Friese ruin @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Friese ruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:01

Na ons vorige topic zonder foto's en van behoorlijk lang geleden (viewtopic.php?f=8&t=654154&st=0&sk=t&sd=a) nu weer eens een update. Vandaag zijn er weer eens foto's gemaakt en een paar filmpjes.

Voor diegenen die het vorige topic gelezen hebben het buitenrijden hebben we geregeld. Ik ben een aantal keer met hem en zijn moeder buiten gaan rijden ivm rechte lijnen enzo.
Daarna heeft ie een hele tijd stil gestaan, het ging namelijk niet zo lekker tussen ons.
Nu zijn we alweer een tijdje bezig en het gaat heel goed. De problemen die ik in het vorige topic beschreef zijn grotendeels weg, hij kijkt alleen af en toe nog wat naar buiten. En als ik er net op zit is ie vaak wat loperig, maar als ik dat gewoon ontspannen opvang is het meestal binnen een paar minuten over.

Nouja, hier de foto's (let niet op de kwaliteit, ik heb ze behoorlijk lichter gemaakt omdat het anders niet te zien was):

Afbeelding
1. Hier was ie dus nogal loperig

Afbeelding
2. Nog niet helemaal rustig. Ik moet achterover zitten en knik in mn elleboog houden.

Afbeelding
3. Onderbeen naar achteren en ik kom wel erg ver uit mn zadel.

Afbeelding
4. Ehmmmmm, ik lijk wel misvormd :S

Afbeelding
5. Moet mn hoofd omhoog doen en mn hakken omlaag.

Afbeelding
6. Ook weer hoofd omhoog

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. Armen aangesloten houden en onderbenen aansluiten

Afbeelding
9. Ja, wat zullen we daarvan zeggen Clown

Afbeelding
10. Hakken lager, hand hoger, hoofd recht

Afbeelding
11. Iets meer achterover zitten misschien

Afbeelding
12. Iets meer achterover zitten en handen iets hoger/iets meer knik in mijn elleboog

Afbeelding
13. Kin omhoog

Afbeelding
14. Creatieve fotograaf Vork

Afbeelding
15.

En algemeen commentaar op mijn houding: Tenen naarbinnen Bloos maar dat zal ik wel nooit leren

Nou, wat vinden jullie ervan?? Hou er wel rekening mee dat het nog een jong paard is.

Angg

Re: Friese ruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:04

Je hebt zelf alles al gezegd wat ik erover had te zeggen hahaha
Ik vind het een leuke fries hoor! Haha! ik heb er zelf ook een een merrie van 9 jaartjes.. Hou oud is die van jou nu ??

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:07

@ Angg: deze is 5. Maar pas op zn 4e ingereden en daarna bijna niet gelopen. Hij is niet van mij trouwens, tis een verzorgpaard.
Ik rijd voor dezelfde eigenaar ook nog een merrie van 9, alleen die foto's zijn nog veel slechter geworden Boos! Het was tegen de schemering aan, dus het werd steeds donkerder.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:41

ziet e wel aardig uit, ik vind dat ie zijn hoofd wel mooi stil houdt en niet loopt te trekken en te hangen, of zie ik dat verkeerd?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 13:17

hij houdt zn hoofd idd redelijk stil ja, en ik hou mn hand ook zo veel mogelijk stil. Hij wil wel graag een btje op mn hand hangen, maar ik drijf dan een btje bij en doe mn hand open. Dan kan ie niet hangen. Dat is er trouwens ook al bijna uit, in het begin probeerde ie dat veel meer

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:23

hm.. zou een dressuurzadel niet wat geschikter voor je zijn? je beenligging fit niet bij dit zadel.. Dat is jammer.. verder ben je best netjes op weg.. werk aan je houding (niet te ver uit het zadel, beenhouding..) maar al met al: netjes! leuke fries..
zomerexceem?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 13:54

CtjeLief schreef:
hm.. zou een dressuurzadel niet wat geschikter voor je zijn? je beenligging fit niet bij dit zadel.. Dat is jammer.. verder ben je best netjes op weg.. werk aan je houding (niet te ver uit het zadel, beenhouding..) maar al met al: netjes! leuke fries..
zomerexceem?

dressuurzadel zou beter zijn ja. Maar ik ben al blij met dit zadel hoor. Eerst hadden we maar 1 zadel voor dit paard (=Flash) en de moeder van dit paard (=Mistral). Maar zn moeder is veel breder en heeft nauwelijks een schoft. Flash is erg smal en heeft juist een redelijk hoge schoft. Dus ik had gevraagd of er een eigen zadel kon komen voor Flash. Toen hebben ze verder zonder te overleggen opeens 2 zadels en een hoofdstel gekocht Frusty dus ja, nou zit ik met dit ding. Hij past iig op het paardje, dus dat is het belangrijkste vind ik. Voor mij is het zadel veel te groot. Bijna beugels moeten 5 of 6 gaten korter wil ik een beetje contact maken met die kniewrongen Boos! Heb ik wel bij meer zadels hoor, maja ik vind het wel jammer. Mijn benen liggen niet mooi stil en als ie echt hoog bokt of opzij springt lig ik er zo onder want erg veel steun heb ik zo niet.
Wat mijn houding betreft, daar werk ik idd aan. Ik denk dat ik me ook wel bewust ben van mijn eigen fouten, als je nog iets ziet wat ik niet genoemd heb dan moet je het maar zeggen.
Hij heeft idd zomerexceem ja Verdrietig

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:16

de mijne heeft ook exceem echt een soort van jammer maarja het gaat nu redelijk weg Haha! beetje jammer dat ze niet met jou hebben overlegd over het zadel.. Zou een stuk fijner zijn maarja.. T zadel pas op t paard en dat is heel belangrijk.. maar dat je er zelf goed op zit natuurlijk ook het zou een stuk fijner zijn maarja als je nog meer foto's hebt show me want ik ben verliefd op die fries hihi Bloos Bloos ik laat binnenkort wel ff foto zien van mijn friesje Clown

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:20

Angg: ik heb er nog wel meer ja. Zal je wel even pb'en, want mag er hier maar 15 plaatsen Knipoog

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:21

Aurora3 schreef:
Angg: ik heb er nog wel meer ja. Zal je wel even pb'en, want mag er hier maar 15 plaatsen Knipoog

IS goed Bloos Haha! Haha! Haha!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:24

jammer dat ze zo wazig zijn

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:39

tsjah, mn camera kan het wel hoor. Maar ze waren heel donker de meeste, was te ver weg om te flitsen, behalve foto 9 Tong uitsteken
Maargoed, je kunt wel goed zien hoe ie loopt, dus voor bokt is het wel voldoende. Volgende keer maak ik overdag foto's

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:32

Kan wel is gebeuren haha Haha! Volgende keer beter er komen nog wel meer dagen !! Haha!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:37

Jamme ridd van de wazigheid, maar goed Tong uitsteken
Leuke friesch, wat is zijn afstamming? Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:47

Heb het idee dat je een beetje lang zit met je beugels, soms kom je ook wat ver uit het zadel (dit zeg je zelf ook al, zelfkritiek is een essentieel onderdeel van training Knipoog) en klopt de houding van je handen niet. Dan heb je binnen hoger dan buiten. Is allemaal wat aan te doen hoor. Je hebt een mooi paard en voor een jonkie is het helemaal niet slecht, hij kan ook wel super ruim draven!