en toen stuite ik op dit probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

en toen stuite ik op dit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:57

mijn paardje gaat telgangen als ik haar aan de teugel voorwaards wil laten stappen. dus als ik haar een beetje teugel geef gaat het wel maar zodra ik de teugel oppak en een beetje sneller wil gaan gaat ze telgangen. dit bevestigt mijn instructrice ook, maar wat moet ik hier nou aan doen want ze moet wel voorwaards blijven Verward

dunja74

Re: en toen stuite ik op dit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:02

hoi,
er is natuurlijk een verschil in snel en voorwaarts.
als je snel wil en haar zoveel druk op de op het bit geeft gaat ze telgang. voorwaarts beteknd dat ze op haar eigen benen naar voren loopt zonder dat jij steeds hoeft te drijven en ook blijft stappen met een licht druk op de teugel.
als je met een been komt moet ze daar direct op reageren door naar draf te gaan of een een pas vlotter naar voren te stappen. Je kunt niet hard stappen met een korte teugel want dan kan ze de energie niet kwijt en gaat ze dus telgangen. als je bedoelt harder/ruimer zal ze ook wat meer lengte in de hals moeten krijgen om dit te kunnen gaan doen.
hopelijk komt het goed over wat ik je bedoel te zeggen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:07

ben het met dunja74 eens Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:39

dunja74 schreef:
hoi,
er is natuurlijk een verschil in snel en voorwaarts.
als je snel wil en haar zoveel druk op de op het bit geeft gaat ze telgang. voorwaarts beteknd dat ze op haar eigen benen naar voren loopt zonder dat jij steeds hoeft te drijven en ook blijft stappen met een licht druk op de teugel.
als je met een been komt moet ze daar direct op reageren door naar draf te gaan of een een pas vlotter naar voren te stappen. Je kunt niet hard stappen met een korte teugel want dan kan ze de energie niet kwijt en gaat ze dus telgangen. als je bedoelt harder/ruimer zal ze ook wat meer lengte in de hals moeten krijgen om dit te kunnen gaan doen.
hopelijk komt het goed over wat ik je bedoel te zeggen.

Ja mee eens