stil zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

stil zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:26

sinds een tijdje krijg ik van diverse kanten te horen dat ik stiller moet zitten, omdat ik gewoon veelste veel beweeg

Nu zit ik naar mijn idee best wel stil maar goed dat is dus niet zo. Ik vroeg mij dus af of jullie ook nog nuttige tips hebben hoe ik dus stiller kan zitten en zo mijn paardje niet hinder.

moet er wel bijzeggen dat ik op een manege rij Lachen

alvast bedankt voor de reacties.

Linda1993

Re: stil zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:28

Misschien meer op je billen gaan zitten!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:39

proberen zonder beugels te rijden ?
Beugels iets langer doen en goed naar achter zitten ?
Succes Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:43

dankje voor de tips! Ik zal het eens voorstellen om een lesje zonder beugels te gaan rijden om eens mee te beginnen Ja

Naar achter zitten zal denk ik niet gaan dan hang ik zegmaar achter m'n paard Clown Geeft natuurlijk ook een leuk beeld voor de toeschouwers Haha!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:48

Je hebt lol met rijden dat is nog belangerijk! Maar vraag ook eens wat er onrustig is? Want als het bijvoorbeeld je handen zijn die je veel beweegt of je voeten moet je toch weer andere dingen doen. Of gooit het paard waar je vaker op rijdt heel hoog op? Dan wordt het al lastiger. Probeer dat eens te vragen! En als je goede instructie hebt kan die toch ook wel uitleggen hoe je stiller kan leren zitten? HEt is wel beter op de billen zitten doe je niet zomaar. Beugels helpen wel als je ze uitdoet maar dan moet je opletten dat je je voeten weer niet naar buiten doet. Probeer eens zonder handen en beugels allerlei leuke oefeningen te doen dan leer je meer balans te houden zonder alle hulpmiddelen. OF eens zonder zadel dan kan je al minder bewegen, maar dan moet dat paard wel een lekkere rug hebben om dat te doen. Ach belangerijkste is dan toch je instructeur durf te vragen hoe je het op moet lossen! Die zouden je dat goed moeten kunnen uitleggen. Maar wel zorgen dat je de lol in het rijden houdt! En niet door al die opmerkingen verkrampt gaat rijden. Succes en hoop dat je het beter gaat leren!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:33

Zonder beugels rijden is een goede manier om beter te leren zitten. Alleen met een goede zit, zit je in balans en kun je ook stil zitten. Als je uit balans bent, moet je jezelf de hele tijd corrigeren, en dat maakt dat het er onrustig uitziet.
In het boek "basis rijkunst" van Anne Muller staat heel duidelijk beschreven hoe je in balans komt te zitten, en welke oefeningen je daarvoor allemaal kunt doen. En dat kan allemaal ook als je op een manege rijdt Lachen

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:33

nou ik vind Kostolany's idee beter, dan weet je wat je moet stilhouden, want voor je het weet wil je alles zodanig stil houden dat je lijk een plank op je paard zit, en dat is niet goed voor je rug en al helemaal vervelend voor je paard..

xx michelle
en nog veel succes Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:37

Zonder beugels rijden werkt echt!
Ik stuiter als het ware op mijn paard als ik doorzit (fries hé) en rij nu ook zonder beugels, merk echt dat ik steeds stabieler ga zitten en mijn evenwicht beter bewaar.

Ohja.... Spierpijn!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:44

TwistFire schreef:
nou ik vind Kostolany's idee beter, dan weet je wat je moet stilhouden, want voor je het weet wil je alles zodanig stil houden dat je lijk een plank op je paard zit, en dat is niet goed voor je rug en al helemaal vervelend voor je paard..

xx michelle
en nog veel succes Haha!

geloof me, het is onmogelijk om zonder beugels te rijden als je jezelf als een plank gaat houden. dan stuiter je alle kanten op. Wat je er wel van leert is goed zitten, meegaan in de beweging, en de beweging van je paard opvangen met je zit en je rug, zonder te spannen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:47

dankje allemaal voor de tips.
Het boek basis rijkunst heb ik hier thuis liggen alleen nog niet genoeg tijd gehad om in te beginnen. Binnenkort heb ik wat meer tijd (reistijd ha ha) en kan ik dus mooi beginnen in dat boek!
zonder beugels ga ik weer eens voorstellen. Vind het altijd leuk om te doen alleen in gallop durf ik dan wat minder omdat ik dan niet echt een goede balans heb Nagelbijten / Gniffelen

en inderdaad plezier moet je er in blijven houden want het is en blijft toch een hobby en wel een hele leuke maar soms moeilijke hobby Haha!