tranings ritje Drents Friese Wold

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

tranings ritje Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 17:06

Vandaag zou ik mijn tweede endurance wedstrijd gaan starten, in Drents Friese Wold. We moesten dus al heel vroeg uit de veren, had gister avond alles al klaar gezet en 's ochtends snel Visco uit het land geplukt om hem nog even snel schoon te borstelen. Ik had hem op de afspuit plek gezet en ging snel even mijn ouders halen, kom ik terug heeft mijn paard een volledige was bak van de muur af geramd. Hij stond daar doorleuk op zijn gemakje maar de wasbak lag op de grond in de kreukels. Ik dus snel kijken of hij niet kreupel was of dat hij zich ergens pijn had gedaan. Dit viel gelukkig mee, nergens wondjes te vinden en hij liep gewoon rad. Dus hem maar op de trailer gezet en opweg naar Drents Friese wold. Onderweg kwamen we er achter dat we het boekje vergeten waren, heel l*llig want daar stond dus het adres in. we hadden dus geen idee hoe we daar moesten komen, na lang zoeken eindelijk toch gevonden. Maar door het zoeken waren we de voorbespreking mis gelopen. Ik ren dus snel het sectariaat in om me aan te melden, krijg ik te horen dat de wedstrijd niet door gaat. Ik baalde echt zo ontzettend! Het hele verhaal weet ik niet precies, maar ik kreeg sterk de indruk dat de organisatie hier weinig aan kon doen. Vond het eigenlijk heel zielig voor ze, ondanks dat ik echt baalde ben ik dus ook niet boos geworden. Heb mijn paard opgezadeld en ben in plaats van een endurance wedstrijd maar een oefen rondje gereden. (de organisatie had alle lintjes nog keurig klaar hangen)

Was een kort rondje, 28 kilometers. Ik had echt het gevoel dat ik er zo doorheen vloog. Visco was in het begin een beetje pubberig maar eenmaal een beetje op gang deed hij het echt heel braaf. We hebben grotendeels alleen gereden, en soms even achter een ander groepje aangeplakt om even wat rust te krijgen.

hier zijn we op weg naar de start:
Afbeelding

bij één van de groom punten:
Afbeelding

Visco heeft de eerste 20 kilometer echt heel prettig door gelopen, we hadden meerdere andere combinaties ingehaald wat opzich wel een goede oefening voor hem was. Hij heeft erg de nijging om aan andere paarden te plakken. Maar dit ging opzich heel erg goed. Na 20 kilometer had hij het alleen lopen wel gezien en sloten we aan bij 2 andere amazones.

Afbeelding

Bij een groompunt wou ik even stoppen om wat te koelen alleen Visco wou te graag bij de andere twee paarden blijven zodat het de grooms onmogelijk werd gemaakt om hem fatsoenlijk te koelen. Maar weer snel achter die andere twee aan dus.

en dan de finish! :
Afbeelding'

Afbeelding

even op adem komen:
Afbeelding

En daarna natuurlijk even afzadelen en paardje verzorgen
Afbeelding

Ik baal nog steeds onzettend over het feit dat de wedstrijd niet door ging! Ik had er zo hard voor getraint en ik rij maar 3 wedstrijden in het jaar, en de voorbereiding en al het werk. Was dus allemaal voor niets. De route zelf was echt geweldig om te rijden, wat een mooie omgeving daar zeg! Heb ook echt wel genoten, en het was een goede training voor de volgende wedstrijd: Holten!

arno8

Re: tranings ritje Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:28

ja het is balen als je helemaal zo'n stuk aflegd met de trailer en al het bijkomende werk en dan kom je daar....... en dan dit!

mrleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:48

heee lau!
jaah dat was echt balen gewoon. Ach gut
het kon wel vrijdag de 13e zijn.
maar al met al vond ik het heel gezellig. Haha!
op naar de volgende! Pling

liefs, marleen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:40

Heeuj, ik heb een heel eind met jou gereden. Ik sta dan ook op de tweede foto. Haha!

Je hebt een leuk paardje!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:46

wat leuk! Tong uitsteken Was jij die gene met die draver in zo'n rood T-shirt?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:57

Visconti schreef:
wat leuk! Tong uitsteken Was jij die gene met die draver in zo'n rood T-shirt?

Ja, de middelste van de foto. Ja

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 19:04

aah die pittige Tong uitsteken

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:11

die ja. Haha!
Later werd ze gelukkig wat minder pittig. Vork

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:33

En Lou en ik staan op een foto bij de finish, eigenlijk staat Lou d'r kont ook nog op de foto daarvoor Haha! ! Toch nog foto's ik had er helemaal niet meer op gerekend!
Jammer inderdaad dat het geen wedstrijd meer was, maar ik heb evengoed een fijne rit gehad!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 00:16

Ik had het gehoord dat de wedstrijd niet door ging van de stalgenoot die ook haar oefenronde maar heeft gereden. Echt jammer dat het niet doorging. Hopelijk eerste en laatste keer dat zoiets gebeurd Knipoog. Mooi dier heb je. Haha!