Voeten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie_Lass

Voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:37

Hoe kan ik voorkomen dat ik met mijn tenen naar buiten rijd?? Heeft iemand hier tips voor??

Amelii

Re: Voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:41

Ik heb er ook last van! Geen idee eigenlijk Haha! oefenen en ze naar binnentrekken (ook al doet dat pijn bij mij Haha!) volgens mij moet die spier zich zo zetten ofzo,allé ik weet niet echt ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:42

proberen met je voet naar het hooft van het paard toe te wijzen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:45

Pfoeh! wist ik het maar!

bij mij ligt het eraan trouwens, heb het op een dressuurzadel zo goed als niet, op andere zadels wel, dus ligt ook aan de houding die je lichaam aanneemt van het zadel zegmaar! Lachen

gewoon oefenen en elke keer op letten.. Ik had het altijd als ik langs m'n instructrice reed dat ze dan weer netjes gingen, en dan het rondje gingen ze langzaam weer naar buiten, en als ik weer bij m'n instructrice reed gingen ze weer netjes Vork

neem voor jezelf anders 1 of 2 punten in de bak dat je jezelf erop controleert ofzo? Haha! Clown

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:45

Door middel van een elastiek (zo'n ding wat je op je fiets gebruikt) aan de ene beugel vast te maken, aan de onderkant van de buik over je singel door te halen en vast te maken aan de andere beugel.
Zo trekt het elastiek de beugels naar elkaar toe en is het onmogelijk je tenen naar buiten te doen.
Als je dit een tijdje vol houdt doe je het vanzelf een keer automatisch.

(Het doet alleen verschrikkelijk pijn als je het iets te straks doet)
Werkt echt handig, succes!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:48

Nikj schreef:
Door middel van een elastiek (zo'n ding wat je op je fiets gebruikt) aan de ene beugel vast te maken, aan de onderkant van de buik over je singel door te halen en vast te maken aan de andere beugel.
Zo trekt het elastiek de beugels naar elkaar toe en is het onmogelijk je tenen naar buiten te doen.

lijkt me ook niet zo fijn voor het paard dit?

Of van die schuine beugelblokjes kopen, dat helpt ook wel heel erg!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:54

Ilsiie schreef:
Nikj schreef:

lijkt me ook niet zo fijn voor het paard dit?

Of van die schuine beugelblokjes kopen, dat helpt ook wel heel erg!

Waar merkt je paard dit op dan?
Het elastiek loopt over de singel, niet over de buik.

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:39

probeer de grond te raken Lachen is wel grappig de 1e keren..
sommige zeggen wel eens dat je een jas ofzo aan je voeten moet hangen als een kapstok effect, maar ik heb nog geen 1 paard/pony gezien die dat leuk vindt.....

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:30

inderdaad schuine blokjes kopen voor in je beugels..das het makkelijkst

R0os

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:32

blijven proberen! draai ze naar binnen en telkens als je ze naar buiten draait tegen jezelf zeggen dat het niet mag en dan weer naar binnen draaien. zo heb ik het geleerd Tong uitsteken

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:16

dat is een hele goede eigelijk is er niet echt een trucje voor het enige wat je kunt doen is blijven is blijven proberen Clown Ik heb er zelf ook last heb nu wel schuine blokjes en gaat al ietsje beter maar nog steeds heb ik kapstokjes**kijk maar in me profiel** Clown

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:30

Nee geen schuine blokjes!! Dan leer je het namelijk nooit zelf te doen! Gewoon vragen of iemand het duizend keer tegen je wil zeggen tijdens je les of als je gaat rijden. Echt, je moet het jezelf gewoon verplichten, net als je schouders naar achteren, hoofd omhoog! Hulpmiddelen zorgen er alleen voor dat je het zonder die hulpmiddelen niet kunt!

maryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:38

Ik had er ook last van. Je moet je ervan bewust worden dat je het doet en elke keer tegen jezelf zeggen: naar binnen die tenen.
Wat idd ook goed helpt zijn die schuine blokjes
Succes