Nieuw bit(watertrens), paard gaat nu te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Nieuw bit(watertrens), paard gaat nu te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:54

Ben van mijn bustrens over op een iets dunner watertrensje, enkel gebroken, hij loopt er erg prettig op, maar afgelopen zondag had ik wedstrijd en stond er regelmatig op mijn protecol, te diep.........
Nu heeft hij dat nooit gedaan en had hij maar 2 keer ermee gereden voor de wedstrijd,ik met spanning, dus wrs ook een wat vastere hand, zou dat het zijn.........
In de (prive) les vtv liep hij er super mee, kan het pas eind vd week weer vragen, dus tips zijn welkom.......

DeniseES

Re: Nieuw bit(watertrens), paard gaat nu te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:02

Als hij in de les wel gewoon goed liep, dan denk ik dat het probleem inderdaad ligt bij jou, en de wedstrijd, de spanning. Hoe loopt hij na de wedstrijd? Ook te diep of weer goed???

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:05

Dat dacht ik ook al, vanochtend gereden en ging weer lekker, hij had wel eerder de neiging om wat dieper te gaan, maar beetje been erbij en op z'n tijd kunnen ontspannen , maakte hem weer een stuk lekkerder te rijden.
Ik kan wel duidelijk merken dat het een iets scherper bitje is, dus ben nu ook wat voorzichtiger in m'n hand, zal wel kwestie van wennen zijn.........

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:31

Ik denk het ook Knipoog wel goed dat het weer beter is gegaan met gewoon rijden, volgende keer zal het wel beter gaan met je wedstrijd! (in ieder geval beter met het te diep rijden Knipoog ik weet niet hoe de rest ging)

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:04

Waarom ben je van bit veranderd?
Als hij met die bustrens lekker loopt hoef je toch niet van bit te wisselen? Verward

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 09:27

Novice schreef:
Waarom ben je van bit veranderd?
Als hij met die bustrens lekker loopt hoef je toch niet van bit te wisselen? Verward

Meestal verander je van bit , omdat hij er niet lekker(meer) op loopt, dus vandaar.........
Mijn instructrice kwam er mee aan en je probeert es wat, hij reageert er i.i.g beter op, kan hem beter controleren, moet er alleen nog ff aan wennen dat het net ff wat meer inwerkt blijkbaar........