Wiebelig been Links..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Beau

Wiebelig been Links..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:30

K heb een probleem...
Kijk, als ik ga lichtrijden op het linkerbeen kan ik echt mijn Linkerbeen NIET stilhouden Hij wiebelt zo heen en weer, wordt er niet goed van!, ik oefen dit wel veel.. maar t lukt maar niet, lijkt wel of ik geen contole over me linkerbeen heb, echt vreemd.. iemand hier ook last van ??

Groetjes..!

Love_Beau

Re: Wiebelig been Links..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:39

K vertel er ook nog bij dat ik altijd (!) op het verkeerde been licht heb gereden, en dus sinds kort aan het oefenen op het goede been.. ja, na 5 jaar geen paard meer gereden te hebben, moet ik wel weer ff wenne zeg maar.. =P

R0os

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:45

uhm.. even denken probeer anders je beugels een gat langer te doen dat hielp by en je hakken uitdrukken. by mij heeft het geholpen. en erop letten telkens als je hem ziet bewegen zeg je tegen jezelf niet doen en proberen stil te houden Knipoog

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:48

Misschien dat je echt gaat staan in je beugels, in plaats van dat je vanuit je knieen lichtrijd? Probeer is zonder beugels licht te rijden, dat moest ik een keer in de les doen. Misschien helpt dat...

danielle34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:13

kijk of je je beugel riemen kan wisselen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:59

Rij je altijd op hetzelfde paard? probeer dan eens wat er gebeurt als je op een ander paard stapt. De kans is groot (omdat je het voor zover ik begrijp de andere kant om niet doet) dat het paard scheef is. en dan kan jij gaan verzitten wat je wilt, maar de enige oplossing is dan het paard recht te richten.
Tenzij je natuurlijk je beugels ongelijk hebt zitten.

micelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:18

klinkt misschien eng of gevaarlijk. maar zet je beugel vast aan je singel. gewoon je stijgbeugel af laten hangen en wedden dat je je voeten stil houd! in het begin is dit echt raar hoor en heel moeilijk. maar het is het proberen waard. ik heb nu een heel stil en afhangende beenligging.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:44

Het klinkt niet alleen eng en gevaarlijk, het ís eng en gevaarlijk!!!!
Allereerst komen er krachten op met name je enkel en knie te staan, waardoor je ernstige blessures op kan lopen (misschien dat je graag je meniscus in 2 delen wilt hebben, maar geloof me, leven zonder meniscus is ook niet alles.....).
ten tweede zit je aan je paard vast. Wat gebeurt er als je er af valt of, voor degene onder ons die nog altijd denken dat zij er nooooiiitt afvallen, als je paard struikelt en valt??? Juist, dan zit jij aan je paard vast!! Je beugel draait niet zo makkelijk als normaal, waardoor de kans groter is dat je blijft haken. Het tweede veiligheidssysteem, dat je stijgbeugel uit zijn ophanging schiet, helpt je ook niet, want je zit nog steeds vast aan je singel....

Dus alsjeblieft, raad dit soort dingen toch niet aan!!!

Er zijn andere, beter en langdurige oplossing die wél veilig zijn.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:52

Citaat:
klinkt misschien eng of gevaarlijk. maar zet je beugel vast aan je singel. gewoon je stijgbeugel af laten hangen en wedden dat je je voeten stil houd! in het begin is dit echt raar hoor en heel moeilijk. maar het is het proberen waard. ik heb nu een heel stil en afhangende beenligging.

Of je krijgt zoals als ik enorme pijnscheuten in je knieën. Wordt compleet in een houding gedwongen die je lichaam niet aan kan en moet dan ook nog proberen te 'ontspannen'.
Het probleem zit hem niet, denk ik, niet in je voet maar in je bekken.
Als die niet recht staan kun je een been gaan afsteken. Dat gebeurt bij mij ook. Mijn rechterbeen staat verder van het paard af en ik trek hem iets op. Draai ik iets in (mijn rechterkant heeft de neiging om zeg maar achter te blijven) dan gaat mijn been meer tegen het paard aan liggen en heeft mijn been ook een betere ligging.
Ik zou dus jezelf eens laten nakijken.