Onze Gelder tijdens zijn 1e (poging tot) "spring"training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Onze Gelder tijdens zijn 1e (poging tot) "spring"training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:04

Gister hebben Unico de Gelder (6 jaar) en mijn vriend hun 1e springtraining gehad!
Althans, een poging tot Haha! !

Zij rijden normaal alleen recreatief; in de bossen, dorp en een aantal lange afstandsritten.
Maar het is toch ook af en toe handig als er iets op het pad ligt om er over heen te springen i.p.v. door de bosjes te gaan. Vandaar dat mijn vriend besloten heeft om Unico te leren springen want dit heeft hij in de 3 jaar dat hij hem heeft nooit gedaan! En ik dacht: laat ik eens foto's knippen en al zeg ik het zelf: ze zijn genomen op het juiste moment Knipoog !

Dus bij deze wil ik jullie deze foto's niet onthouden want je ziet hier echt een paard dat (nog) niet snapt dat hij z'n benen op moet tillen om over het sprongetje te komen Ach gut !

Het losrijden:
Afbeelding
Afbeelding

Balkjes plat:
Afbeelding
Balkjes omhoog:
Afbeelding
Afbeelding
(let op het achterbeen gebruik; hij kan ze dus wel optillen!)

Van voren:
Afbeelding

Springpogingen!
2 cavaletti hoog:
Afbeelding
3 cavaletti hoog:
Afbeelding
(Moet ik mijn voorbenen optillen??????? )
Afbeelding
(goh, nou heb ik mijn voorbenen opgetild maar raken mijn achterbenen iets???? Ach gut )

Na de laatste foto hebben we hem beloond alsof hij 2,10 m heeft gesprongen; zo trots zijn we op hem!
Hij heeft tenslotte heel braaf gedaan wat hem gevraagd werd , alleen snapt hij het nog niet Blond !
We gaan gewoon rustig door met proberen, alles moet tenslotte geleerd worden dus wie weet, wordt vervolgd .......

Als iemand nog tips heeft voor een paard dat dus geen enkele weet (en aandrang) heeft tot springen, brandt los !!!!!!!!

Sonador

Re: Onze Gelder tijdens zijn 1e (poging tot) "spring"training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:07

Let op je houding die is nogal verkrampt ..... verder gewoon met veel geduld te werk gaan niks afdwingen!

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:13

op de balkjes zit je wel heel erg voorover. Probeer je rug ook recht te houden en niet te buigen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:33

ROFL T op die laatste foto Huilen van het lachen

Hij leert het vast wel en Unico ook Haha! . Ik lach niet te hard, over een jaar of 2 ook met Waldolala aan de slag Haha!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:17

@ Ikbenellen: Lache hé? Haha! Onze snuggere Un! Maar komt ooit goed!

En gezien de houding: jullie hebben helemaal gelijk! (probleem is dat vriendlief zoiets heeft van: I know maar doe ik er iets mee?)