Eigen commentaar:
*Ik weet dat Bijou op haar voorhand loopt. Dat deed ze een half jaar geleden nog veel erger, toen gebruikte ze haar achterhand helemaal niet. Nu begint ze die wel beter te gebruiken. Maar er is nog werk aan de winkel.
*Ik moet mijn houding beter verzorgen (naar voor kijken en rug recht = dieper zitten)
*Het geheel mag nog meer ontspannen
*Soms ben ik te streng met mijn binnenhand (vooral als ze sterk wordt)
Ik heb niet graag commentaar op de punten die ik zelf al aangeef. Het heeft geen zin dit te herhalen. Dus lees mijn eigen commentaar ook aub, zodat ik niet tien keer te horen krijg dat ze bv op haar voorhand loopt. Als je het oneens bent met mijn punten, hoor ik het natuurlijk wel graag.
Ik weet dat de foto's niet mooi zijn omdat ze in een binnenbak zijn getrokken. Maar het geeft wel een beeld.
1.

2.

3.
Hier loopt ze wel mooi ontspannen, laag en met haar achterhand er heel mooi bij (hoewel ik geef toe dat het geheel er niet zo mooi uitziet)

4.
Beetje terug nemen (te sterke binnenhand) en lelijk been moment

5.
Mooi ontspannen, Ik geef haar een beetje teugel (dit leg ik later uit)

6.
Dit is ook nog iets waar we aan moeten werken. Bijou gaat steeds met haar achterbenen open staan bij het halthouden.. Heeft iemand hier tips voor?

7.
Inzet uitgestrekte draf (denk ik toch)

8.
Begint een beetje bergop te komen, maar dit is het nog lang niet. Ik geef een beetje (te veel) teugel als soort van beloning. Als ik mijn binnenteugel los laat komt ze dieper en wordt ze rustiger, alleen is het geen gezicht.. Ik moet dit nog subtieler leren doen.

9.
Uitgestrekte stap. Wel een heel raar teugelmoment (volgens mij momentopname) en ze loopt een beetje op haar voorhand.

10.
In de wending. Hier wordt ze heel sterk omdat ze haar achterhand meer moet gebruiken. Mijn handen zijn daarom ook te sterk.

11.
Pasje wijken. Dit kunnen we nog niet zo heel goed. Omdat mevrouw dan ook haar achterhand beter moet gebruiken en daar wordt ze onrustig van

12.
Mijn mooie meid dr hoofdje

Edit: Ik zie dat er weinig foto's van draf en stap zijn, natuurlijk doen we dit ook. Ik heb er vooral de probleemfoto's er een beetje uitgehaald om veel tips te kunnen vragen.

Tips(hoe zorg ik ervoor dat ze rustig en ontspannen blijft in wendingen en op de cirkel. Ze wordt altijd lastig als ze haar binnenachterbeen beter moet gebruiken) en onderbouwd commentaar zijn zeer welkom.