hij weer te schudden.

Daardoor begon ik aan z'n tanden te denken, en toen ik haar zei dat ze even met een halster moest rijden (gewoon even niets in z'n mond) was het direct over. Hij schudde niet meer (liep gewoon zijn rondjes, niet echt ontspannen of nageeflijk ofzo, maar toch rustig met z'n hoofd).

Wat denken jullie? Zijn het zijn tanden? (Er komt een veearts kijken voor de zekerheid, maar ik vraag het hier toch al 'ns)
Is dat al rond z'n 6e dat een paard tandproblemen kan krijgen?

(Als ik nog meer details moet geven, laat dan maar weten. Ik weet dat hij nu in de zomer 24/7 buiten staat en geen extra voeder krijgt. Ook het zadel lijkt te passen en rugpijn lijkt mij uitgesloten omdat hij stopte met schudden met het halster.)

Bedankt!

Fennaa

Re: Schudden met z'n hoofd (Tandpijn?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:15

Ik zou voor de zekerheid een tandarts laten komen inderdaad, want hij kan zeker op zijn 6e last krijgen van zijn gebit!

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:21

ik kan er niks over zggen, omdat ik het niet kan zien maar in dit geval : een tandarts Knipoog Knipoog

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:23

een 6 jarig paard kan zeker last hebben van zijn tanden...er kunnen tanden zitten die er niet meer horen en andere problemen.
Ik zou zeker een tandarts laten komen

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:36

Okee, bedankt. Dat dacht ik dus ook Lachen (Ik wist gewoon niet zeker ivm leeftijd en de symptomen)