Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:22

Ik heb vandaag een fotoshoot van de les van SS Design. ben er supoer blij mee, zijn hele mooie foto's geworden daarvoor nog mijn dank.

Mijn punten wat ik moet verbeteren:

- in de galop zitten, mijn houding ziet er gewoon weg niet uit in galop. Clown
- naar achteren zitten in draf, vooral met mijn boven lichaam.
- Handen laaaaaaag! Knipoog

Affijn hier de foto's!

Vind het netjes eruit zien.

Afbeelding

tja wat zeg je hier van, ook wel mooi Knipoog

Afbeelding

Op deze foto lijkt het dat ik er schuin op zit, ik zie het alleen niet in de andere foto's terug. Denk dat het door de vliegendeken kwam.

Afbeelding

teveel stelling Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

weet niet echt wat ik hier deed

Afbeelding

waarschijnlijk in het begin van de les, nog geen ontspanning.

Afbeelding

drafje, hier zie je dat ik mijn handen te hoog houd en ik met mijn boven lichaam naar voren val. Hier zijn we mee aan het oefenen.

Afbeelding

galop, vinden we allebei nog erg moeilijk, zoals je kan zien. Als jullie hier tips hebben waardoor ik beter kan zitten. (bv overdreven dit doen of overdreven dat doen hoor ik het graag)

Afbeelding

en weer galop

Afbeelding

Dat ik voor uit ben gegaan, ziet iedereen die mij in RL kent. Ik denk dat de meeste die mij afgelopen topics heeft gezien dat ook zien. Ik zet dit er niet op om afgekraakt te worden. Dat mensen mij te zwaar vinden voor mij haflinger weet ik ook. Op dat soort commentaar zit ik niet te wachten. Kwa rijtechnische mogen er graag tips gegeven worden, mits op een vriendelijke manier.

horsieslii

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:24

Ziet er goed uit Chrè! ook mooie foto's! juillie zijn vooruit gegaan!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:27

Ziet er goed uit, probeer in de galop meer op je kont te zitten en wat langere teugels te geven want het lijkt alsof je hem/haar nu tegenhoud in de beweging en probeer je benen iets meer naar voren te leggen in de galop.

En misschien is een sportbh een optie (vind het zelf giga irritant die bandjes als het bij mij gebeurd) misschien jij niet Knipoog
*is een tip niet aanvallend bedoeld*.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:29

laura1987 schreef:
Ziet er goed uit, probeer in de galop meer op je kont te zitten en wat langere teugels te geven want het lijkt alsof je hem/haar nu tegenhoud in de beweging en probeer je benen iets meer naar voren te leggen in de galop.

En misschien is een sportbh een optie (vind het zelf giga irritant die bandjes als het bij mij gebeurd) misschien jij niet Knipoog
*is een tip niet aanvallend bedoeld*.
Uhuu, heeel irri, alleen het is moeilijk om een bh in mijn maatje meer te krijgen Bloos

en ik ga het proberen thnx voor de tip.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:29

Hmm, ik geef zelden commentaar op HAW, maar nu toch even een post.

Ik vind je dat je een ietwat 'harde hand' hebt en de bak oogt i.m.o. (te) zwaar. Wat ik over je gewicht denk laat ik zoals verzocht "netjes" in het midden...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:29

Tja, het is misschien niet wat je wilt horen, maar ik vind dat je toch echt te zwaar bent voor je pony. Zeker als je kijkt naar de bodem van de bak. Die is ook al heel zwaar. Je pony moet en enorm veel energie in zijn sprong steken in de galop om door het zand heen te komen en daarnaast ook jou meedragen op zijn rug. Ik denk dat als je voor een minder zware ondergrond zorgt, dat je het voor beiden een stuk gemakkelijker maakt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:31

Probeer in de galop je benen niet naar achter te brengen.
Je blijft dan zelf ook beter in het zadel zitten. Met rijden zou ik er toch voor kiezen om al de vliegen spullen van het paard af te halen, dit zit n.l niet alleen voor het paard, maar ook voor jou niet prettig. Ik vind je arm, hand houding wel erg netjes, dat zie je meestal heel anders. Mooi dier trouwens!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:31

Leuke foto's!
Mijn mening is dat je helemaal niet te zwaar bent voor je paard hoor.
ik heb geen eerdere topics van je bekeken, dus weet niet of er vooruitgang in zit Het ziet er in elk geval aardig uit.
Met het commentaar van Laura over je galop ga ik mee en ik wil er graag aan toevoegen dat je je benen misschien meer op de singel kunt houden.
Verder zou ik zeggen, ga lekker door zo!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:33

Owja, over je bh: ik had een tijd een bepaalde bh die ik echt super lekker ond zitten, maar et paardrijden het zelfde deed als die van jou, afzakkende bandjes...
Maar mijn moeder heeft aan de rug kant met een stuk band de bandjes op net onder de schouder niveau aan elkaar gezet, zodat z niet meer af konden zakken. Bh was wel beetje lastiger aan te trekken, maar zakt niet meer af. Misschien een idee?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:33

Leuke pony, ik vind dat je een wat te harde hand hebt op de foto's vooral op de enalaatste foto goed te zien.

Vraagje waarom rij je met een gewone deken (zeker met dit weer)? ik zie namelijk geen zadeluitsparing of dergelijke?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:34

P.S een tip voor de ontzettend vervelende b.h bandjes die afzakken ( heb ik ook af en toe last van met een t.shirt zonder mouwen ) bind met een touwtje de bandjes aan de achterkant aan elkaar.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:35

pubelia schreef:

Uhuu, heeel irri, alleen het is moeilijk om een bh in mijn maatje meer te krijgen Bloos

en ik ga het proberen thnx voor de tip.[/quote]

Graag gedaan.
En gelukkig heb ik daar dan geen last van Knipoog (heb een standaard maat Knipoog)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:37

is een hele goede, zou eens aan mijn handige moeder vragen. En ik zei toen straks al had ik nu maar niet die vliegen deken opgedaan. Ik ga ook niet meer rijden met vliegen deken. Is dat probleem opgelost.

Er komt binnenkort een nieuwe binnenbak, die waarschijnlijk niet zo zwaar is.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:38

Probeer in de galop idd meer mee te gaan met de bewegingen en je benen wat meer naar voren te houden, dit zal ook makkelijker worden als je je bekken iets probeert te kantelen..
(BH's... tis wat Knipoog )

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:39

Heleen1988 schreef:
Probeer in de galop idd meer mee te gaan met de bewegingen en je benen wat meer naar voren te houden, dit zal ook makkelijker worden als je je bekken iets probeert te kantelen..

Mijn instructrice zegt dat ik dat juist minder moet doen. en hoe kan ik het beste mijn benen meer naar voren leggen. Iedereen zegt dat, maar ik weet niet hoe...? tips?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:40

Mooie pony.. Zal idd ook niet met deken en masker gaan rijden..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:41

Wat een leuk paardje heb je! Ze maakt mooie ruime passen en lijkt de achterhand goed mee te nemen. En ik vind het er ook uitzien alsof ze heel erg ontspannen is.
Jouw houding, daar moest ik stiekem wel om lachen Schijnheilig Jij zegt dat je handen in draf heel erg veel omlaag moet doen, terwijl ik juist vind dat je ze teveel omlaag hebt!
Ik denk dat je veel problemen al op zult lossen wanneer je vooral let op je onderbenen, dan ben je beter in balans en zit je rechterop. Die handen zullen beter worden wanneer je de teugels een flink stuk korter pakt. Dan bedoel ik natuurlijk niet strakker, maar je handen een stukje verder voor je plaatsen. Dan kun je ze ook niet zo lekker op je benen leggen zoals je nu af en toe doet.

De laatste galopfoto vind ik trouwens niets mis mee! Daar zit je netjes. Ja

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:41

Ik vind de bak vrij zwaar ogen, daardoor wordt het voor je pony moeilijker de galop vol te houden of er zelfs in te blijven. Niet alleen voor jou gewicht, ook met een klein meisje zal hij het zwaarder hebben. Voor de rest vind ik je handen niet te hoog. Op de galop foto's vind ik alleen dat je teugeltje iets losser mag of je paard moet meer ontspannen lopen. Want nu stoor je hem in zijn beweging (lijkt het) en wordt het galoperen nog moeilijker voor hem.

Vraagje : schuurt die vliegendeken niet ontzettend onder het zadel en bij de singel?

Voor de rest druk je benen naar voren en ga echt overdreven op je kont meer achterover te zitten. (niet in de teugels gaan hangen!) Oefen eventueel je bekken te kantelen (ga een beetje onderuit gezakt zitten onder in je rug)

Succes

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:44

Annetje schreef:
Wat een leuk paardje heb je! Ze maakt mooie ruime passen en lijkt de achterhand goed mee te nemen. En ik vind het er ook uitzien alsof ze heel erg ontspannen is.
Jouw houding, daar moest ik stiekem wel om lachen Schijnheilig Jij zegt dat je handen in draf heel erg veel omlaag moet doen, terwijl ik juist vind dat je ze teveel omlaag hebt!
Ik denk dat je veel problemen al op zult lossen wanneer je vooral let op je onderbenen, dan ben je beter in balans en zit je rechterop. Die handen zullen beter worden wanneer je de teugels een flink stuk korter pakt. Dan bedoel ik natuurlijk niet strakker, maar je handen een stukje verder voor je plaatsen. Dan kun je ze ook niet zo lekker op je benen leggen zoals je nu af en toe doet.

De laatste galopfoto vind ik trouwens niets mis mee! Daar zit je netjes. Ja

Bijna goed Knipoog Ik val naar voren, omdat ik mijn rugspieren span ipv mijn buikspieren. En valt niet mee omdat weer om te zetten. Ik durf ook bijna niet te zitten op mn kont, omdat ze daar erg druk van word. ik ga ook vaak als ik van draf terug naar stap wil staan in mn beugels ipv te zitten. dus ik ga iig kijken of jou tips werken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:44

Cool spookpaard Haha!
Stap en draf zien er erg netjes uit, in de galop mag je iid meer op je kont gaan zitten. Als mijn lesklantjes dit niet goed doen leg ik een zweepje of iets dergelijks net onder hun achterste. Dan moeten ze proberen om deze in de galop vast te blijven houden, daarvoor moeten ze iets naar achteren gaan zitten. Misschien dat dit voor jou ook werkt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:45

bromfiets schreef:
Cool spookpaard Haha!
Stap en draf zien er erg netjes uit, in de galop mag je iid meer op je kont gaan zitten. Als mijn lesklantjes dit niet goed doen leg ik een zweepje of iets dergelijks net onder hun achterste. Dan moeten ze proberen om deze in de galop vast te blijven houden, daarvoor moeten ze iets naar achteren gaan zitten. Misschien dat dit voor jou ook werkt.

dan krijg ik rodeo, gegarandeerd Haha!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:47

pubelia schreef:
Heleen1988 schreef:

Mijn instructrice zegt dat ik dat juist minder moet doen. en hoe kan ik het beste mijn benen meer naar voren leggen. Iedereen zegt dat, maar ik weet niet hoe...? tips?

Heel leuk besie!!
Tipje om je benen al niet naar achter te gooien ehhh op je kont zitten Haha!
We hebben niet voor nix een kont. Als je op je kont gaat zitten, liggen al automatisch je benen wat meer naar voren.
Oefening baart kunst.

Oja en ik hoop voor je dat de ander bak beter is, want het toont idd erg zwaar en dat maakt het lopen ook een stuk moeilijker.

En dat gel.u.l over je gewicht, lekker zo laten. beter iemand die goed mee gaat met de bewegingen van je paard dan lekker tegenwerken enz.. enz... maar dat zijn al ellendige lange discussies geweest op bokt.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:55

hey wat heb jij een leuke paardje zeg.
ik vind hem er echt stoer uitzien Haha!.
hoe oud is die???

en tja wat kan ik nog voor tips geven, alles is al gegeven, ik vind dat je vooral op je handen moet letten, probeer ze bij elkaar te houden en wat meer naar voren (niet op je schoot houden)

maar over het algemeen vind ik het er al allemaal best al netjes uitzien hoor Haha!
gaaaa zo door en veel suc6 met je paardje
Laatst bijgewerkt door 11a11 op 14-08-07 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:56

Grappig, jij een harde hand.. Die zie ik namelijk totaal niet Clown. Je teugels hangen zelfs vaak door..
Het ziet er echt al een stuk beter uit zeg, veel succes nog!
De bak vind ik ook vrij zwaar..
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 14-08-07 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:01

Mooi paard Bloos

En zoals als zovaak is gezegd hier, de bak oogt idd wat zwaar. Over je houding, heb je al eens zonder beugels gereden? Dan móet je wel op je kont zitten, en móet je je benen lang maken om in evenwicht te blijven.

Verder goede ontspanning! Ga zo door! Haha!!