Op dit moment ben ik bezig met mijn verzorgfriesje te beleren. Ik verzorg haar nu al een aantal maanden en we zijn nu echt aan de slag gegaan. Hiervoor was ze drachtig en heb ik heel rustig aan gedaan. Elbrich is een 6-jarige merrie en nog niet beleerd. Vandaag was de eerste keer aan de longe met mij erop in draf. Ik had er al een aantal keren opgezeten en gestapt e.d en dat ging super goed! Het is de bedoeling dat ik met haar ga starten over een tijdje.
Elbrich is echt heeel wat anders dan Tarja en ook even wennen, maar erg leuk. Geloof toch dat de koudbloeden me blijven trekken steeds
Foto's zijn niet van super kwaliteit, want ik kan nu eenmaal niet goed fotograferen
Eerst even longeren voor ik erop ga! Ik longer haar lekker aan het halstertje en zonder hulpteugels. Verder werk ik ook veel met haar aan de hand.

En dan erop!! Eerst nog even met iemand ernaast:

En vervolgens aan de longe:

In draf hield ik mezelf ook een beetje vast aan het zadel, omdat Elbrich nog erg bezig was met haar balans en dus steeds weer harder en zachter ging en daarbij ook nog een heeel hoog opgooit
Op die manier is het voor haar ook wat fijner.
Halthouden! Elbrich let altijd heel erg op degene die met haar bezig is!

Nog een keer halthouden. Ik wilde haar hier net belonen geloof ik..

En nog even op de foto

Dit was de allereerste keer dat ik een hengstenvlecht heb gemaakt...en vind hem best goed gelukt

Klaar!

Foto's zijn niet echt goed, maar het is wel even een beeld hoe we met haar bezig zijn! Ben igg zuper blij met dit paardje en ook heel trots op haar!!
Groetjes Chantal