welke oefeningen voor meer activiteit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

welke oefeningen voor meer activiteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 22:02

hallo!
ik start nu M1 met mijn pony maar over 2 wedstrijden alweer M2.
maar het lukt me niet om door te zitten en hem dan actief te houden.
ik ben al veel aan het oefenen met door zitten om hem ook goed nagefelijk te laten lopen want soms drukt die zijn rug der nog een beetje uit.
maar hoe moet ik hem nou actief houden?
ik doe vaak veel tempi wisselingen, aandribellen maar dan komt die der wel heel veel van af omdat die dat moeilijk vind mischien? maar ik wil niet de hele tijd met mij benen moeten werken want die kan ik al zo moeilijk stil houden met doorzitten.
dus wie kan mij een beetje helpen?

alvast bedankt!

magda_90

Re: welke oefeningen voor meer activiteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:33

Interresant topic, hoewel ik nog láng geen M rijd heb ik wel hetzelfde probleem een beetje! Ik blijf hem even volgen Lachen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:07

Ik rij ook nog laang geen M maar mijn pony was niet goed voor mijn been. Het is belangrijk dat je heel erg concenquent blijft. Je houdt je benen dus gewoon altijd stil. Als hij niet voorwaarts is ga je een heeel klein beetje naar voren zitten (gewicht verplaatsen) en dan leg je je kuiten aan, reageert hij daar niet op dan je hak, en als ie daar niet op reageert dan je zweep (al mag je in de M niet met zweep rijden je kan het wel gewoon zo oefenen).
En dat rijtje moet je heel snel achter elkaar doen. Dus voorover, kuit, hak, zweep. Dan zul je merken dat je op een gegeven moment amper je kuit hoeft aan te leggen en dan schiet ie al voor je been weg. Dat is handig, als je moet doorzitten hoef je dan alleen maar je kuit aan te leggen en hij knoert weg.
Nu is mijn pony bijv heel goed aan het been =)
Hopelijk heb je er wat aan.

Liefss !

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:06

Concenquent blijven idd met je been werk! ik denk dat je hier voor gewoon heel veel moet oefenen, tempowisselingen rijden en op de juiste momenten been geven of bij tikken!
Succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:08

MaartPaard schreef:
Ik rij ook nog laang geen M maar mijn pony was niet goed voor mijn been. Het is belangrijk dat je heel erg concenquent blijft. Je houdt je benen dus gewoon altijd stil. Als hij niet voorwaarts is ga je een heeel klein beetje naar voren zitten (gewicht verplaatsen) en dan leg je je kuiten aan, reageert hij daar niet op dan je hak, en als ie daar niet op reageert dan je zweep (al mag je in de M niet met zweep rijden je kan het wel gewoon zo oefenen).
En dat rijtje moet je heel snel achter elkaar doen. Dus voorover, kuit, hak, zweep. Dan zul je merken dat je op een gegeven moment amper je kuit hoeft aan te leggen en dan schiet ie al voor je been weg. Dat is handig, als je moet doorzitten hoef je dan alleen maar je kuit aan te leggen en hij knoert weg.
Nu is mijn pony bijv heel goed aan het been =)
Hopelijk heb je er wat aan.

Liefss !

Juist niet naar voren gaan zitten.. Dan kom je met je gewicht op de voorhand. Je moet eigenlijk gewoon op 1 plek blijven zitten. Je kan je bijvoorbeeld wel iets lichter maken als die naar voren moet en zwaarder als die terug moet.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:16

nee ook niet naar voren zitten, maar je centrum (bij je buik enzo) klein beetje naar voren. wat jij zegt, zei ik toen ook tegen mijn instructrice maar die zei dat dat niet zo is. Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:23

Nou, alle instructies die ik ooit heb gehad doen het zo Knipoog En als je je buik enzo naar voren doet, ga je dus naar voren zitten en breng je je paard uit balans..

Gewoon iets lichter zitten om het makkelijker te maken, dus meer druk op je beugels enzo.

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:29

ik had even een vraag rijd je ook met sporen ??
ik ben nu ook net M2 gestart maar doe op de wedstrijd iets scherpere sporen om
(niet dat ik hem er de heletijd mee prik , gwn voor als hij echt niet eer wil lopen )

toen ik net M1 gestart was en duz ook zonder zweep moest rijden werd hij in de proef heel traag.
thuis viel dat wel mee.
wat bij mij geholpen heeft is:
stel je bent aan het draven en je lichtrijd dan ga je doorzitten en hij valt erg terug ..
dan moet je hem heel erg naar voren rijden ookal gaat hij in galop (hij toont in iedergeval reactie)
als je dat steeds doet .denk ie vanzelf ow als zij gaat doorzitten moet ik door blijven lopen !
veel suc6 ermee

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:41

het is moeilijk uit te leggen, maar als ik het voor kon doen had je het wel begrepen haha;) het is niet zo dat je alles naar voren gooit nml je breng tje paard ook niet uit balans