Phoenix, V. Sjapoer, V v/d M. Baccarat @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Phoenix, V. Sjapoer, V v/d M. Baccarat @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:43

Vandaag hebben Dorieke (skess @ bokt) en ik elkaar gemeet! Dorieke heeft een paar foto's van mij en [paard] geschoten.
Het weer werkte niet echt mee, erg winderig. [paard] wordt daar een beetje gespannen van. Verder was de bak ook nog eens glad, waardoor [paard] onzeker wordt. Ik heb het vandaag dus maar rustig aan gedaan. Ondanks dat ze niet op en top liep, liep ze ook zeker niet slecht. Dus ik wou de foto's graag met jullie delen.

Als je hier nu toch bent, laat dan ook even een berichtje achter. Zelf zal ik geen commentaar geven, dat laat ik aan jullie over, maar houd het wel vriendelijk en onderbouwd!

Meet [paard]:

1. Afbeelding

Draf:

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Galop

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Oja, voor de belangstellende: [paard] en ik starten op dit moment L1 dresuur en L springen. met springen gaan we binnenkort naar het M.

Qleke

Re: Phoenix, V. Sjapoer, V v/d M. Baccarat @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:46

Ziet er mooi uit hoor, smal figuurtje heeft die Knipoog
Probeer alleen mooi rechtop te zitten en je knieën niet vast te leggen, zijgangen zien er keurig uit Lachen
Succes in de L en M Knipoog

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:48

Ziet er erg leuk uit, probeer ook een beetje op je pianohandjes te letten Knipoog veel succes verder

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:54

Ziet er goed uit Iris! Probeer idd niet met pianohandjes te rijden, en laat Phoenix niet over dr schouder heenvallen en dr achterhand er goed bijhouden.
Je zit echt heel erg netjes! Alleen je benen/voeten mogen wat gecontroleerder op de plaats blijven en hakjes ook met aandrijven zoveel mogelijk laag houden hé! Blijf rechtop zitten! Phoenix loopt netjes. Vind dr strekkende beetjes echt super de puper!

Succes hé! Gaat goed met je been ofniet het rijden? Nog last van??

Kus Amanda

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:02

Stoer ding! Mijn commentaar is al gegeven door AmmieJ_....
Verder kan hij lekker scharen hoor! L2 ben je ook zo doorheen!
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:03

bedank voor jullie reactie's + commentaar. Mijn houding weet ik, echt knudde! Ik ben het helemaal eens met jullie commentaar, en wist het ook al Lachen

@ ammieJ: het gaat zeker goed met mijn been met rijden! Ik voel het wel, mar echt pijn doet hij niet meer Lachen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:20

In een ander topic, heb ik het volgende stukje geplaatst:

Zijn houding is wel typisch iets voor arabieren.
Heel veel arabieren neigen onder het zadel naar te diep lopen.
Opgekropt en te diep.
Dan kruipt hij achter de teugel, en neemt zijn achterhand niet voldoende mee.

Probeer (onder begeleiding van een instructeur/instructrice) om hem zogezegd wat meer uit te schuiven. Concentreer je niet op het aan de teugel rijden. Z'n neusje mag er wat meer uit, dan zul je ook merken dat hij méér gaat lopen. Nu wordt het een beetje krabbelen als je bijvoorbeeld een middendraf wilt rijden. Als je hem nu wat meer probeert uit te schuiven zul je merken dat hij meer bergop gaat lopen, ruimere passen maakt. Groter lopen.
Uiteindelijk kun je hem dan van voor weer wat meer gaan oppakken, zodat hij weer mooi op de loodlijn komt EN tegelijkertijd de rest van z'n lichaam ook nog gebruikt.

Lastig uit te leggen over een beeldschermpje, maar het is een typische arabier in z'n lopen ..

Veel succes, als je iets niet begrijpt uit m'n verhaaltje, ask me!!

Dit ging over een half arabier half kwpn.

Ondanks dat jij een stukje verder bent in de africhting, komen wel dezelfde puntjes om de hoek kijken Knipoog ..

ik hoop dat je er iets mee kan!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:22

Nog iets, zo te zien is hij erg vlug, waardoor je misschien niet altijd er veel met je been aan wilt/durft te komen. Maar probeer hem eens van voren als het ware te laten halsstrekken(neus eruit!! maar wel ontspannen over de rug dus geen sterrenkijken) dan aan te vullen met je been (hij gaat als het goed is verruimen) En hem vervolgens op te vangen met je zit, zodat hij ruimer en groter gaat lopen, in plaats van sneller Knipoog.. SUCCES!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:47

Heey Iris! Leuk dat je de foto's op bokt zet! Even wat commentaar op Thinka:

Phoenix is zeker een arabier, maar ik heb de foto's gemaakt en heb met eigen ogen gezien dat Iris haar ontspannen rijd. Ze liet haar eerst lekker lang en met lange teugel draven, daarna pakte ze de teugel rustig op en dreef ze hem van achter naar voren aan waardoor Phoenix van voren met haar hoofd naar beneden ging lopen.

Paard liep absoluut niet zeer gespannen, ze trok hem ook niet in de krul, paard knikt inderdaad snel, maar met rijden van veel overgangen heeft ze phoenix toch ruimer aan het lopen gekregen. Kijk maar eens naar foto 4, 8 en 13 Lachen bovendien draaft ze ook erg ruim in middendraf maar zijn daar toevallig of geen foto's van of geen foto's van op bokt gezet.

Bovendien, hoe kan ze anders L1 rijden? Als ze dit ook op wedstrijden had gedaan dan had ze daar allang commentaar over gehad van de jury Knipoog

Top Iris! Ging hartstikke goed ondanks die wind!!! Leuk paardje om foto's van te maken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coconut op 16-08-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:50

nee, ik vond hem ook niet erg gespannen ogen hoor Knipoog , maar als ik naar het beeld krijg zie ik geen paard wat van 100% van achter naar voor gereden wordt. Dat is wat ik zie, en ik zeg dat het voor in de toekomst allemaal meer mag, dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze niet op de goede weg is, dat vind ik zeker wel, en er staat dat ze L1 dressuur is, zo vind ik hem ook wel lopen. Maar ik geef dit commentaar omdat ze in de toekomst misschien wel wil doorstromen naar de m of zelfs het z, en dan moet hij echt meer opwaardser zijn!! Ik bedoelde dit dus alleen als opbouwend commentaar, voor de toekomst. Het is ook niet iets, wat je in 2 dagen tijd bereikt. maar een kwestie van iedere keer een beetje meer, met succes op de lange termijn.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:52

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar deze foto's zijn moment opnames, ze heeft haar met losrijden zeker van achter naar voren gereden, maar dat kun je niet bepaald goed zien vanaf een foto Knipoog

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:55

Nee daar heb je opzich wel gelijk in Knipoog dat laten we verder in het midden Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:57

oke hahaha Lachen Bedoel het niet om jouw commentaar af te kraken hoor! Ik vind wel dat mensen pas echt conclusies over het rijden kunnen geven als ze zelf gezien hebben hoe ze heeft gereden Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:03

Leuk paardje maar van mij mag ie wel wat dikker.

Je zit een beetje in elkaar gedoken probeer je boven lichaam lang te maken en je schouders naar achteren te doen.

Paard loopt op veel foto's achter de loodlijn.

Op Foto 4-8 ben je veels te veel bezig met je rechterhand...je zit daar vast te houden.
Je moet je handen meer dragen.
Op foto 2 ben je aan het vliegeren met je ellenbogen Haha! houd die dingen tegen je lichaam aan.
Dan heb je op de foto 3 pianohandjes en benen lang houden

Op foto 6 valt ie weg over je buitenschouder..ik denk dat je daar wilt wijken maar het is niet goed.
Valt weg over de buitenschouder en achterhand gaat niet mee

Veel succes verder Haha!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:05

je hebt pb skess Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:09

Over mijn houding hebben jullie groot gelijk! Dara ben ik ook druk mee bezig.

@ tita: ze mag van ons ook wel wat dikker, maar we kunnen er niet meer eten inproppen, dan zij op wil eten.
Dat [paard] achter de loodlijn loopt, daar zijn we druk mee bezig, samen met mijn Privé instructeur. Verder kan het lijken dat ik mijn rechterhand vasthoud, ,maar dat kan niet kloppen. Ik kom af en toe wel iets streng in met mijn rechterhand, omdat ze dan mijn rechterhand even negeerd.

dat [paard] daar wegvalt over de buitenschouder zal wel kunnen kloppen. [paard] wil vaak met de achterhand voor gaan. en dan leg ik mijn buitenbeen dus streng naar achteren, maar dat heb ik daar dus waarscijnlijk te veel gedaan Lachen

@ thinka: Deze pony wordt zeker van achter naar voor gereden. Het kan zijn dat ze soms wat op de voorhand lijkt, dat komt omdat het glad is. Want als het glad is, voelt [paard] zich erg onzeker en heeft ze heel erg de neiging om op de voorhand te gaan lopen. Ze mag verder zeker meer gaan zitten, en ook daar zijn we druk mee bezig! Verder loopt ze erg ruim, en gaat zeker niet 'sneller lopen' met de middendraf. ze heeft dit eerder wel gedaan, maar daar ben ik, samen met mijn instructeur, druk mee bezig geweest.

dat ik [paard] moet laten halsstrekken, dat doe ik vaak genoeg. Ik heb in mijn proeven met hasstrekken ook altijd 8ten!

verder heeft skess het al gezegd Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:11

Ik kan je foto's niet zien Boos!
ivm technische onderhoud ofzo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:12

hmm, dat is raar, ik zie ze wel gewoon

Iris_23