Mijn paardje is een luchtzuiger, tijdens het poetsen buiten, zet ik dr natuurlijk aan het "hek" vast.
Als ik haar vastzet met een paardenknoop, heeft ze die zo los, aangezien ze er de hele tijd op bijt en zuigt. dus moet ik haar vastzetten met een andere knoop.
Nu is het al een paar keer voorgekomen dat ze erg schrikt en dus omhoog schiet, waardoor de knoop zo strak staat dat je die zo gauw niet loskrijgt, ik heb ook een halstertouw met musketonhaak ipv paniekhaak.
Dus nu dacht ik eraan om een paniekhaak te kopen, maar stel ze schrikt weer zo en staat als een gek te hangen aan dat touw, en ik trek die paniekhaak los, dan slaat ze dalijk door naar achter?
Nu zei iemand anders tegen mij, zet dr vast aan een paniekhaak niet te lang vastzetten maar redelijk kort, en dan ook vastzetten met een ander touw met musketonhaak. en die zet je dan lang, dus mocht ze schrikken en ze schiet naar achter, kan ik de paniekhaak los maken en dan heeft ze nog speling met het andere touw om naar achter te schieten. maar inprincipe als ze daar dan weer van schrikt dat ze vast staat, zit ik nog met hetzelfde probleem?
wat kan ik nu het beste doen, ze is totaal niet schrikachtig, maar het lijkt alsof ze er gewoon niet tegenkan om vast te staan.
aangezien ze dus luchtzuigt is ze te druk bezig in dr eigen wereldje en houd ze de omgeving niet in de gaten, waardoor ze iets dus bv. te laat doorheeft en dus schrikt.
als iemand tips heeft wat ik het beste kan doen...
want ik vind het toch doodeng als ze zo in paniek aan dat halster en hel staat te trekken