Desprit d'Escuro [4jr] BWP @ Work in Beige!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro [4jr] BWP @ Work in Beige!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:57

Hai!

Sinds gisteren staat Desprit terug op de andere wei, waar ik lekker veel plaats heb om te rijden. Tong uitsteken
Ik ga er ook niet téveel in rijden want anders is de wei direct kapot gelopen, maar er zijn waarschijnlijk al een paar veldjes afgereden waar ik op kan.Vandaag heb ik effe in de wei gereden omdat mevrouwtje haar anders toch niet zou concentreren op haar werk Tong uitsteken

Vanmiddag ging ik rijden en mieke (Laverite) is foto's komen maken!
Desprit liep redelijk...Alleen m'n galop was een beetje een ramp .. Ze durft nogal vaak op linkerhand verkeerd aanspringen of kruisgalop doen.Desprit durft haar zelf al ietsje naar links buigen dus rechts is haar minder gemakkelijke kant...Ze zat daarom dus ook rechts een beetje vast. Maar vorige week heb ik privé les gehad en ik moest van m'n lesgever veel in stap oefenen op mijn stelling.Stelling waarbij niet alleen haar hals opzij gaat maar ook dat ze haar kaak los laat..Dus dat is iets waar we aan moeten werken en de galop moet ook nog verbeteren.

Ik ga proberen om eens wat meer privélessen te nemen want je leert er echt veel uit Lachen
Mijn houding is vind ik al 'ietsje' verbeterd..Alleen durf ik soms nog eens m'n binnenhand te hoog houden en ik let er ook zoveel mogelijk op om rechtop te zitten Clown Vorige week had ik les van een andere lesgever en die lette ook meer op jou eigen houding. Hij zei dat ik dieper moest gaan zitten en dat ik rechter moest zitten. Ik deed dat en ik merkte direct een verschil bij desprit. Ze ging direct haar achterhand meer gaan gebruiken en ze liep ineens veel hoger met haar hoofd én ze was direct een stuk soepelder...Alleen moet ik iemand hebben die me er constant op wijst dat ik recht en dieper moet zitten..Ik probeer er zelf aan te denken maar op sommige momenten moet je aan zoveel dingen denken...

Nuja de foto's Knipoog *foto's staan niet op volgorde*

1.Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... ick/d7.jpg
Instappen

2.Afbeelding
Galopje, en hier moet ik ook blijven recht zitten. Mn binnenhand liet ik eventjes los om te kijken ofze daar op die plaats bleef met haar hoofd Lachen

3.Afbeelding
Drafje

4.Afbeelding

5.Afbeelding
Eventjes stelling doorvragen...
Hier moet ik dus leren mijn binnenhand meer naar binnen te brengen en niet tegen haar hals te brengen!!

6.Afbeelding
Lachen Drafjee!

7.Afbeelding
Vind ik een stoere foto!
Ik probeer ook zoveel mogelijk m'n binnenhand te lossen, want soms heb ik de neiging om m'n binnenhand vast te blijven houden en van m'n lesgever moet ik m'n binnenhand dus meer los kunnen laten zonder dat haar hoofdhouding veranderd ...

8.Afbeelding
Linkergalop foto

9.Afbeelding
Tussendoor eventjes lang laten Lachen

10.Afbeelding
Inzet van schouderbuitenwaarts

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... ck/d45.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... ck/d47.jpg

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding
Hiermee bedoel ik dus, mijn binnenhand te hoog houden.. Ik moet hem dus meer durven openen.

14Afbeelding
uitstappen

15.Afbeelding
Mevrouwtje had haar vijanden gezien Koe ..

Mieke wou artestiek doen
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... ck/d61.jpg Haha!

Voila , dit was het ongeveer...

Mieke heeeeel erg bedankt voor de foto's!

Commentaar en tips zijn welkom , maar hou het lief!

Alison xxx

Oliebollie

Re: Desprit d'Escuro [4jr] BWP @ Work in Beige!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:00

wat een leuk paardje heb je onder je kont , commentaar geef je zelf al Lachen

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:01

je hebt dezelde pad als mij *LOL*

mooi paard, mooie foto's, comentaar geef je zelf al Lachen
let ook idd op je binnenhand!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:03

Wat een mooie ruime draf heeft ze toch Ja.
Ze loopt soms beetje te diep, maar verder netjes.
Foto 6 is echt super Ja, probeer te werken naar deze momenten Knipoog.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:04

Despriiiiiiiiiiiiiiiiiiit

Jammer van de ( sorry voor mijn taalgebruik ) k*tkwaliteit! Oefenen, oefenen, oefenen en een meewerkende hotmail zouden ideaal zijn! Lachen

Hier mijn opmerkingen:

- foto 6 is gewoon perfect ! Mooi actief, netjes over de rug, lekker ontspannen! Dit moment proberen vast te houden, meid! Lachen
- Idd, je binnenhand. Minder hoog, meer openen. Lachen Komt wel goed. Qua nageven zit het zeker snor Knipoog Knipoog

Voor de rest zijn jullie zoveel verbeterd! Kijk een jaar terug en geniet van jullie vooruitgang!

Dikke zoen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:04

Helene_ schreef:
Wat een mooie ruime draf heeft ze toch Ja.
Ze loopt soms beetje te diep, maar verder netjes.
Foto 6 is echt super Ja, probeer te werken naar deze momenten Knipoog.

hahaha, ik zei net hetzelfde! Lachen Dat is dé foto! Lachen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:07

Alison jullie gaan vooruit!
Ik vind foto 6. net zoals Mieke en Helene heel erg leuk!
Het drafwerk vind ik over alle foto's eigenlijk erg fijn eruit zien. In galop wordt ze wat laag/lang en plat (in de bochten) maar volgens mij, hoe sterker ze zal worden, hoe beter dit zal worden ook...

Veel succes verder en ik vind haar knap hoor! (ook met je dekje Knipoog )

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:23

Lang leve foto 6 Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:52

Ziet er al veel fijner uit in vergelijking met vorige pics ! Prima!
Ze loopt af en toe nog wat te diep maar er is al veel meer ontspanning.
Voor dat binnenhand problemen (meer openen) kan ik je aanraden om eerst lekker overdreven met je handen te rijden, totdat je het 'gevoel' vast hebt dat overeenkomt met Desprits reactie, en van daaruit weer sluiten.
En voor de galop raad ik je aan niet te lang aan een stuk doorgalopperen. 4 passen galop, 4 passen draf, weer 4 passen galop enz, daardoor kan je haar meer sluiten en vliegt ze minder plat vooruit, zoals ze op de foto's doet Tong uitsteken
Succes nog!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:02

Het ziet er gewoonweg prachtig uit alison!!!
en zoals iedereen op bokt hier wel vindt ,vind ik foto 6 iddd ook gewoonweg perfect!! K'vind jullie echt met sprongen vooruitgaan als ik die foto's nu bekijk en je vorige topic!!
Doe zo verder meid.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:03

foto 6, dat gaat zo'n vast begrip worden Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:25

Als foto 6 het totale beeld zou worden, dan kan ik alleen maar zeggen WAUW. Echt waar Alison, die vooruitgang, met de foto's in vergelijking met je profiel, dat vind ik echt knap. En dan nog in zo'n korte tijd. Die privé lessen doen jullie duidelijk goed! Je houding is niet 'ietske' verbeterd, maar héél veel. (vind ik dan.) Als je het eens hier mee te vergelijken. (heb vlug maar even een foto genomen) écht. Chapau Ali. Enigste wat ik kan zeggen is, misschien je hadden wat minder breed houden? Voor de recht Wow! OK dan! Jullie gaan écht stukken vooruit!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:52

hey
jullie gaan goed vooruit! OK dan!
Wat ik wel opmerk, is dat het lijkt alsof ze altijd heel erg ruim loopt. Je moet meer tempocontrole houden, en haar nog iets minder ruim laten draven en galopperen in haar arbeidstempo. Dan gaat ze veel meer balans kunnen houden. Vooral de galopfoto ziet eruit alsof ze elk moment kan omvallen Bloos
Drafmomenten zien er vaak al echt heel mooi uit.
Veel succes verder!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:09

Heb al vaker foto's van jullie gezien, en ik ga met de rest mee! vind het wel een leuk paard om naar te kijken. Kan nog leuke plaatjes opleveren als ze eenmaal loopt zo als ze moet lopen. Succes ermee!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:02

Ziet er weer heel goed uit! Vooral de draf ziet er altijd ontspannen uit, maar toch op een goed tempo. Galop ziet er nog wat minder ontspannen uit, maar dat zal ook wel nog komen. En dat wat ij hebt bij foto 5, heb ik ook, en dan zou ik doen zoals yulan zegt eerst overdreven je hand naar binnen plaatsen zodat je het gevoel te pakken hebt. Magali

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:34

Foto's zien er fijn uit vooral omdat je vaak ruimte geeft om te ontspannen en je paard goed op lengte kan komen.
Let wel op dat je wanneer je hem/haar oppakt je meer van achteruit blijft rijden zodat je paard meer contact met de teugel op gaat zoeken en ook langzaam aan ietsje meer opgericht gaat

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:34

@ Laverite : Blijven oefenen met die kodak Knipoog je weet, Desprit en ik willen altijd als oefenmateriaal gebruikt worden Haha! haha Knipoog Dankje vr je commentaar!
@ Shanna : Dat over galop heb je gelijk in Lachen ze word dan een beetje lang en hangerig..Maar khoop dat da zal verbeterd met privé lessen Lachen Dankje hr!
@Yulan:Dankje voor de tip over het 'binnenhandprobleem' Clown Ik zal eens overdreven met m'n binnenhand doen en als ik het gevoel heb dat het goed zit , wat minder Lachen De tip voor m'n galop zal ik ook onthouden Knipoog
@Robby: Bloos Dankje! Tis tof om te horen *LOL*
@ Soet: Hoho Lachen Zo'n positieve reactie! Kword er helemaal blij mee! Dankjee!
@Foryouneeds:Ze heeft uit haar eigen al een zeer ruime en voorwaartse gang..Tijdens m'n privéles moest ik haar in stap veel trager doen stappen, want ze liep wat overhaast in stap..Dat is nu al veel verbeterd merk ik zelf.Als ik haar nu losse teugels geef stapt ze veel rustiger dan een tijdje geleden..Haar draf is ook al redelijk veel verbeterd, maar gisteren probeerde ik een paar stukjes 'middendraf' te rijden en dan terug te nemen..Dus het zou kunnen zijn dat de foto's net een moment waren waar ik haar meer voorwaarts reed...De galop is nog wat euh.. onevenwichtig Clown maar dr word aangewerkt! Dankje Lachen
@Magali: Zal er aan denken om m'n binnenhand overdreven naar binnen te brengen Lachen dankje vr de reactie!
@ Loesje:Dat zegt m'n lesgever ook vaak Lachen zal er aan denken! Bedankt!!

Aan de rest, dankje voor jullie reacties!

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:59

Hooii alison !
Jullie gaan vlot vooruit Ja , mooie foto's Haha! , vooral foto 6 Clown
je houding is veel verbeterd Ja
Veel succes verder ! Groetjes Lotte

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:13

Dankje lotte!

Nog bokkers? Lachen

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:48

Hier een WVL bokker die je topic even een schop onder z'n kont geeft!
Despritje loopt lekker ontspannen soms komt ze wat te diep maar ze loopt toch al netjes om zo'n jong ding te zijn. Ze heeft wel mooie ruime gangen. Leuke foto's en als je kan altijd eens uitstappen langs Bethje en Boefie Knipoog

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 19:20

Héhé bedankt voor de 'schop' debbie Knipoog

Zal eens uitstappen lang betje en boefie *LOL* bedankt voort commentaar!