mijn pony springt niet in galop aan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukbijl

mijn pony springt niet in galop aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:43

mijn pony (fjord) van 7 jaar springt telkens niet in galop aan ze vind galloperen opzich al moeilijk.
hebben jullie misschien tips of hulpen die ik kan gebruiken?

ik hoor het graag Ach gut

AnnemiekvM

Re: mijn pony springt niet in galop aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:44

Het galoperen eerst rechtuit oefenen? Dat is gemakkelijker. Denk aan een mooi ruiterpad met voldoende ruimte.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:47

Niet te veel om de hulpen denken, gewoon op een lang ruiterpad idd haar laten gaan, en dan gewoon haar in galop laten vallen, dan terug nemen en goed belonen, met een stukje stap. en dan weer proberen. als dat moeiteloos gaat kan je hulpen gaan verfijnen!
succes Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:47

Kan ze het wel aan de longeerlijn? Als ze het commando galop kent is het al gemakkelijker. Daarbij:

- zorg dat ze goed buiging heeft, want daardoor weet ze goed in welke galop ze moet
- galopeer aan in de hoek, liefst net voor de lange zijde, dan heb je een recht stuk
- probeer hard draven en dan aanspringen te voorkomen, omdat je dan vaak zelf al niet helemaal lekker door kunt zitten in die snelle draf en dan begin je al rommelig.
- probeer haar aan de longeerlijn te laten galoperen, dus steeds overgangen draf-galop-draf, zodat ze het steeds gemakkelijker begrijpt en eventueel kun je er dan aan de longeerlijn een keer op.

p.s. eerst zeker weten of je pony geen pijn heeft bij het galoperen!!

succes!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:45

In een hoek aanspringen of op een volte, daarna een stuk rechtuit.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:12

Ik heb gehoord *weet niet of het klopt* dat je in de piste op het verkeerde buitenbeen (dus je binnenbeen) kan gaan lichtrijden en je pony dan makkelijker in galop zal aanspringen omdat de beweging hem tegenwerkt.
Uiteraard goed je hulpen blijven bijgeven!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:15

ik ben het helemaal met Nicky__ eens. ik heb er zelf ook last van gehad. met een 5 jarige whels (die is nog maar een jaar onder het zadel) nu gaat het super (alleen nog even in de goede galop aanspringen Knipoog )
veel succes