Ik kan echt niet omschrijven hoe trots ik ben, na al het lange werk. Mijn pony was altijd doodsbenauwd voor hindernisbalken, waar ze ook lagen, ze waren eng, en als hij ook maar vermoedde dat hij eroverheen zóu moeten, flipte hij.
Na maanden oefenen had ik Nans eindelijk zover dat hij aan de longeerlijn, zonder al te dom te doen, over balkjes kon draven, maar stap was nog moeilijk, dan draafde hij bijvoorbeeld boven de balk aan om verder te hupsen en te doen.
Laatst was ik voor de grap onder het zadel wat aan het oefenen met halthouden tussen twee balken en ervoor halthouden. Opeens liep hij over de balk heen.
Zonder dat het de bedoeling was, maar hij deed het. 
Vandaag was de tweede keer dat we gezamenlijk over de balkjes gingen, en dit keer lagen er wel 4, wat eerst eventjes spannend was, maar later niks meer voorstelde. Draf deden we vandaag voor het eerst, vandaar dat dat er nog wat gespannen uitzag, ik verwachtte van alles, behalve dat ie normaal deed.
(ok, op wat gehuppel na)Ik ben echt supertrots op mijn ventje (en stiekem ook wel op mezelf, dat ik het nooit opgegeven heb).
Hier de foto's:
En daar gaat meneer. De balkjes liggen zover uit elkaar zodat ik hem eventueel nog voor een tweede weg kan sturen als meneer schrikt van het aantikken (dat is nog heeel eng).

Drafje tussen twee balkjes door.

Alsof hij nooit anders heeft gedaan..

En nog een keer.

In draf. Zeker nog gespannen, allebei, maar dat komt nog wel goed.

En daarna nog even lekker stappen.
Oja, ik weet dat mijn houding niet geweldig is, maar ik was eigenlijk met andere dingen bezig.
Commentaar mag, maar hou het wel een beetje vriendelijk.
Super dat het lukte, zo zie je maar weer je moet nooit op geven en gewoon rustig aan gaan beginnen. op de 1e en laatste foto ziet hij er echt heel ontspannen uit!

Dat hoofdstel & zadel staan m goed zo samen trouwens.