bubbels schreef:Als ik "knijpjes" geef in mij binnenteugel heb ik 'm na een tijdje ook wel naar beneden. Maar wat ik dus al zei: HIJ WERKT ECHT WEL! Daarbij komt, bij de endurance moet een paard ook zelf "leren"lopen d.m.v. een wat langere teugel, en ik nijg eerder naar endurance als naar dressuur.
Daar ben ik het als Enduranceruiter
mee eens. Maar, Dressuur is toch echt de basis van alles, en ik heb zelf de nare gevolgen ondervonden van geen Dressuur rijden. Ze heeft door dit ´aan de lange teugel´ lopen een gevoelig ruggetje gekregen. Drukkingen, pijn.. Inmiddels een nieuw zadel, wekelijkse massage-beurt en juist veel Dressuren maken de Endurance voor ons mogelijk, zonder een sterke rug lukt dit namelijk niet. De 30 km nog wel, maar als jouw paard 70 km moet lopen en dan hartstikke scheef is, of dus een gevoelige rug heeft, wordt dat een drama.
Uiteraard zeg ik niet dat dit voor jouw paard opgaat, maar kijk ermee uit.
Je zegt dat je paard ´echt wel werkt´. Dat geloof ik zeer zeker. In het bos hoeft Navy echt niet altijd naar beneden (1x per week proberen we ook in het bos wat te Dressuren- DRAMA- wat nog niet lukt, ze is een beetje gek
), maar dan werkt ze echt wel harder dan het gemiddelde paard in de bak. Heuveltraining, mul zand, interval, peestraining, duurtraining.. Kei en keihard werken hoor