Waikiki@work > verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miltonlover

Waikiki@work > verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:30

Ik werk bij handelsstal Jansen van den hout (én ik heb toesteming om deze foto's te plaatsen), waar ik een tijdje dit super gave paardje, genaamd Waikiki van het claesenhof, heb gereden.
Helaas is ze deze week verkocht... Verdrietig

Hier de foto's van de eerste keer dat ik haar reed, daaronder de foto's van een van de laatste keren.
Houd er wel rekening mee dat de foto's in de longeerbak gemaakt zijn, we hebben nu nl. geen grote bak.
Commentaar en tips zijn zeer welkom, maar overdrijf het niet.

De eerste keer dat ik erop zat, met schoenen aangezien mijn laarzen in de maak waren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier reed ik haar al een tijdje langer (met laarzen Tong uitsteken ).
De eerste foto vind ik zelf erg mooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vingers aflikken Ach gut
Afbeelding

DDDDDDD

Re: Waikiki@work > verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:35

jammer dat het paardje verkocht is. je ziet op de onderste foto's dat ze wat meer bespiering heeft gekregen. het zit er wel netjes uit. klein puntje: stoor me een beetje aan jouw handen die je zo dicht bij het zadel houd.
veel 'rij'plezier op de handelstal Knipoog

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:43

Ik stoor me een beetje aan haar nekhouding..bij de schoft zit een kuiltje en zo op het oog lijkt het mij niet helemaal correct..misschien dat iemand met meer verstand ervan mij uit kan leggen wat ik zie of verkeerd zie?

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:44

Het ziet er inderdaad beter uit! Jammer dat je nu niet meer verder kan.

Let op je handen, zoals Itsmy1987 al zegt. Je moet een rechte lijn kunnen trekken vanaf jou elleboog naar de mond van het paard.

Ik zou haar graag wat lager en ronder in de hals willen zien. Maar daar heb je nu niks meer aan, aangezien ze verkocht is hè. Cool

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:45

Sorry,maar erg veel verbetering zie ik niet op de foto's.
Ik vind dat je nogal opgetrokken rijdt,en ik ben vrijwel zeker dat dit al een heel stuk zal verbeteren moest je je een gaatje of twee langer zetten.Probeer ook niet constant druk in de mond te leggen.
Natuurlijk kan het zijn dta jullie al een stuk verbeterd zijn,maar op deze foto's is dat niet zo goed te zien.
Leuk paardje trouwens,speciaal.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:45

Juniper dat viel mij ook op.Ben benieuwd naar verdere reacties!

Wel een leuk koppie en ze loopt wel lekker actief verder, lijkt het . Lachen !

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:55

Het paard zou veel meer moeten zakken. Nu gebruikt ze haar bovenhals spier naar mijn idee niet zoals het zou kunnen. Wel vind ik het er meer ontspannen uit ziet. Jammer dat ze verkocht is. Vind jullie een hele leuke combi.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:56

Zou ze haar handen wat meer dragen en naar voren doen, beugels wat langer maken, dat zou al een heel ander beeld geven.

Ik ben ook niet echt weg van die hals. Dit zie ik vaak bij paarden die verkeerd met slof gereden werden/worden.
Ben er wel mee eens, dat je wat opgetrokken rijd.

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 19:34

Bedankt voor de reacties!!
Ik hou mijn handen inderdaad veel te dicht bij het zadel, te laag, en ook niet goed rechtop..
Maar hierop ben ik aan het oefenen!
Over haar hals-houding ben ik wel benieuwd, zelf vind ik het niet echt heel verkeerd uitzien, maar wel een erge knik bij haar hoofd/begin hals.
Het voelde wel ontzettend fijn, heel los in de mond en totaal niet hangerig.
maar dat zegt natuurlijk ook niets..
Ben benieuwd naar de verdere reacties Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:35

Rij jij in een longeercirkel op die 1ste paar foto's?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:38

Die beenhouding gaat niet verbeteren met de beugels langer, met deze lengte heb je steun aan het zadel, met langere beugels verlies je de steun aan je knieen Knipoog

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:49

Miss_R_Horse schreef:
Rij jij in een longeercirkel op die 1ste paar foto's?

Ja dat staat in het stukje dat ze boven de foto's heeft geschreven. Knipoog

Commentaar is al gegeven. Leuk paard. Ja

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:02

Ik zou de beugels ook wat langer doen, probeer ook je handen niet vast te zetten. Ook ik zou het paard graag wat lager en ronder willen zien. Het 'kuiltje' duidt er meestal op dat ze niet aan de teugel zijn maar in de krul lopen en dus niet de hele bovenlijn ontspannen. Vindt het wel een mooi paardje.

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:41

BrittKitt schreef:
Die beenhouding gaat niet verbeteren met de beugels langer, met deze lengte heb je steun aan het zadel, met langere beugels verlies je de steun aan je knieen Knipoog

Huh Nors opkijken
Je hoeft toch helemaal geen steun aan de knieën te hebben ?
Iedereen weet toch dat je je knieën niet mag vastnijpen,maar tevens ook niet naar buiten draaien ?
Je hiel duw je naar achter en naar beneden,daar hebben je knieën niet veel zaaks mee hoor.
En trouwens,je beenligging kan een héél pak veranderen door gewoon je beugels aan te passen Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:46

Klopt, maar waarom heb je dan vzh, dressuur en springzadels? Om steun aan te hebben.
Je kan geen goede beenligging hebben in een ander zadel, als je je beugels langer maakt dan verander je je beenligging omdat de plaats waar de beugelriem naar beneden hangt anders is.
Bij een vzh of springzadel met lange beugels ga je vaak in stoelzit zitten omdat je benen verder naar voren liggen doordat je geen steun hebt aan het zadel Knipoog

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:51

BrittKitt schreef:
Klopt, maar waarom heb je dan vzh, dressuur en springzadels? Om steun aan te hebben.
Je kan geen goede beenligging hebben in een ander zadel, als je je beugels langer maakt dan verander je je beenligging omdat de plaats waar de beugelriem naar beneden hangt anders is.
Bij een vzh of springzadel met lange beugels ga je vaak in stoelzit zitten omdat je benen verder naar voren liggen doordat je geen steun hebt aan het zadel Knipoog

Maar een type zadel wordt toch helemaal niet bepaald door "de plaats waar de beugelriem hangt" !
Een type zadel beïnvloedt vooral je zit waardoor je beenligging dan weer verandert.
Je benen gaan inderdaad meer naar voor liggen bij springzadels,maar dat heeft gewoon te maken met je zit.
Zet je wat rechter,duw je hakken naar achter,en je zit is weer een flink stuk beter.
Dit heeft te maken met je zit,en dus niet met de plaats van de beugelriem lijkt het mij. Knipoog
De ts komt naar mijn gevoel ook te veel uit het zadel bij het lichtrijden,dit kan ook weer opgelost worden door je een gaatje of twee langer te zetten.
Ontopic : hij loopt nu nogal hoog en rechtgericht.
Zou je hem iets dieper kunnen doen lopen door op voorwaarts-neerwaarts te oefenen ?
Ik geloof dat die knik er in zijn hals dan ook weer bij zal verdwijnen.
Je kan het altijd proberen,voorwaarts-neerwaarts is iets wat bij de meeste paarden wel goed werkt om ze niet al te hooggericht te rijden.

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:28

Bedankt voor de reacties!!
M'n beugels kan ik voortaan idd. wel wat korter doen, zelf vind ik deze lengte wel erg fijn, hoor Knipoog