Donkere HAF springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Donkere HAF springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 19:16

Jaja, vorige week les gehad met Wanda, om te oefenen voor het springen. 70 cm. (Durf niet hoger, beetje springangst).
Tips welkom, want ik doe het niet zo vaak.

Afbeelding

Afbeelding
Beetje raar, ze sprong er wel over, maar tikte hem eraf, was daar nog wat te onzeker. Vork

Afbeelding
Te vroeg naar voren

Afbeelding

Afbeelding
Rekken en strekken Haha!

Afbeelding

Emma___

Re: Donkere HAF springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:46

hOoii
leuke pony Haha!
maar ik had ook eerst springangst op mijn pony die was so druk
maar naar een paar lessen kreeg ik het ondere de knie je moet gewoon handen sluiten
midden op af rijden
naar de sprong gaan sitten
en je moet ook als je voelt dat ie gaat weigeren een tikje met een zweepje
dat moet bij elke hindernis trouwes ookal wiegert ie niet
daarom durf ik nu meer dan een meter te springen met me pony Bloos
en natuurlijk als je over de hindernis bent altijd braaf seggen Vork
1 sept. heb ik groenspringen 50 cm
veel sucses Knipoog
doeidoei

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:47

Hoi, Leuke haflinger heb jij. Waar rijd je?

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:33

Die 2de foto is wel apart..Net of ze eroverheen wil stappen Haha!
Verder zorgen dat je tijdens de sprong uit je zadel komt en voldoende meegeeft met je handen.
Op de 3de foto lijkt het net alsof je haar voor wil zijn in de sprong.
Verder mooie haf!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:11

Vind het best goed gaan, nog niet vlekkeloos maar dat ligt wss omdat je nog wat onzeker ben, heb precies hetzelfde Haha!

Valt me trouwens nu pas op dat Wanda zo donker is voor een Haf, wel vet mooi Lachen
Goed duidelijk aanrijden is heel belangrijk, wordt me altijd gezegt!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:16

Wanda is zoo leuk Lovers

Hahaha ik moest stiekum toch wel een beetje lachen om die eerste twee foto's, ze lijkt daar wel wat op Nalex, ook zo lekker lompig Clown
Verder ziet het er goed uit hoor, jij zit er ook vrij netjes op en het gaat vast helemaal goedkomen met dat springen van jullie! Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 23:13

Ja die 2e foto is erg mislukt ROFL
Als ze weet dat er een wedstrijdje is, springt ze toch wel, want ze houd van zoveel aandacht, dus het ging goed, was eerste Knipoog.

@ Arnoud; in Nijverdal Knipoog.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:28

Dit is niet echt een donkere haf, die hebben er namelijk grijstinten doorheen. Dit is een erg róde haf. ook mooi, hoor Ja

Als ik jou was zou ik eerst meer lage sprongen proberen, puur voor het inschatten van de afstanden, en om ook je pony zekerer te maken in het springen. Daarmee bedoel ik de ervaring die je pony nog moet opdoen, zodat hij constanter is in de plek van de afzet ed. Nu heb ik het idee dat je nog voor te veel verrassingen komt te staan voor en tijdens de sprong.
Dan kun je later makkelijker opbouwen zonder vrees, zijn je pony en jij er meer klaar voor.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:41

Ik ben het met karin_gracia eens, probeer wat lagere sprongetjes, op sommige foto's lijkt het alsfo je pony wat moeite heeft met de hoogte/inschatten van de sprong..
Een beetje lager en misschien een grondbalkje ervoor, zo help je paard goed op weg Lachen
Verder ziet het er netjes uit hoor, en ik moet toch nie te veel l*llen, spring ook nog niet hoger dan 1 meter Clown
Trouwens wel echt goed van je dat je over je springangst heen aan het komen bent, ga zo door!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:00

mooi beestje zo donker Ja ziet er leuk uit hoor

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:12

karin_gracia schreef:
Dit is niet echt een donkere haf, die hebben er namelijk grijstinten doorheen. Dit is een erg róde haf. ook mooi, hoor Ja

Als ik jou was zou ik eerst meer lage sprongen proberen, puur voor het inschatten van de afstanden, en om ook je pony zekerer te maken in het springen. Daarmee bedoel ik de ervaring die je pony nog moet opdoen, zodat hij constanter is in de plek van de afzet ed. Nu heb ik het idee dat je nog voor te veel verrassingen komt te staan voor en tijdens de sprong.
Dan kun je later makkelijker opbouwen zonder vrees, zijn je pony en jij er meer klaar voor.

maar ze is wél donkerder dan de meeste haflingers.
Dankjewel voor de tips! Ik denk eerlijk gezegt dat ík (nog) meer ervaring op moet doen dan zij Clown.

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:05

Leuke foto's hoor Henrieke Haha! !
Ze springt leuk.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:01

Henrieke schreef:
karin_gracia schreef:

maar ze is wél donkerder dan de meeste haflingers.
Dankjewel voor de tips! Ik denk eerlijk gezegt dat ík (nog) meer ervaring op moet doen dan zij Clown.

Nee, ze is róder Duivel haha

ik hoop dat de tips je helpen om haar constanter te maken in de sprong.. Probeer idd ook een grondbalkje, en eens een dubbelsprong dit kan ook erg helpen, mits je ze natuurlijk op de goede afstand van elkaar zet Tong uitsteken

Enneh.. een paard heeft nooit ervaring genoeg met dit soort dingen hoor, dat duurt vaak langer dan je denkt. Op de foto's lijkt het iig wel zo dat je paard zelf de afstanden ook niet netjes inschat. of ben jij soms zo moeilijk aan het doen dat het onmogelijk voor he wordt? Knipoog