Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
First_Unique schreef:je paard moet naar binnen denken, zet hem op de volte en als jij merkt dat hij niet met zn gedachte naar buiten zit maar naar binnen blijft spring je aan, dus je voelt wanneer je paard niet meer naar buiten wil lopen maar mooi op die volte blijft en mooi zijn stelling houd!! naja,die volte kun je groter maken.. en belangrijk uitbundig belonen!!
succes!
, en let goed op je kuitdruk. Binnen been goed op de singel en buitenbeen erachter!
Anoniem schreef:Vaak is het verkeerd aanspringen een kwestie dat je paard niet voldoende aan het been is.
Immers als jij op de juiste manier de galophulp geeft, zal hij/zij in de goede galop aanspringen mits ie direct reageert. Als hij nog even een aantal passen wacht met aangaloperen, of jij timed op het verkeerde moment (drijft dus aan op het verkeerde moment) dan zal ie de galop uitkiezen die hij/zij het makkelijkste vindt of waar jij de galophulp voor geeft.
Kijk dus samen met je instructrice wat er fout gaat. Hij/zij moet goed vanaf de grond kunnen waarnemen waar het bij jou fout gaat.
elsie1 schreef:hou je paard aan het been door eerst goed binnenbeen te geven en dan de hulp galop, kom op dat moment niet aan je binnenteugel want dit remt je paard zijn binnenbenen af waardoor hij aanspringen op zijn moeilijk kant moeilijk vindt. Houdt ook steeds je buitenteugel erbij.
Om ze minmogelijk te werken
Edelster schreef:Edy springt ook steeds verkeerd om aan, ook met lessen, het lukt gewoon niet wat ik ook doe, en toen zei een andere instructrice bij ons op stal. je moet niet doorzitten, maar vanuit het ligtrijden aanspringe, het ziet er mischien een beetje raar uit, maar het hielp bij mij wel, en dan doorzitten en gelijk aanspringe en daarna steeds langer doorzitten.
Edit: bij mij was het ook de rechtergalop, de linker ging prima