Steeds als ik ze uit de wei wou halen, kwam de ene keihard op ons afrennen. Dan draaide hij zich om gaf een bok/trap en rende weer weg. Dit had hij niet altijd maar meestal wel.
Als we hem dan uiteindelijk te pakken hadden en lekker hadden gepoetst (wat hij helemaal niet erg vind) gingen we rijden.
Hij was dan 5min. superlief en reed heel netjes. En dan oppeens stond hij stil en als je dan aan wou drijven steigerde hij de hele tijd. Ik heb er toen uiteindelijk een x mijn zweepje bijgepakt en hij begon meteen nog hoger te stijgeren dan hij al deed.
We reden zonder zadel, dus het was nog best eng ook
Ik stap als hij weer stilstaat meteen af, en geef hem op z'n donder.
We hebben ook een x geprobeerd, dat als iemand op hem zat dat iemand anders hem vast hield als hij weer stilstond dat we hem dan met hem wegliepen maar dat bleef hij stilstaan en begon naar je toe te stijgeren.
Het meisje dat hem nu verzorgd vroeg aan mij of ik hier raad mee wist, dus daarom deze topic!
Hebben jullie misschien een tip? Ik weet er geen raad meer mee!
.
Maar ze staan in een weiland dus dat zadel kan ik niet vaker gebruiken, en een eigen zadel voor een verzorgpaard te kopen daar heb ik ook geen geld voor 
. Oh ik heb wat af gevochten haha, maar ik heb er een commando aangeplakt. En het probleem is weg !