Maggie_Eddy schreef:mmm nee sorry ook nie mijn ding. ik longeer mijn paardje (van 7) ook wel met dubbele lijnen, maar dan wel bovenop vast gemaakt en niet als een slofteugel. ik ben ook van mening dat hij zo niet genoeg los kan laten aan de buitenkant. Daarnaast zou ik het niet meer nodig vinden om mijn oudje met dubbele lijnen te longeren. dat je er nog op wil rijden is helemaal niks mis mee, en dat je m wat regelmatiger eruit haalt als een ander oud paard omdat je zegt dat hij weg kweint als hij staat te niksen in de wei, is ook helemaal niks mis mee, maar ga er dan mee buiten rijden en hem niet meer wedstrijdmatig trainen.
Waarom een pony meenemen op buitenritten als hij helemaal opleeft op wedstrijdterrein?
Met Robin is het altijd zo geweest dat wanneer hij op wedstrijdterrein komt hij helemaal opleeft! Ik weet zeker dat hij dat nog steeds heeft, want hij vindt het gewoon geweldig!
Ontspanning moet er altijd zijn maar dat geld niet alleen voor oudere paarden. En ik weet zeker dat Melanie op zn tijd ook echt wel eens ontspannen ritjes maakt!!
Doortrainen met een oudje kan helemaal geen kwaad, zolang hij aangeeft het nog te willen en kunnen!