.Ik heb Boy inmiddels alweer 8 maanden! We zijn dressuurmatig niet erg goed begonnen. Hij was op een andere manier dan de mijne gereden, mijn geduld bereikte snel zijn grens en we waren allebei erg koppig.
De afgelopen maand hebben we in mijn opzicht een flinke sprong vooruit gemaakt.
Boy is in het begin altijd erg tegen de hand en laat moeilijk los. Daarom beginnen we altijd met links en rechts doorbuigen & met pogingen om hem mijn hand aan te laten nemen. Verder maken we veel overgangen zodat 'ie lekker aan mijn been komt.
Door een paar drukke dagen had ie een paar dagen rust, met als gevolg dat hij vandaag erg moeilijk losliet. Na een half uur begon hij na te geven en konden we fijn aan het werk. Ik heb echt superfijn gereden & zie dit op sommige foto's wel terug..
De linkerhand is onze moeilijke hand, vooral vandaag, dus daar heb ik veel op gereden..
Weetje; Hij heeft heel lang een slechte draf en galop gehad. Hij had een te korte pas in draf met een soort knikje erin. Dit is er inmiddels uit & we weten zelfs een middendraf te rijden.. In galop aanspringen kon hij eigenlijk niet & doorgalloperen ging ook niet fijn. Inmiddels springt hij aan & gaat het ietwat meer bergopwaarts galloperen ook beter.
Onze probleempuntjes:
Stap: onstabiele aanleuning, moeite met een constant tempo, niet loslaten en kantelen
Draf: kantelen, erg gevoelig voor bewegingen in z'n mond
Galop: Scheef lopen (kont naar binnen draaien), rug vastzetten, héél gevoelig voor bewegingen in z'n mond
Mijn probleempuntjes:
-Handen kantelen
-Hakken optrekken
-Naar voren kantelen
-Rug hol maken
-Handen te laag
Tips zijn erg welkom!
kwaliteit is trouwens niet zo denderend vanwege donkere binnenbak

[1] Warmstappen met een lang teugeltje

[2] Draf, linkerhand (moeilijkere hand), hakken, handje

[3] Galop, hakken uitdrukken.. Wel een net achterbeen, jammer van de spanning in zijn rug

[4] Draf rechterhand, lekker ruim beenwerk jammer van zijn halshouding

[5] Draf linkerhand, lekker ruim en op zijn eigen benen lopend

[6] Van middendraf naar het halthouden, iéts tegen de hand maar wel actief

[7] En daar wil ik naartoe, wat dieper, lekker los en op z'n eigen benen lopend.. Alleen nog teveel op de voorhand

[8] Middendraf

[9] Op deze foto ben ik echt trots
, los in de kaak, nette beenactie.. Nu alleen nog rechtzitten 

[10] Weer netjes.. Hij mag nog iets dieper, maar hij is iig ontspannen

[11] Jammer dat ie zo wazig is. Het lijkt alsof ie op de voorhand loopt, maar de foto is scheef genomen..beenactie is vrij extreem voor hem!

We gaan vrolijk door met doorbuigen, rechtstellen, opstellen etc, tips zijn ontzettend welkom!
Kom maar op

Succes! 
knap dat je hem aan het eind er toch lekker doorheen kunt krijgen!