ni3ki3 schreef:Ik vind dat het er netjes uit ziet.
Je kunt zien dat jullie vertrouwen in elkaar hebben. Je pony loopt vrij ontspannen en jij zit de meeste tijd ook ontspannen.
vertrouwen naar elkaar stralen jullie goed uit.
Ik kan alleen niet goed uit de foto's halen wat je van plan bent te berijken?
Met touw, lijkt het meer op NH. daar heb ik niet zo veel verstand van, maar dan mag die wel zo lopen (denk ik) met zn hoofdje dragend. De oren staan mooi naar jou gericht en je kunt zien, dat ie de commando's op wil pikken en dat jij hem nog mooi onder controle hebt.
Op de eerste paar fotp's heb ik dan nog wel een beetje feedback. Daar vroeg je immers ook om.
Ik vind dat je pony z'n achterhand er niet goed onder plaats.
Vooral zichtbaar op foto 1, 3 en 5. Bij de foto's van de uitgestrekte draf ziet het er beter uit. Waarschijnlijk omdat je hier wat meer been geeft, zodat ie vanuit achter gaat werken.
Ik zou zeggen, neem je teugels een fractie korter.
Op deze manier wordt hij van vore wat korter en compacter, je houd de voorhand dan wat meer bij je en hij kan beter jou hand opzoeken en hier naar toe komen.
Probeer hem vervolgens, zoals je met uitstrekken doet, met je been naar je hand toe te drijven. Geef korte maar duidelijke beenhulpen, eventueel een klein tikje met de zweep, zodat hij meer zijn achterhand eronder kan plaatsen.
Blijf van voor een beetje vragen en bij het gewenste resultaat laat je hem voor weer iets vrijer, zodat ie op eigen benen blijft lopen en niet gaat hangen in je hand.
Tja.. verder ziet t er netjes ontspannen uit. Vanuit hier kun je zeker mooi verder werken!!
Succes verder
liefs nic.
Hier ben ik het mee eens. Het beeld ziet er goed ontspannen uit en ik vind jullie goed bij elkaar passen.
Probeer juist nog soms de achterhand er wat meer bij te houden door vanvoor wat meer je teugels te nemen en meer te drijven, vanaf dat je paard nageeft moet je proberen zelf ook wat na te geven. Maar zoals ik al zei; jullie zijn een leuke combinatie!