Odiso (v. Contango) @ Work in Dip

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Odiso (v. Contango) @ Work in Dip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:36

Pff wat een ramp, Odiso is nu bijna 8 maanden van mij. Het begin ging echt een steigende lijn, nu gaan we alleen maar naar beneden. Mijn houding is al wel super verbeterd alleen Odiso wil niet meer goed ontspannen. Ik ga morgen eerst een fysio bellen want dit is gewoon niet grappig meer.
Ook liep Odiso ontzettend te klooien omdat de bakkabouters een kopje koffie naast de bak ging drinken en daar moet je natuurlijk elke keer als je erlangs komt van schrikken Sigaar .

Toch wil ik jullie de foto's en filmpjes laten zien, en graag opbouwend commentaar

De filmpjes komen nog, photobucket loadde ze niet op en op youtube gaat het ook nogal langzaam Bloos .

Mijn eigen commentaar:
* Handen stil
* Let op binnenhand

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Kusjes

Weet iemand hoe ik vanaf youtube de filmpjes erop zet?

kaatje77

Re: Odiso (v. Contango) @ Work in Dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:05

Haha.
Bakkabouters! Volgens mij zitten die echt overal.
Gewoon de volgende keer als hij weer schikt, stelling naar binnen vragen en hem met je binnenbeen naar buiten drijven.
gewoon negeren, werkt het allerbeste.

Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden en het valt me op dat je met je bovenlichaam naar voren kantelt.
Probeer je bekken te kantelen, daardoor ga je meer op je kont zitten.
En volg de beweging met je paard.
Misschien een beetje afwisseling in de training, bv een buitenritje, en keer longeerwerk of een sprongetje wil wel eens helpen om weer een steigende lijn te ontwikkelen, mits je paard natuurlijk 100% is.

Ik vind je paard iets arm bespiert en z'n achterhand kan er naar mijn weten ook veel verder onder.
Probeer hem actief te rijden.
Met je zit terug rijden.
Nou, dat waren een paar tips.
Hopelijk kun je er iets mee.
Heel veel succes.
Vind jullie een mooie combinatie. Bloos

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:08

haha bakkabouters inderdaad Tong uitsteken
ziet er goed uit verder!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:12

Wat jammer dat je zo in een dip zit! En stoer dat je de foto's toch op bokt zet!

Als aanvulling op Kaatje: Volgens mij zie ik spanning in jouw lijf. Als dat ook zo is zou ik zeggen, meer ontspannen en echt gaan rijden. Spanning van paard en/of wordt heel makkelijk op elkaar overgebracht, die cirkel kan alleen jij doorbreken (al dan niet met behulp van de fysio).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:23

Waar zit voor jou de dip precies in?

Persoonlijk vind ik 'm iets lang en op aantal foto's mis ik aanleuning. Dit paard zou ik lekker rond en dieper in willen stellen. Dus lekker naar beneden en voortwaarts rijden. Zo komt z'n rug lekker los en kun je 'm na het losrijden wat hoger instellen.

Iedereen heeft wel eens een dpje, dat hoort er helaas bij. Het komt vast wel weer goed Knipoog

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:02

kaatje77 schreef:
Haha.
Bakkabouters! Volgens mij zitten die echt overal.
Gewoon de volgende keer als hij weer schikt, stelling naar binnen vragen en hem met je binnenbeen naar buiten drijven.
gewoon negeren, werkt het allerbeste.

Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden en het valt me op dat je met je bovenlichaam naar voren kantelt.
Probeer je bekken te kantelen, daardoor ga je meer op je kont zitten.
En volg de beweging met je paard.
Misschien een beetje afwisseling in de training, bv een buitenritje, en keer longeerwerk of een sprongetje wil wel eens helpen om weer een steigende lijn te ontwikkelen, mits je paard natuurlijk 100% is.

Ik vind je paard iets arm bespiert en z'n achterhand kan er naar mijn weten ook veel verder onder.
Probeer hem actief te rijden.
Met je zit terug rijden.
Nou, dat waren een paar tips.
Hopelijk kun je er iets mee.
Heel veel succes.
Vind jullie een mooie combinatie. Bloos

Dit is mijn eerste paard en we moeten nog uitvogelen wanneer je nou meer of minder voer moet geven. Toen ik hem kreeg was hij te dik, toen werd hij heel mager en de bespiering is ook nog niet hoe het zijn moet maar we zijn druk bezig Lachen (hij moet van de veearts 2x zoveel voer als dat hij eerst kreeg moet je nagaan.)

Je tips zal ik meenemen met trainen vanavond Lachen

Sammie schreef:
Waar zit voor jou de dip precies in?

Persoonlijk vind ik 'm iets lang en op aantal foto's mis ik aanleuning. Dit paard zou ik lekker rond en dieper in willen stellen. Dus lekker naar beneden en voortwaarts rijden. Zo komt z'n rug lekker los en kun je 'm na het losrijden wat hoger instellen.

Iedereen heeft wel eens een dpje, dat hoort er helaas bij. Het komt vast wel weer goed Knipoog

Ik probeerde hem lang en laag te rijden maar meneer zag te veel, zal je op de filmpjes zien als ik ze op bokt krijg. Daardoor raak ik ook weer gespannen en lukt het helemaal niet. Nadat de camera weg was ging het al wel wat beter maargoed Tong uitsteken

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:06

Bij youtube Odiso intypen en dat zijn de filmpjes.
Ik schaam me werkelijk dood voor het filmpje met halthouden, daar ga ik zeker op letten (en me moeder schreeuwt het langs de kant Bloos )

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:35

Een dip is helemaal niet zo vreemd. Heeft iedereen wel een keer. Daarbij zeg je al dat jullie pas een combinatie zijn, wat ook mee kan spelen. Misschien probeert ze op deze manier jouw een beetje uit. Fysio langs laten komen is nooit verkeerd en verder lekker blijven rijden en wat al eerder is gezegd zorgen voor afwisseling... Succes

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:55

Ik heb het filmpje even bekeken Haha!
Die schimmel in de wei naast de bak lijkt mij ook nogal afleidend Ach gut (vooral voor je paard). Wat me verder opviel is dat hij vooral bij de achterhand wat stijf oogt.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:58

tuffi schreef:
Ik heb het filmpje even bekeken Haha!
Die schimmel in de wei naast de bak lijkt mij ook nogal afleidend Ach gut (vooral voor je paard). Wat me verder opviel is dat hij vooral bij de achterhand wat stijf oogt.

Daar moet hij dus behandelt worden, bij zijn bekken.
Door Lexus (de schimmel) werd hij niet afgeleid, dat is hij gewend Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:45

Ik heb je filmpjes ook net bekeken.
Vind het er ook heel erg stijfjes uitzien.
Misschien even een pauze inlassen, totdat je paard nagekeken is?
In de tussentijd longeerwerk of iets dergelijks.
Probeer meer spieren te ontwikkelen in de achterhand, dan komt die er vanzelf wel onder.
En nu kun je echt goed zien,dat je je bekken veel meer moet kantelen.
Je werkt je paard helemaal tegen met je zit.
Probeer als een zoutzak te zitten. Ga mee met de beweging van je paard . Ook in de galop.
Schuif maar mee over het zadel.
Succes ermee.
Vragen, of snap je iets niet?
Leg het graag nog een keer uit.

edit; spelfout Bloos

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:22

Ik heb net ook ff je filmpjes bekeken en ik vind dat je paard nog erg lang en uit elkaar loopt en idd wat stijfjes is.
Ik zou proberen je paard wat meer te gymnastiseren en de achterhand sterker te maken door veel overgangen te rijden en veel te schakelen. Rijd bv in draf wat overgangen naar voren en dan weer naar bijna stap en rijd er dan weer uit.
En probeer veel te wisselen met stelling, ik zou heel veel voltens en achten gaan rijden, maar je kunt ook proberen om als je gewoon rechtuit rijdt wat linker en rechter stelling te vragen. Probeer je paard tijdens deze oefeningen steeds goed rond te houden. Tijdens het losrijden zou ik hem wel af toe naar het halsstrekken rijden, maar dan moet je er wel op letten dat ze goed rond blijft en dat je contact houdt met de teugels.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, ik vind dat je best goed rijd dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Knipoog
Succes! Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:39

Ik vind dat je veel van je kan zeggen, maar het ziet er in ieder geval niet gespannen uit. Misschien wel iets té ontspannen naar mijn idee. Je paard slenterd een beetje door de bak en heeft alle tijd van de wereld om op de loer liggende bakkabouters te ontdekken!

Wanneer je je paard wat meer actief gaat rijden (wat meer voorwaarts, meerdere oefeningen sneller laten afwisselen, tempowisselingen) dan zul je zien dat je paard zich beter op jou zal gaan concentreren en je op een gegeven moment krijgt dat je paard met je meegaat denken "en nu baas? wat gaan we nu doen?". Op dat moment heeft je paard met name veel aandacht voor jou en zal hij dus ook minder aandacht hebben voor zijn omgeving. Als je dat gaat proberen denk ik dat je echt vooruitgang zult boeken!

Succes met proberen!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:23

Oke, allereerst allemaal bedankt voor de tips enz Lachen

Actief en voorwaarst rijden is heel moeilijk (halve als ik me sporen erin ga hakken en dat doe ik niet) want zodra ik een zweepje pak, kent hij het woord lopen en achterhand gebruiken ineens wel.
Ik rij veel schijnovergangen en voltes met stelling enz. maar dat doe ik nog maar kort en hij heeft er niet altijd zin in.

Shalbo schreef:
Ik vind dat je veel van je kan zeggen, maar het ziet er in ieder geval niet gespannen uit. Misschien wel iets té ontspannen naar mijn idee. Je paard slenterd een beetje door de bak en heeft alle tijd van de wereld om op de loer liggende bakkabouters te ontdekken!

Wanneer je je paard wat meer actief gaat rijden (wat meer voorwaarts, meerdere oefeningen sneller laten afwisselen, tempowisselingen) dan zul je zien dat je paard zich beter op jou zal gaan concentreren en je op een gegeven moment krijgt dat je paard met je meegaat denken "en nu baas? wat gaan we nu doen?". Op dat moment heeft je paard met name veel aandacht voor jou en zal hij dus ook minder aandacht hebben voor zijn omgeving. Als je dat gaat proberen denk ik dat je echt vooruitgang zult boeken!

Succes met proberen!

Je zou er eens op moeten gaan zitten, hij was zo gespannen als een veer.
Voorwaarts heb je gelijk in (zie hierboven)

Iedereen bedankt voor de tips, ga zo weer rijden en uitproberen

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:53

Je paard is best wel lang, dus lastig bij elkaar te rijden, ik heb ook een lang paard, lange nek, lang lijf, alles is groot en lang bij hem. Ik rijd heel veel voltes, grote, kleine, slangevoltes, als hij maar lekker dat binnenachterbeen iets meer moet gaan gebruiken, verder heb ik denk ik een half jaar lang alleen maar voorwaarts-neerwaarts gereden en hem alleen maar naar voren gereden, lopen moestie op zijn eigen benen, ik ben hem nu aan het oppakken het gaat super, hij pakt alles makkelijk op, en we zijn al richting oprichten, en een 'bolletje' rijden.
Ik denk dat het belangrijk is, is dat hij gewoon lekker actief gereden wordt, de rest komt vanzelf