willem @ groene dak concours L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

willem @ groene dak concours L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 09:05

afgelopen zaterdag hebben we meegedaan aan het concour hippique van het groene dak ik hellevoetsluis.
de fotos zijn gemaakt door jacky2. OK dan! super jack! zitten hele leuke tussen.

er reden zo'n 15 deelnemers mee. in de 1e proef had ik 186, daar zijn de fotos van. de 2e proef had ik 193 en een 4e plaats.
fotos van de parade e.d heb ik nog niet, staannog niet online Haha! die zijn gemaakt door paardenfoto.nl

Afbeelding

Afbeelding

hier was ik net klaar met de proef en had echt nog nooit zo lekker gereden op concours
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij was dit het wijken, nog steeds een moeilijk punt
Afbeelding

Afbeelding

middengalop, kon meer, maar hij gleed weg in de 1e bocht
Afbeelding

Afbeelding

de andere middengalop, zelfde punt links gaat altijd moeizamer
Afbeelding

richting het afgroeten stappen
Afbeelding

volgens mij de volte 15 meter doorzitten, echt een hel op willem
Afbeelding

het afgroeten zelf. willem wilde ook even de jury in de ogen kijken Knipoog
Afbeelding

nou brand maar los met de tips. ik weet dat er stukken tussen zitten die niet helemaal goed zijn. het wijken is bijv. een probleem. ik vind het moeilijk recht teblijven zitten en de hulp te geven en hij kantelt het hoofd het liefst
de doorzitstukken kunnen ook beter, maar willem zit voor geen meter.(karperrug, weggevallen bespiering) al is het wel beter geworden sinds ik luchtzadel heb.
ik hou hem bij stukken te strak van voren waardoor hij zijn hals zo raar opgaat krullen. willem heeft zo'n 10 cm vanaf zijn atlas een giga blokkade zitten die ervoor zorgt dat hij net die laatste knik niet zo goed kan maken. we zijn al ruim een half jaar bezig met de sportmasseur, het gaat steeds beter.

maar ben helemaal trots op mijn ventje Haha! heeftie toch maar ff geflikt

DraakjeII

Re: willem @ groene dak concours L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:54

Ik dacht even aan zijn halshouding te zien dat het een tuiger was Bloos , maar je geeft zelf al aan dat hij een probleem heeft met zijn hals (en jij ook, door 'm te strak te houden).
Het ziet er naar uit dat je bij het doorzitten (bij draven meer dan in galop) achterover gaat hangen.
Vooral bij de foto van het wijken lijkt het wel of je achterop de lepel van je zadel zit. Dat is voor je paard niet zo'n fijn gevoel en dan zal het doorzitten in draf niet makkelijker worden (hij zal z'n rug niet loslaten dan). Probeer je buikspieren meer aan te spannen, je lichaam lang te maken en toch je borst(en) naar voren te houden.
Mijn instructice zegt altijd laat maar zien wat je hebt !
Bij de foto van de linkermiddengalop (waar je net voor de E rijdt) zit je weer wel rechtop alleen lijkt het of je je knie vooruit steekt (benen lang maken).
Verder hele nette punten hoor, dus blijven oefenen dan komt de L2 vanzelf. Pling

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 10:03

pappas kant is ulster(nimmerdor) mammas kant is tuiger Haha! dus het zit er wel een beetje in ja.
ik ga idd achterover leunen. dit is voor het eerst dat ik mezelf terug zie, heb nog nooit geen fotos of filmpjes van het L1 gezien. dus daar ga ik idd heel hard aan werken.

bij de galop trek ik idd mijn benen snel op. dan vind ikhet moeilijk om mijn been lang te houden, tenminste bij de middengalop. bij de arbeidsgalop kan ik mijn been wel netjes laten hangen.

L2 gerechtigd, daar gaan we voor Haha! dat doorzitten een hele proef lang zie ik nog niet zo zitten, maar je weet maar nooit he. hij is het laatste half jaar al een stuk omhoog geschoten qua bewegen, dus zeg nooit nooit Haha!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:24

super willem!!!!

echt heel tof dat je nu ook is een fijn gevoel op gras heb gereden rianne!