Jolly @ M-spring debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Jolly @ M-spring debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:53

Hoi hoi
Afgelopen zaterdag hadden Jolly en ik ons M debuut, het ging niet heel geweldig want Jolly was erg drammerig in de ring maar uiteindelijk nog best tevreden.
Eerste parcours : weigering op 10, ik hield haar in en zij wilde harder dus ging ze erlangs zodat ik haar de 2e keer harder aan reedt (omdat ik natuurlijk niet nog een weigering wilde) want ze vond hem niet eng en we kwamen opzich wel uit, pony is ook niet dom Tong uitsteken verder hadden we nog tijdsoverstreiding en uiteindelijk 10 strafpunten.
Tweede parcours : foutloos maar 1 strafpunt wegens tijdsoverstreiding, maar toch onze eerste winstpuntje. Wel waren we 2 x eerste. (we hadden maar 1 tegenstander Haha! )
Tips en commentaar welkom, hou het alleen wel vriendelijk en bedenk dat ik Jolly pas sinds eind januarie uit breng op wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's staan niet in de goede volgorde en het zijn stills uit een filmpje vandaar de mindere kwaliteit.
Ik baal ook een beetje van mijn houding, vind dat ik op mijn tenen moet letten en mijn handen lager moet houden.
Groetjes Nicole

Liesurt

Re: Jolly @ M-spring debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:56

Ziet er goed uit, veel succes nog veder

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:57

Het lijkt of dat je je aan de teugels vasthoudt. Probeer meer mee te geven, nu drukt je pony de rug weg boven de sprong en is dus helemaal niet rond.

Succes!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:59

klopt, ik hou ze ook vast omdat ik veel te veel bezig ben met terug rijden op mijn handen omdat ze gewoon knoerd hard gaat anders. zijn we druk mee bezig, als het tempo dus ook beter wordt, wordt de ontspanning ook beter en wordt ze dus misschien wat ronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:03

De stills zijn niet echt representatief voor je rijden van afgelopen zaterdag, misschien kan je het filmpje uploaden? Dan is het veel duidelijker waarom je bijvoorbeeld meer terug rijdt. Ze was gewoon erg drammerig en vervelend en dan vind ik het nog superknap hoe je haar erover hebt gekregen!!!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:10

wel knap dat je pony dit kan springen zonder rug!
Als je pony drammerig is moet je wel je handen meegeven boven de sprong. Nu drukt hij helemaal zijn rug weg en springt hij net als een hert. OOk bij de laatste foto zie je het goed, zit gewoon rechtop je moet wat meer meegaan boven de sprong dan springt je pony ook nog beter. Als dat maar goed is dan springt je pony zo een Z parcours! Succes!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:51

je duwt de rug weg!!!!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:58

Pop schreef:
wel knap dat je pony dit kan springen zonder rug!
Als je pony drammerig is moet je wel je handen meegeven boven de sprong. Nu drukt hij helemaal zijn rug weg en springt hij net als een hert. OOk bij de laatste foto zie je het goed, zit gewoon rechtop je moet wat meer meegaan boven de sprong dan springt je pony ook nog beter. Als dat maar goed is dan springt je pony zo een Z parcours! Succes!

Klopt, maar probeer jij maar eens zo terug te rijden dat je goed uit komt en dan een goede sprong te maken en direct daarna weer terug te rijden (anders heb je haar niet weer terug voor de volgende hindernis) en dan niet je teugels losgooien want deze pony moet je gewoon goed tussen 2 teugels en 2 benen rijden. (wat ik dus niet deed bij hin. 10 en daardoor een weigering had).
Maar ik had ook liever gehad dat ik beter mee kon zitten en dat zij beter haar rug kon gebruiken, mar op zo'n moment dat ze zó druk en moeilijk is probeer ik alleen maar zo rustig mogelijk door mijn parcours te komen. (ze springt trouwens altijd wel een beetje als een hert, ze is nooit helemaal rond geweest. Ook niet bij haar baasje, die ook M sprong met haar)
Ik zal trouwens ook even kijken of ik het filmpje erop krijg, dan hebben jullie een beetje een beeld van wat ik met drammerig bedoel.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:00

carolovejebe schreef:
je duwt de rug weg!!!!!

Voor jou geldt het zelfde verhaal als hierboven, ik zal het filmpje er binnen kort opzetten.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:13

We zijn druk bezig om dressuur een klein beetje beter te maken aangezien ze dit eigenlijk nooit heeft gedaan bij haar vorige baasjes. En er is een filmpje gemaakt :
http://www.youtube.com/watch?v=VrzIil9U3GQ
Ben benieuwd wat jullie daar van vinden, let er wel op dat de pony normaal met een dikke onderhals loopt en zijn rug weg drukt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:30

zow ik zou maar eens terug gaan naar de basis
of een iets scherper bit proberen zodat je je pony niet zo hoeft op te sluiten dit ziet er werkelijk pijnlijk uit je geeft ook handen totaal niet mee dat je daar nog geen commetaar op hebt gehad op wedstrijden echt schandalig:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:36

Ja sorry pony, je bent zo vervelend dus hangen we er maar een pessoa in Ja Slim plan! Lips are sealed

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:39

onley schreef:
zow ik zou maar eens terug gaan naar de basis
of een iets scherper bit proberen zodat je je pony niet zo hoeft op te sluiten dit ziet er werkelijk pijnlijk uit je geeft ook handen totaal niet mee dat je daar nog geen commetaar op hebt gehad op wedstrijden echt schandalig:o

Oh een ander bit is vast vriendelijekr. Gohh paard als jij je kop niet laag wilt houden, hangen we er even een scherper bit in die zo´n verrekte pijn in je bek doet dat je je hoofd wel omlaag móét doen.
Inderdaad een slim plan, komen we echt verder mee.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:05

Ik denk dat misschien wel verstandiger zou zijn als je wat langer in de L had rond gesprongen om je pony beter onder controle te krijgen, (Dat is bij mij ook een veelkomend probleem Knipoog )

Maar nog veel succes in de M,

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:12

Chrissie_ schreef:
Ik denk dat misschien wel verstandiger zou zijn als je wat langer in de L had rond gesprongen om je pony beter onder controle te krijgen, (Dat is bij mij ook een veelkomend probleem Knipoog )

Ze is 11 jaar, dit veranderd dus niet van de een op de andere dag en qua hoogte maakt het niks uit want de pony springt wel of het nou 90 of een meter is. Bij een meter denkt ze zelfs nog meer na daarom dat ik ook ben over gegaan + dat ze zelf al M heeft gesprongen en altijd zo is geweest.
Ik denk dat het qua dat dus niet veel uitmaakt omdat voor ons het L en het M een beetje het zelfde zijn. Maar ik ben het wel met je eens dat ik een klasse moet blijven hangen want het Z ga ik zo niet in Lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:23

superlise schreef:
Chrissie_ schreef:

Ze is 11 jaar, dit veranderd dus niet van de een op de andere dag en qua hoogte maakt het niks uit want de pony springt wel of het nou 90 of een meter is. Bij een meter denkt ze zelfs nog meer na daarom dat ik ook ben over gegaan + dat ze zelf al M heeft gesprongen en altijd zo is geweest.
Ik denk dat het qua dat dus niet veel uitmaakt omdat voor ons het L en het M een beetje het zelfde zijn. Maar ik ben het wel met je eens dat ik een klasse moet blijven hangen want het Z ga ik zo niet in Lachen

Dat ze 11 jaar is maakt volgens mij niet zoveel uit hoor Knipoog Natuurlijk veranderd dit niet van de een op andere dag. Ik heb zelf ook een 17 jarige pony, die is ook altijd erg druk en soms niet te houden met springen, maar als je gewoon bezig gaat met controle, (die er vaak in de dressuur al mist!) tempowisselingen gaat het vanzelf beter.

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:54

wat een leuke pony!! ziet er erg goed uit. daar kan je nog erg ver mee komen.
Veel succes nog!!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 01:00

Sorry vind de fotos geen fijn beeld geven.
Als je zelf zegt dat de hoogte niks uitmaakt, waarom ga je dan toch naar het M?
Dan kan je toch beter nog even in de L blijven en haar meer onder controle proberen te krijgen.
Vind het nog een wonder dattie het toch nog springt!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 01:02

Ik zie nu een ander topic van je, en daar ziet het er veel beter uit!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:49

Ik weet hoe ze kan zijn.... en heb net je filmpje bekeken en dat ziet er echt goed uit!! Ga zo door en je hebt er zeker profijt van tijdens de springwedstrijden!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:13

1 ding is zeker deze pony wil erg GRAAG springen Haha!
en denk er om dat je dat ook zo houd... probeer je iets meer bezig te houden met de beheerstheid in galop
want het is oh zo belangrijk in de M/Z

ennuh ff over een scherper bit... het kan helpen, maar wanneer er eenmaal veel vaart inzit en je pony gewoon erg drammerig is, dan boeid het haar echt niet of het bit nu scherper is of niet... pijn maakt haar dan ook niet uit, want wat zij wil.. wil ze dan ook...

vind het verders wel een erg leuke beessie Lachen

SillieBillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:17

Ik zou zeggen werk er nog hard mee dat gaat zeker goed komen..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 17:39

Ja doen we ook, en het is inderdaad slim om ook een ander topic te bekijken van ons omdat ze gewoon soms om slaat.
Het is een pony die graag wilt en hard gaat en daar moet ik gewoon iets voor zien te vinden dat ik ook op zulke momenten zelf wat beter kan rijden en we zijn ook druk bezig om de galop meer van mij te krijgen zodat het op mijn tempo gaat.
Bedankt voor het commentaar en @marijkeeeee, over dat bit ben ik met je eens want haar baasje heeft er ook verschillende bitten in gehad en dat werkte na een tijdje ook niet meer.