zet zich vast?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

zet zich vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 14:36

ik heb een probleem ik heb een paar weken terug een topic geplaats op HAW, daar kreeg ik commentaar dat mijn paard niet lekker ontspannen liep (wist ik zelf ook), ik heb hier hard aan gewerkt en ze loopt nu heerlijk ontspannen (soms nog niet helemaal). maar nu heb ik het idee dat ze het bit vast pakt ik heb een dubbel gebroken waterstrens met augerian ofzoiets Bloos bevorderd het kauwen etc. maar ze kauwt er wel flink op, maar ook op sommige stukken dat ze hem vast pakt en de ontspanning totaal weg is. dus dan houd ik een lichte ophouding en geef een beetje kuit, dat helpt wel maar ze blijft het doen. volgende week komt de TA.

mijn vraag wat kan ik hier aan doen, want buiten de stukken dat ze hem vast pakt gaan we met sprongen vooruit.

maudy_89

Re: zet zich vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:21

maudy_89 schreef:
ik heb een probleem ik heb een paar weken terug een topic geplaats op HAW, daar kreeg ik commentaar dat mijn paard niet lekker ontspannen liep (wist ik zelf ook), ik heb hier hard aan gewerkt en ze loopt nu heerlijk ontspannen (soms nog niet helemaal). maar nu heb ik het idee dat ze het bit vast pakt ik heb een dubbel gebroken waterstrens met augerian ofzoiets Bloos bevorderd het kauwen etc. maar ze kauwt er wel flink op, maar ook op sommige stukken dat ze hem vast pakt en de ontspanning totaal weg is. dus dan houd ik een lichte ophouding en geef een beetje kuit, dat helpt wel maar ze blijft het doen. volgende week komt de TA.

mijn vraag wat kan ik hier aan doen, want buiten de stukken dat ze hem vast pakt gaan we met sprongen vooruit.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:24

Doorgaan op de juiste manier en het paard de tijd geven om aan je nieuwe training te wennen. Ontspanning, is ook het aanspannen en aan het werk zetten van bepaalde spieren. Die spieren moeten wel de tijd krijgen om te ontwikkelen. Dat gebeurt niet binnen een paar weken, ook al zit je op de goede weg.

Wees blij met de vooruitgang die je hebt, en ga zo door. Geef ook je paard het voordeel van de twijfel. Het si geen onwil, maar je paard is ook niet perfect Lachen

p.s. geduld is een schone zaak Knipoog

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:26

ok thanks !!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:03

Idd gewoon doorrijden, soms moet een paard zo wennen aan een nieuwe methode dat het fijn gaan zich afwisseld met bijvoorbeeld vastpakken of bokken of wat dan ook. Zolang de fijne momenten groter zijn dan de niet fijne momenten is het niet slim. Verder kun je tijdens het vsastpakken direct attentie vragen halve ophouding en een nieuwe oefening inzetten om de concentratie vast te houden.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:46

hij kan het bit alleen vast houden als jij hem zelf vasthoud, probeer bij de handen naar de lichte kant te doen naar voren, en de lichte hand gesloten te houden, en voorwaarts te rijden zodat je hem op je lichtste hand druk kunt maken.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:06

montyjansen schreef:
hij kan het bit alleen vast houden als jij hem zelf vasthoud, probeer bij de handen naar de lichte kant te doen naar voren, en de lichte hand gesloten te houden, en voorwaarts te rijden zodat je hem op je lichtste hand druk kunt maken.

ja dat is ook best een probleem, want zodra ik haar ruimte geef gaat ze strekken. en mijn instructrice zegt dat ik haar dan weer moet opakken. en dan is weer de hele ontspanning weg want ze gaat dan ook graag naar binnen vallen enzo. (is moelijk uit te leggen Bloos )

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:18

Veel figuren rijden en zo door blijven gaan... Zo gaat het vaak, twee stappen vooruit en een stap achteruit, vaak gaat dit gepaard met een ander (klein) probleem. Doorzetten en het komt vast goed! Succes