Roulette voor de eerste keer at work op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyjoyce

Roulette voor de eerste keer at work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:13

Sinds de vakantie rijd Roulette voor mijn instructrice. Roulette is een 8-jarige ruin van 1.76 hoog. Ik rij hem nu ongeveer 3 weken, daarvoor is hij een poos niet fanatiek gereden. Het is voor mij erg wennen aangezien mijn eigen pony maar 1.56 hoog is.
Roulette loopt soms nog iets teveel op de voorhand, daar wordt aan gewerkt en ik moet mijn handen rechtop houden en zelf niet zover naar achteren hangen.
Commentaar is welkom Lachen
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

Jolliegirl

Re: Roulette voor de eerste keer at work op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:18

Zoals je zelf zegt niet naar achteren hangen, heb verder geen commentaar Knipoog
mooi dier Ja

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:19

eigen commentaar heb je al gegeven. veel succes ermee Knipoog je bent op de goede weg

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:25

Ja idd niet zo ver naar achter en dan ziet het er super uit.
Past mooi bij jou!

Janda4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:28

Ziet er mooi uit! Leuk dat je die nu kan rijden, omdat Sum kreupel is. Spreek je snel op wedstrijd ofzo.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:46

Ziet er goed uit hoor!
Een paard staat je trouwens goed OK dan!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:18

Bedankt allemaal Haha!

Marije91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:37

ziet er goed uit!
dat naar achteren hangen valt best mee, mijn instructrice zegt juist altijd dat je iets verder achter over moet gaan zitten met gewoon rijden of les, omdat je dan minder snel uit het zadel wordt getrokken.. met wedstrijd moet je natuurlijk wel recht opzitten maar verder is het niet echt erg..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:42

Jullie gaan beiden giga hangen aan de teugels paard loopt te diep en jij gaat achterover hangen om hem omhoog te rijden.. probeer dit op te lossen door hem meer voorwaarts te rijden dan komt hij zo weer hoger met zijn hoofd te lopen.. maar ga niet hangen want daar krijgen jullie beide giga spierpijn van Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:51

Het is niet zozeer het achterover hangen, maar je trekt je schouders naar elkaar toe, waardoor je rug niet voldoende vrijheid heeft om je bekken te kantelen. Borst vooruit en kop omhoog! ( zei mijn instructeur altijd! ) Je armen langs je lichaam af laten hangen en vooral....blijven adem halen! Misschien eens een zitlesje???
Maar ik vind het gehele plaatje zoals het paard loopt zeker niet verkeerd!!!!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 15:55

Marije91 schreef:
ziet er goed uit!
dat naar achteren hangen valt best mee, mijn instructrice zegt juist altijd dat je iets verder achter over moet gaan zitten met gewoon rijden of les, omdat je dan minder snel uit het zadel wordt getrokken.. met wedstrijd moet je natuurlijk wel recht opzitten maar verder is het niet echt erg..

Maar ik doe het automatisch en dus ook op wedstrijden omdat ik het gewend ben, vandaar dat ik het wel wil afleren Lachen

BE_GENTLE schreef:
Jullie gaan beiden giga hangen aan de teugels paard loopt te diep en jij gaat achterover hangen om hem omhoog te rijden.. probeer dit op te lossen door hem meer voorwaarts te rijden dan komt hij zo weer hoger met zijn hoofd te lopen.. maar ga niet hangen want daar krijgen jullie beide giga spierpijn van Tong uitsteken

Ik weet niet waar jij op de foto's ziet waar ik aan de teugels hang, of waar het paard hangt? Ik hang alleen achterover zodat ik makkelijker kan doorzitten, ik doe het namelijk ook bij andere paarden. Ik weet dat dat ook niet goed is, maar ik hang absoluut niet in zijn mond.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:58

Zoals ik al zei...schouders naar achter, dan zit je ook veel makkelijker door n.l!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:02

aerdenhout1 schreef:
Zoals ik al zei...schouders naar achter, dan zit je ook veel makkelijker door n.l!

Ik had jouw post nog niet gelezen toen ik antwoorde maar ik denk idd dat je gelijk hebt. Ik kijk erg vaak naar beneden en heb mijn schouders ook niet goed. Mijn instructeur is er laatst ook al een tijd mee bezig geweest op mijn eigen pony, maar op dit paard vergeet ik gewoon om er op te letten, al zou het zitten er makkelijker van worden. Ik zal mijn instructrice vragen om mij er op te wijzen tijdens het rijden, ik denk namelijk dat het paard er veel fijner van zal gaan lopen, bedankt!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:55

foto 4 is duidelijk te zien dat je moeite heb, daarbij heb je op vele foto's je handen niet naast je lichaam en zie je dat je deze steving vast houd en niet ontspant..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:01

tip om het rechtop-zitten makkelijker te maken:een (niet te buigzame)zweep of stok achter je rug en voor je ellebogen doen,zo worden je armen en schouders naar achter "getrokken".
en goed voor je uit blijven kijken,jezelf lang maken,een "trotse" houding.
sympathiek paard!