Dusty @ dressuur work! (Ook met 'halsring'. )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Dusty @ dressuur work! (Ook met 'halsring'. )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:55

Zo na een héle lange tijd toch weer wat rijfoto's! Haha!

Ik kan wel wat commentaar gebruiken, want net zolang als ik Dusty heb (inmiddels 5 jaar) heb ik geen les meer gehad. (Zelfs nog langer btw. Nagelbijten / Gniffelen ) Dus brand maar los! Clown

1 Instappen
Afbeelding

2 Halthouden
Afbeelding

3 Drafje
Afbeelding

4 En nog een drafje Haha!
Afbeelding

5 Galop Vork
Afbeelding

6 Poging tot doorzitten in gestrekte draf. Clown
Afbeelding

7
Afbeelding

8 Hier gingen we net een volte maken.
Afbeelding

9
Afbeelding

10 VROAARRR Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

11
Afbeelding

12 En toen gingen we voor de 2e keer met 'halsring!' (Gewoon een lomp stuk touw Clown ) De dag ervoor hadden we het namelijk al 5 hele minuten geoefend. Clown
Afbeelding

13
Afbeelding

14 In de draf doet ze erg gespannen, ze vind het (nog) maar niks! Haha!
Afbeelding

15
Afbeelding

Dat waren ze! Ik vind mezelf trouwens wel wat te lang voor Dusty. Nagelbijten / Gniffelen Ik zit ook niet echt meer stabiel zeg maar. Clown Op een groter paard kan ik mijn benen veel beter stilhouden etc. dat is bij Dusty een stuk moeilijker. Lachen
Laatst bijgewerkt door Marloez op 15-08-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re: Dusty @ dressuur work! (Ook met 'halsring'. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:58

Misschien wel wat te lang, maar het ziet er echt niet verkeerd uit hoor. Lachen Met halstouw ziet er ook goed uit. Ja

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:02

Het ziet er leuk uit, maar probeer wel je handen meer te dragen.
Je zet ze nu vast op je benen, probeer echt een knik in je elleboog te houden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:10

Ik vind niet dat het beeld zegt dat je te lang bent.
Je lijkt wel wat stug in je bovenlijf (neiging tot tegenhangen, lijkt het) en armen (misschien vertekend beeld?).
Verder ziet het er, voor mijn gevoel, goed uit!

Knap hoor, met het stuk touw.
Niks voor mij; ik heb moeite om de controle uit handen te geven Knipoog
Ik ben benieuwd hoe zich dit nog verder ontwikkeld...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:17

avaluna schreef:
(neiging tot tegenhangen, lijkt het) en armen (misschien vertekend beeld?).

Bij foto 6 lijkt dat idd wel erg zo, maar dat komt omdat ik niet zo'n ster ben in doorzitten. Clown Daardoor val ik wat naar achteren.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:31

wat houd dat in? met dat touw ??

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:35

probeer haar iets ronder te krijgen in de bochten, en het lijkt of je je teugels heel lang houd, zowiezo lijkt je pony wat lang Tong uitsteken
verder ziet het er goed Nagelbijten / Gniffelen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 06:29

PolleMaster schreef:
wat houd dat in? met dat touw ??

Gewoon rijden als normaal, maar ipv met hoofdstel en teugels met een touwtje om de hals. Lachen

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:12

Het paard wordt nogal lang in de hals waardoor hij naar mijn mening niet echt goed nageeft maar zn hoofd mooi laag houd. Ik zou het paard iets meer op het achterbeen zetten zodat hij/zij iets opgerichter ronder gaat lopen. Mag ik vragen waarom je al 5 jaar geen les hebt gehad Tong uitsteken ? Het is een leuke pony trouwens Knipoog

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:18

leuke pony!
ben het verder met Marriel_ eens.. probeer je pony eens wat meer op het achterbeen te zetten.
je teugels mag je ook wel wat korter pakken... verder ziet het er wel heel lekker ontspannen uit!
succes!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:19

ik zou een iets dikker en iets langer touw nemen. Nu moet je je handen vooruit strekken om bij te touw te kunnen. Dan zet je al snel te veel druk (zeker in combinatie met een dun touw) en ga je voorover zitten.

De bedoeling is dat de touw echt los hangt om de nek als hij goed loopt; als je steeds druk zet hou je hem eigelijk tegen...

Verder ziet het er goed uit voor geen les te hebben, maar je mag je paard wel iets meer op de achterhand zetten.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:57

Bedankt voor de reacties! Ja

Het viel me zelf ook al op dat de teugels wat aan de lange kant zijn, ik zal ze voortaan wat korter houden. Ik heb ze nooit echt kort, omdat Dusty snel gestresst gaat lopen met rijden. Ik probeer haar dus zo weinig mogelijk teugeldruk te geven zodat ze haar hoofd rustig houdt. Lachen

@ kynshiri:
Ja ik had even snel het touw waarmee het hek wordt afgesloten gebruikt. Clown Ik zal op zoek gaan naar een betere. Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:00

Marriiel_ schreef:
Mag ik vragen waarom je al 5 jaar geen les hebt gehad Tong uitsteken ? Het is een leuke pony trouwens Knipoog

Ik heb simpelweg geen geld voor een privé instructeur. Want ik sta gewoon bij een boer. Haha! En de manege is te ver weg om te paard heen te rijden. Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:04

hey marloes, ziet er netjes uit hoor Lachen
tja eigenlijk kan ik geen comentaar bedenken Lachen alleen dat ze erg lekker ondspannen loopt.
en dusty hindert haar dr nog niet aan dat je wat langer bent geloof ik Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:08

Heey Marloes,
Dusty blijft een leuke pony..
Ik wou zeggen dat je je teugels korter moest houden maar daar heb je al antwoord op gegeven.
Volgens mij kunnen je benen wel een gaatje of 2 langer, maar omdat je lang bent is dat misschien wel hinderlijk voor jou.
Succes met dusty

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:12

Ik vind dat het er netjes uit ziet.
Je kunt zien dat jullie vertrouwen in elkaar hebben. Je pony loopt vrij ontspannen en jij zit de meeste tijd ook ontspannen.
vertrouwen naar elkaar stralen jullie goed uit.
Ik kan alleen niet goed uit de foto's halen wat je van plan bent te berijken?
Met touw, lijkt het meer op NH. daar heb ik niet zo veel verstand van, maar dan mag die wel zo lopen (denk ik) met zn hoofdje dragend. De oren staan mooi naar jou gericht en je kunt zien, dat ie de commando's op wil pikken en dat jij hem nog mooi onder controle hebt.
Op de eerste paar fotp's heb ik dan nog wel een beetje feedback. Daar vroeg je immers ook om.
Ik vind dat je pony z'n achterhand er niet goed onder plaats.
Vooral zichtbaar op foto 1, 3 en 5. Bij de foto's van de uitgestrekte draf ziet het er beter uit. Waarschijnlijk omdat je hier wat meer been geeft, zodat ie vanuit achter gaat werken.
Ik zou zeggen, neem je teugels een fractie korter.
Op deze manier wordt hij van vore wat korter en compacter, je houd de voorhand dan wat meer bij je en hij kan beter jou hand opzoeken en hier naar toe komen.
Probeer hem vervolgens, zoals je met uitstrekken doet, met je been naar je hand toe te drijven. Geef korte maar duidelijke beenhulpen, eventueel een klein tikje met de zweep, zodat hij meer zijn achterhand eronder kan plaatsen.
Blijf van voor een beetje vragen en bij het gewenste resultaat laat je hem voor weer iets vrijer, zodat ie op eigen benen blijft lopen en niet gaat hangen in je hand.
Tja.. verder ziet t er netjes ontspannen uit. Vanuit hier kun je zeker mooi verder werken!!
Succes verder
liefs nic.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:14

Ik vind je houding nog aardig netjes, alleen je handeni nderdaad wat meer dragen en teugels een paar cm korter.
Knap hoor met ''halsring Tong uitsteken'' wil ik ook een keertje doen maar dan moet ik ff wat bruikbaars zoeken.
Kleine hoepel ofzo hahaha

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:26

Thnx allemaal. Ja

@ ni3ki3: Bedankt voor je uitgebreide reactie. Lachen Ik ben helemaal niets van plan om te bereiken. Clown Ik rijd geen wedstrijden etc. Ik doe gewoon van alles wat. Lachen

Over de achterhand, daar heb ik heel wat mee te stellen gehad. Haha! Die heeft ze nooit goed gebruikt. Het gaat wel al een héél stuk beter dan wat het was. Maar ik probeer er dan ook zoveel mogelijk aan te werken. Vork En met de gekregen tips gaat dat vast nog wel wat beter lukken. Haha!

mariiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:58

ziit er goett uitt! Misschien kun je je teugels iets korter pakken dat je
je handen net iets meer voor het zadel krijgt, want nu zijn ze net boven het zadel.
Het ziett er wel goett uit!!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:16

Leuke pony!
Je moet proberen je Handen meer te dragen, nu zet je ze vast op het zadel.
Ook je benen wat verder naar achter leggen (met name met doorzitten liggen ze ver naar voren).. Beugels gaatje langer, dan is dit misschien wat makkelijker, succes met die leuke pony!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:22

ni3ki3 schreef:
Ik vind dat het er netjes uit ziet.
Je kunt zien dat jullie vertrouwen in elkaar hebben. Je pony loopt vrij ontspannen en jij zit de meeste tijd ook ontspannen.
vertrouwen naar elkaar stralen jullie goed uit.
Ik kan alleen niet goed uit de foto's halen wat je van plan bent te berijken?
Met touw, lijkt het meer op NH. daar heb ik niet zo veel verstand van, maar dan mag die wel zo lopen (denk ik) met zn hoofdje dragend. De oren staan mooi naar jou gericht en je kunt zien, dat ie de commando's op wil pikken en dat jij hem nog mooi onder controle hebt.
Op de eerste paar fotp's heb ik dan nog wel een beetje feedback. Daar vroeg je immers ook om.
Ik vind dat je pony z'n achterhand er niet goed onder plaats.
Vooral zichtbaar op foto 1, 3 en 5. Bij de foto's van de uitgestrekte draf ziet het er beter uit. Waarschijnlijk omdat je hier wat meer been geeft, zodat ie vanuit achter gaat werken.
Ik zou zeggen, neem je teugels een fractie korter.
Op deze manier wordt hij van vore wat korter en compacter, je houd de voorhand dan wat meer bij je en hij kan beter jou hand opzoeken en hier naar toe komen.
Probeer hem vervolgens, zoals je met uitstrekken doet, met je been naar je hand toe te drijven. Geef korte maar duidelijke beenhulpen, eventueel een klein tikje met de zweep, zodat hij meer zijn achterhand eronder kan plaatsen.
Blijf van voor een beetje vragen en bij het gewenste resultaat laat je hem voor weer iets vrijer, zodat ie op eigen benen blijft lopen en niet gaat hangen in je hand.
Tja.. verder ziet t er netjes ontspannen uit. Vanuit hier kun je zeker mooi verder werken!!
Succes verder
liefs nic.

Hier ben ik het mee eens. Het beeld ziet er goed ontspannen uit en ik vind jullie goed bij elkaar passen.
Probeer juist nog soms de achterhand er wat meer bij te houden door vanvoor wat meer je teugels te nemen en meer te drijven, vanaf dat je paard nageeft moet je proberen zelf ook wat na te geven. Maar zoals ik al zei; jullie zijn een leuke combinatie!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:29

Katinkatjuh schreef:
Leuke pony!
Je moet proberen je Handen meer te dragen, nu zet je ze vast op het zadel.
Ook je benen wat verder naar achter leggen (met name met doorzitten liggen ze ver naar voren).. Beugels gaatje langer, dan is dit misschien wat makkelijker, succes met die leuke pony!

Hier ben ik het heel erg mee eens. Je schrijft zelf ook dat je niet heel stabiel meer zit. Als ik naar de foto's kijk zie ik dat je als je zit je naar stoelzit neigt, als je staat is je lijf wel recht (schouder/heup/enkel op één lijn). Probeer als je zit je onderbeen verder naar achter te plaatsen. Je blijft dan constant in dezelfde balans en hoeft niet steeds te corrigeren.

Overigens vind ik het erg leuke foto's. Ziet er ontspannen uit! Veel plezier nog!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 20:21

Thanks. Lachen

Ik zal zowieso de beugels een gaatje langer doen, dat zal voor m'n houding al een groot verschil maken. Haha!